Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- لرزش پای نوزاد
بعد واکسن دوماهگی هردوپا ولی همزمان نیست هرچند روزی یکی از پاها برای چند ثانیه شروع به لرزش میکنند وچند روز دیگه موعد واکسن 4ماهگیه چکار کنم میترسم بدتر شه ویا این حالت براش بمونه
- سرماخوردگی نوزاد پنج ماهه
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم پنج ماهه استش خیلی سرفه میکنه و آب ریزش بینی داره چه آنتی بیوتیک رو براش بدم سینشم خسخس میکنه
- شیر خوردن نوزاد
نوزاد چهل روزه من شب ها ب محض خوردن شیر من گریه می کنه و خودشو جمع می کنه....وقتی کمرشو مالش می دم آروم تر میشه وزن گیریش خوبه ...نمی دونم مشکلش چیه
- لکه قهوه ای کم رنگ
سلام وقتتون بخیر.من پسر هشت ماهه ای دارم که حدود دوماهی میشه روی پوستش و اکثرا روی گردنش لکه های با رنگ روشن و بدون برجستگی زده.تعدادشون زیاده و داره بیشتر میشه.سوالم اینه میشه از روی عکس تشخیص داد چیه؟چون به خاطر اوضاع کرونا میترسم جایی ببرمش دکتر و توی شهر خودمونم دکتر متخصص نیست
- مقدار اضافه کردن تغذیه
سلام جناب آقای دکتر کرم بین با احترام و تشکر فراوان پسرم بعد از تولد به دستور پزشک شروع به خوردن شیر کرد به مقدار ۵ سی سی کرد و دو روز بعد هر سه ساعت ۱۰ سی سی به دستور دکتر تغذیه کرد و در روز چهارم با مراجعه به پزشک مقدار مصرف شیر را ۳۰ سی سی اعلام کرد و الان پسرم هشت روزه شده و میخوام بدونم مقدار مصرف شیر هر چند ساعت و چند سی سی باید باشه و چه موقع باید مقدار تغذیه بیشتر بشه و همچنین راجب به شیر خشک که بعنوان کمکی چند درصد از غذای فرزندم رو میتوان از شیر خشک استفاده کرد . مادرش با استفاده از شیر دوش شیر خودش را داخل شیشه شیر جمع میکنه تا دقیقا مقدار سی سی مورد نظر تهیه و سپس به نوزاد میده ، این دوشیدن و با شیشه شیر به نوزاد دادن که اشکالی نداره بنظرتون؟ ممنون
- تیروئید نوزاد
سلام و خسته نباشید،،نتیجه غربالگری تیرویید پسرم مشکلی نداشت،ولی آزمایش یکسالی که داد کمی نتیجهاش مشکل داشت ،دکترش گفت نیازی به قرص نیست، ولی بهتره با یک متخصص غدد اطفال مشورت کنم ،خواستم نظر شما رو هم بدونم Tsh=0.27 T3=1.61 T4=8.00 Ft4=1.99 T4,t3 تو رنج نرمال هستن Tsh مقداری کمه
- مدفوع کودک
ایامدفوع کودک۷تا۸روزطبیعیاستیانه؟؟
- کولیک
سلام اقای دکتر وقت بخیر.دکترم ۴۶روزشه .شبها خیلی خیلی گریه میکنه .شیر خشک ببلاک کامفورت میخوره.قطره کولیکز وپدی لاکت هم میخوره اما واقعا تاثیر نداره.توروخدا بگید چکار کنم .هر روز دو سه بار شکمش رو با عرق رازیانه ماساژ میدم
- بالا بودن انزیم کبد در نوزاد
- کهیر
سلام خسته نباشید پسرم ۶ ونیم ماهشه دوهفته پیش حریره بادام درست کردم بهش دادم روزبعدش هم یکم ماست زدم دم دهنش تف کرد بیرون شربت سیتریزین هم دکتر واسه مالش چشم ها بهش دلده بود که همون روز قطع کرده بودم پسرم همون رو کهیر زده بردم دکتر شربت هیدروکسی زین داد تا میدهم محو میشه باز تا قطع میکنم ظاهرمیشه بازبردم ازمایش نوشت گفت شربت بهش نده اگه تا اخر هفته تموم نشد شنبه ببرش آزمایش که براش نوشته ب نظرتون براچیه ممکنه چه مشکلی داشته باشه ؟؟
