Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- نگراني در مورد ارتباط فردندم
با عرض سلام
پسر م دو سال و هشت ماه داره و ما سويد زندگي ميكنيم. او مهد كودك رو از سن ١ سال و ٣ ماهگي شروع كرد. ما در خانه فارسي صحبت ميكنيم و مهد زبان سويدي. مورد ديگه اي كه هست پسرم علاقه زيادي به تلويزيون و كتاب و بازيهاي كامپيوتري داره و از تلويزيون هم مقداري زبان انگليسي ياد گرفته.
با و جودي كه شعرهاي زيادي رو ميتونه بخونه و حتي حروف الفبا رو هم تا مقداري ميدونه ولي يك مقدار در ارتباطات صحبتي ضعيف مثلا اگر يك نفر ازش سؤال كنه أسمت چيه جواب نميده. ولي در مورد بازي كردن خيلي شيطون و با بچه هاي ديگه بازي ميكنه. فارسي رو هم در حد جمله هاي دو كلمه اي بلده و زبان انگليسي و سويدي رو بهتر بلده. من يك مقدار در مورد ارتباطات صحبتي فرزندم نگران هستم. ميشه منو راهنمايي كنين؟ - کوریزان
باسلام دخترم ۱۰ ماهشهتقریبا بعد از دو هفته دوباره سرما خورده شربت کوریزان بدم بهش مشکلی نداره البته دیفن هم میدم
- اسهال نوزاد
- پدیلاکت باعث یبوست
سلام آقای دکتر دخترم۱۴ روزشه،هم قطره زردی میدم هم چند روزه پدیلاکت، ولی از وقتی پدیلاکت میدم دفع نداشته،برای زردی نگرانم.البته نفخش بهتر شده.
- سفیکسیم ۱۰۰
سلام. پسرم. ۹ ساله است سفیکسیم. ۱۰۰ چقدر بلید مصرف کند وزنش ۳۷ است
- فاویسم
سلام و خسته نباشید یک پسر دوماهه دارم که مشکوک به فاویسم هست.بهم گفتن که باقالا نخورم(چون شیر می دم)و همینطور یه سری داروها که لیستش رو دادن و حشره کش و نفتالین استفاده نکنم.اما در مورد خوراکی ها جایی خوندم که چیزهایی مثل لوبیا سبز هم که از خانواده باقالا هستند و عدس و نخود و لوبیا هم نباید بخورم این درسته؟
- عرق كردن كف پا
سلام خسته نباشي دخترم ٥ ماهشه هراز گاهي كف دست و پاش عرق سرد ميكنه دليلش چيه ممنون
- بینی
سلام دخترم ۳سالشه سرما خورده بود الان بینیشهمش مخاط داره و غلیظی ی آنتی بیوتیک میگین ک بدم خوب شه ممنون
- وزن بچه
با سلام و خداقوت خدمت اقا دکتر. اقا دکتر دخترم الان 4 ماه و 27 روزشه وزن تولدش 1 کیلو و 670 گرم بوده امروز کشیدیمش 4 کیلو 750 گرم بوذش به نظر شما ایا به بچمون شیرخشک بدیم؟؟؟
- فرزندم ۶ساله هست گلودرددارد وعفونت کرده وبسیار سرفه میکند آمپول بتا متا زون اشکالی ندارد؟
- تغذیه نوزاد
با سلام و خسته نباشید، جناب دکتر نوزاد هفت هفته ای دارم که با شیر خشک تغذیه می شود آیا می توان گاهی با توجه به گرمای هوا و پر عرق بودنش به او آب بدهم در صورت مثبت بودن پاسخ چه مقدار!؟ همچنین برای شیر خوردن بسیار پر ولع سرش،را به چپ. راست تکان میدهد و به نوعی به روی شیشه پرش می،کند آیا مشکلی در تین رفتارش هست
- سلام خدا قوت ،دخترم شش ماهش هست گوشش عفونت کرده وآبریزش داره ،دکتر شربت سفلسیم بهش داده استفاده کند،یانه؟
- عطسه کودک
سلام دکتر خداقوت ببخشید پسرم ۱۴ماه هست الان چند روز هست که عطسه میکنه بیتر صبح ها پشت هم عطسه میکنه ولی علایم سرما خوردگی نداره به نظرتون بهش شربت سرماخوردگی بدم؟متشکرم
- مدت استفاده از قطره بینی
سلام آقای دکتر دخترم ده ماهس همزمان با قطره چشم قطره بینی هم باید استفاده کرد؟تا یکسالگی بایدصبر کنم .سوالم اینه که قطره بینی تاریخ اعتبار داره آخه بیشتراز یکماهو نیم شده تموم نشده میشه همچنان استفاده کرد ؟م
- ضربه به سر نوزاد
پسرم ۳ ماهشه جغجغه سبُک آروم افتاد رو سرش بعد از یک ساعت استفراغ کرد البته همیشه استفراغ میکنه ولی اینبار زیاد بالا آورد آیا خطرناکه
- گریه نوزاد
باسلام دختر۲ماهم فقط شبا وسط شیرخوردن گریه میکنه وسینه رو سخت میگیره بدنشم حالت کمانی میکنه دلیلش چی میتونه باشه
- قطره اهن
پسر من ۳ماهشه و ۶.۸ کیلو گرم قدشم ۶۱ دکتر بهش قطره اهن داده روزی ۱۵ قطره هیچ مشکلی هم نداره پسرم.ولی همه جا نوشته از ۶ ماهگی الان چیکار کنم بدم یا ندم؟نارس هم نبوده
- سلام خوبین خسته نباشیدپسری دارن 10ماهه الان 3ماهه که دچار یبوست شدید همراه با درد وگریه شده تقریبا 1ماه پیش که بردمش دکتر قطره بی بی کر بهش دادن اما متاسفانه تاثیری نداشت بنظر شما چه داروی از همه بهتره براش؟ هر 4روزی هم احساس دستشویی میکنه البته خیلی طفلکی گریه میکنه وبا کمک خودم که باسنشو ماساژ میدم وشکمشو ماساژ میدم دستشویی میکنه
- ميزان غذا خوردن
سلام دكتر خسته نباشيد دختر يكسال ونيم دارم چهار وعده غذا ميخوره هروعده ٨ قاشق چاي خوري و ٤ بار هم شير خودم رو ميخوره الان هم وزنش ده كيلوس وزن تولدش ٢/٦٦٠ بود
- یبوست
سلام اقای دکتر پریروز پسرم اوردم پشتون برای معاینه یبوست شدید داشت تمام مراقبت ها انجام دادم ولی بازهم شکمش سفته خیلی داره زور میزنه و ناراحتی میکنه شکمش کار نمیکنه چه چیزی بهش بدم که شکمش روون بشه دارویی یا چیزی که خوبش کنه

