Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- در رابطه با شیردهی نوزاد
دخترم وقتی به دنیا آمد نارس به دنیا آمد،وزنش دو کیلو وهشتاد کیلو گرم بود وزنش کم بود ،دکتر واسش شیر اپتامیل پی دی اف نوشت ،حالا ۴۸ روز به دنیا آمده وزنش شده سه کیلو ونهصد شده ،در کنار شیر اپتامیل پی دی اف شیر مادرشوهم می خوره ولی شیر مادرش زیاد نیست ،حالا با توجه به اینکه شیر اپتامیل پی دی اف به سختی گیر میاد ما هم شهرستان هستیم ایا میشه یه شیر دیگه جایگزین کنیم ؟
- ابریزش بینی
سلام نوزاد 6 ماهم دچار ابریزش شدید بینی و گلو درد شده از چه انتی بیوتیکی استفاده کنم بهتره سفیکسیم 100 یا اموکسی سیلین 125
- یبوست نوزاد چهارماهه
الان دوتا پنج روز هست که شکم نوزادم کار نمیکنه هم روغن زیتون شکمشو ماساژ میدم هم مقعدشو با گوش پاکن آغشته به روغن تحریک میکنم حتما باید یا این کار انجام بدم یا یه دونه شیاف گلیسرین بزارم تاکار بکنه غیر این کار نمیکنه علتش چیه؟
- چپ حوابیدن
سلام اقای دکتر خسته نباشید دخترم دوماهشه ازاول فقط یا به چپ خوابید یا راست خیلیا میگن گردنش کچ میشه سرش دراز میشه نگرانم میشه راهنمایی کنید ممنو ن
- فاویسم و زیتوکید
سلام پسرم فاویسم و ۴ ماهشه میخواستم بهش مولتی ویتامین زیتوکید بدم آیا ضرری نداره؟ میگن ویتامین سی خوب نیی
- سلام خسته نباشید یک پسر 4 ماهه دارم که وقتی بغلش میکنم یا رو دو تا پاش که در حد یک دقیقه نگه میدارم کبود میشه ولی زمانی که زمین میزارمش به حالت عادی بر میگرده ممنون میشم جواب بدین؟
سلام خسته نباشید یه پسر 4 ماهه دارم که وقتی بغلش میکنم یا رو دو تا پاش که در حد یک دقیقه نگه میدارم کبود میشه ولی زمانی که زمین میزارمش به حالت عادی بر میگرده ممنون میشم جواب بدین؟
- قطره امپرازول
سلام آقای دکتر. برای نوزاد ۵ ماهه با ۶ کیلو و نیم وزن که ریفلاکس دارد، چقدر باید قطره امپرازول بدهم؟
- شربت زینک گلوکونات
سلام خسته نباشید دکتر ببخشید نوزاد من ۳۵ روزشه و پزشک براش شربت زینک گلوکونات تجویز کردن چون گفتن مقداری از وزنش کمه بنظرتون استفاده کنه یا نه روزی دو سی سی تجویز کرده و شکمش یکم حالت نفخ داره
- سیاه شدن دست و پای نوزاد
با سلام نوزاد دو ماهه ای دارم وقتی پاهایش آویزان می مونه سیاه میشه ودستاش موقعی که رو دست میاندازم سیاه میشه و ناراحتی قلبی نداره و اینکه واکسن دو ماهگی شا دو روز زودتر زدم ایا خطرناک من خیلی نگرانم و استرس دارم
- سرفه نوزارد سه ماهه
پسرم سه ماهه هست و دو روز هست که به شدت سرفه میزنه و از خواب بیدار میشه فعلا به متخصص دسترسی ندارم ،تو خونه اسپره سالبوترکس وبکلکس را دارم و شربت کتوتیفن را دارم آیا میتونم استفاده کنم برای نوزاد و اگر میشه به چه صورت و چه مقدار؟
- خلط با رگه خون در مدفوع نوزاد
سلام توی مدفوع نوزادم رگه خون دیدم نوزاد 3ماه ونیمم توی آزمایش مدفوع گلبول سفید رو نشون داده4تا6..ی دکتر بردم گفت عفونته کوتریموکسازول دادتا5روز دادم خورد ولی باز بعد ازچند روز رگه خون توی مدفوعش دیدم علتش چیه؟ی دکتر دیگه بردم میگه آلرژی داره چکارکنم
- توروخداراهنماییم کنین
- دخترم ،۹,ماهشهر چند روزی سرفه میکنه هرچی هم خورده برمی گردونه تغذیه اصلیش شیر مادره
- شیر خشک
سلام بچه ام شیر خشک اچتامیل میخوره بعدش دست شها کهیر شد ..البته یه ماه بود میخورد دکتر اپتامیل اچ آ داد نمی خوره ..البته دستهاش خوب شد اما شیر خوب نمیخوره عرق کاسنی خودم پزشک گیاهی گفت ..اخه هم شیر خشک می دم هم مال خودمو ...میشه شیر خشک عوض کنم ببلاک یک بدم اکثرا نوزادها دوربمان این مارک میدن راضی هست این نوزاد من میانی با آپتامیل نداره چه رژمی چه معمولی الان 100 روز هست 60 سی سی را خوب نمیخوره ...به زور وزنش 5600..قدش 61
- صدای خرخر
سلام آقای دکتر ممنون که وقت میذارید و پاسخ می دید نوزادم از لحظه دنیا آمدن در صدایش حالتی شبیه خرخر وجود دارد وقتی گریه می کند یا وقتی می خواد گریه کنه در صداش انکاز کسی است که بشدت سرماخورده مشکل سرماخوردگی هم ندارد هفته38 سزارینی بدنیا آمد
- نگه داشتن مدفوع
سلام دخترم مدفوع خود را نگه میدارد یعنی اولش بشدت سنگ میباشد بعد نرم میشود حتی شیرش رو هم تعویض کردیم ولی فایده نداشت
- سلام دخترم دوماهه دکتر لوراتادین داد بهش بدم خودم شک دارم
- عفونت ریه وآلرژی
سلام خدا قوت من زمان بارداری عفونت داشتم پسرم هم ازمن عفونت گرفت زودهم به دنیااومد13ماهشه همش تب شکم به بالا داره ومریض لطفاً پاسخ بدین نگرانم
- چه دارویی بدم برای خلط سینه وسرفه خلطی
ساام پسرم تازه وارد سه ماهه شده سینش بشدت خلط داره جوری که از یه متری میشه صدای خس خس سینشو شنید چیکار کنم ۵ بارم بردم متخصص بهش شربت خلط اور و اینا داده بدتر شده خوبتر نشده میشه راهنماییم کنید
- شیر خشک
سلام پسرم سه ماهشه حساسیت داره صورتش کهیر میزنه وبی قراره اصلا هم وزن اضافه نکرده شیرخشک بیومیل پلاس بهش میساخت ولی متأسفانه بهش حساسیت داره الانم با نظر دکتر بهش ببلاک کامفورت میدم بازم حساسیت داره وباهاش اسهال شده یه شیر خشکی معرفی کنید که ضد حساسیت باشه و وزن دهی هم داشته باشه