- تب نوزاد يك ساله
سلام نوزاد من يك سال دارد وبه دليل در اوردن دندان دوروز اس كه تب مى كند براى قطع تب چه كنيم؟
- سکسکه
سلام. آیا بیش از حد خوردن نوزاد یک الی دوماهه باعث سکسکه اش میشه؟
- معده
سلام آقای دکتر میبخشید من پرسیده بودم نوزادم ۷۹روزه و از روز اول بیست دقیقه بعد هربار شیر خوردن روی دستام نگهش میذاشتم و تا کی باید این کار رو ادامه بدم شما فرمودید اگر وزن گیری مناسب داشته احتمالا ریفلاکس مطرح نمی باشد پس یعنی دیگه نیاز نیست نگه داشته باشم؟یا ۵دقیقه کافیه؟
- سرفه نوزاد
نوزاد دوماهه دلرم سرماخورده شیر خشک میخوره سرفه میکنه رنگ مدفوعش سبزه روزی یبارم شکمش کار میکنه وزنش کم شده دکتر گفت عفونت نداره خواهش میکنم راهنمایی کنید
- هماهنگی چشم
سلام خسته نباشیداقای دکترپسرمن هشت ماهش تموم شده الان بهداشت گفتن که چشماش یخورده باهم هماهنگ نیست دلیل هماهنگ نبودن چیه
- رگه های سیاه در مدفوع نوزاد
سلام آقای دکتر خسته نباشید. نوزادم دچار آلرژی شده بود که الان فقط شیر خشک ببلاک HA بهش میدم جز اون هیچ غذای کمکی یا قطره آهن استفاده نمیکنه اما امروز داخل مدفوعش رگه های سیاه بود. آیا داخل شیر خشک مکمل آهن هست که باعث این رگه ها شده؟ یا ممکنه دلیل آلرژی باشه؟
- شکم صداخوردن
سلام . آقای دکتر بچه من یک ماه و نیم داره . بهش شیرخشک ببلاک 1 و شیر مادر میدم .کولیک هم داره . ولیکن شکمش خیلی صدا میخوره و اینکه دیروز 5بار شکمش کار کرد امروز از صبح تاالتن ساعت 12 سه بار کار کرد سفت نیست شل هم نیست این طبیعیه یا اینکه باید شیر خودم رو ندم یا شیرخشکش رو تغبیر بوم؟
- غذا
سلام اقای دکتر ،،،میتونم به نوزاد 9 ماهه ام ،،زرده تخم مرغ اصلا ندم ؟؟؟ با هر چیزی درست کردم اصلا زرده تخم مرغ نمیخوره ( بالا میاره ) ،ممنونم از لطف شما !
- سرفه هاي خلط دار
سلام آقاي دکتر بچم يک سالشه سرفه هاي خشک زيادي داشت بردمش دکتر گفت ويروس گرفته و شربت سيتريزين و شربت پلارژين کيدز و استامينوفن و قطره بيني داد و گفت اگر ترشحات بينيش رنگ زرد يا سبز شد بهش آنتي بيوتيک آموکسي سيلين بدم و من بعد از دادن چند بار شربت پلارژين ديدم داشت کمي بهتر ميشد اما با دوتا دونه سرفه ديگه بهش آنتي بيوتيک رو شروع کردم يعني بدون اينکه ترشحات بينيش زرد رنگ بشه بهش آنتي بيوتيک دادم و الان 2روزه آنتي بيوتيک ميخوره بهتر نشده که هيچ خيلي چرک داره گلوش و خس خس سينه گرفته و ترشحات زرد رنگ دکتر چيکار کنم آيا دادن آنتي بيوتيک اشتباه بود؟؟ادامه ندهم؟؟و فقط شربت پلارژين بدهم؟
- شیر خشک
سلام خستهونباشید میخداستم بدونم ایاشیر خشک باعث یبوست نوزاد ودل دردش میشود یانه ؟چون بچه من از وقطی شیرخشک بهش میدم شبا گریه میکند ددل درددارد یبوست گرفته درطول روز شکمش کارنمیکند وشبا ازیت میشود پسرم 1سال دارد ایا شیرخشک باعث یبوست ودل درد میشود باتشکر از جواب شما

