Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- واکسن
سلام وقت بخیر، به فرزندم برای برفک دهان نیستاتین میدم، باید شنبه واکسن چهارماهگی بزنه، تداخل نداره مصرف نیستاتین با واکسن؟
- ثابت ماندن وزن نوزاد
- استفاده از پوآر بینی در نوزادان
سلام وقت بخیر،نوزاد ۴ماهه دارم سرماخورده شده و برای تخلیه بینی از پوآر استفاده میکنم اما وقتی در بینی چپ قرار میدم کیپ میشه و اصلا باز نمیشه که تخلیه صورت بگیره،آیا خطرناکه و استفاده نکنم؟میترسم برای مغز بچه خطرناک باشه
- وزن بچه
باسلام . دخترم هنگام تولو۳۰۴۰گرم بود و در ۱۳روزگی ۲۸۳۰ بود به همین دلیل دکتر متخصص شیر خشک تج یز کردن الان من نمیدانم برنامه تغذیه نوزاد باید به چه گونه ای تا سیر شود به همین دلیل من در شبانه روز دو وعده شیر خشک و بقیه اوقات را شیر خودم می دهم و تنها به این رچش سیر می شود نا گفته نماند دهان دخترم دو ده روزگی دچار برفک شد .ایا این نوع برنامه ریزی خوب است با تشکر؟
- زردی کودکان
با سلام و خسته نباشید خدمت شما پسر من هفته ۳۵ ام بدنیا اومده و زردی اش ۱۰ هست الان ۱۳ روزشه دکتر خودشون بعد از بیلی ناستر که دیدن تاثیر زیادی نداره براش قرص فنوربیتال تجویز کردن برای چند روز ایا مصرف این قرص عوارض دارد؟
- تولد نوزاد
با سلام آیا نوزادی که در 35هفته و شش روز بارداری با وزن 2250،قد47،دور سر33بدنیا آمده نارس محسوب میشود؟و همیشه از نظر تکاملی (جسمی و هوش)عقب تر از کودکان ترم میباشد
- یبوست
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر..من پسرم ۱۰روز شکمش کار نکردبردمش دکتربهم شیاف گلیسیرین داد یکساعت بعدازاستفاده شکمش کار کرد،باز الان ۶روزه شکمش کار نکرده بردم یه دکتردیگ بهم بی بی کر داد گفت ۵سی سی هر۱۲ساعت..به نظرشما زیاد نیست خیلی؟؟؟؟ علتشم میگن تغذیه مادره چون شیرخودمو میدم خیلی کلافه ام اقای دکترتوروخدا راهنماییم کنید
- قطره آدزير
سلام آقاي دکتر من چندماهه به بچم قطره آدزير ميدم که هم آد داخلش داره هم زينک و هم آهن.بچم 9 ماهشه آيا اين قطره خوب است،؟؟يا جداگانه هرکدام را بدهم بهتر است؟،
- مصرف عسل برای نوزاد
سلام آقای دکترمن عسل طبیعی خوردم و بعد حواسم نبودبزاق دانم ب آبهای نوزادان خورد آیا خطرناک است؟
- شیرخشک
باسلام نوزاد ۳ ماهه ای دارم که از شیر خودم تغذیه میکنه ولی همش گریه میکنه احساس میکنم شیر خودم برایش کافی نیست اگه بخوام شیر خشک کمکی واسش شروع کنم به نظرتون چه شیرخشکی از همه واسش بهتره
- پرکاری تیروئید
با عرض سلام و وقت بخیر براز نوزاد من تشخبص کم کاری تیروئید دادن و براش از روز سی ام تولد سه چهارم قرص لووتیروکسین 50 تجویز کررن که بعد تز سی و خشت روز ازصرف قرص و با ازمایش مجدد تی تس اچ به 0.1 رسیده بود که گقتن شده پرگاری!و مجدد گفتن روزی نصف قرص بهش بدیم میخواستم بدونم آیا پرکاری تیرویید هم مثل کم کاری تیرویید سبب اختلال در رشد مغزی و سیستم عصبی نوزاد میشود؟
- اسهال
سلام دکتر من یک خانوم هیجده ساله هستم و یک دختر یک ساله دارم الان سه روز که خیلی شدید بطور دائم اسهال زرد ابکی و بد بو هست استفراغ هم میکنه هر چی بهش میدم اثر نمیکنه چیکارش کنم و تو شهر غریبم نمتونم حتی بستریش خواهش میکنم کمک کنین
- تست غربالگری نوزاد
با سلام و احترام نوزاد ما روز 4 ام هست. امروز تست غربالگری انجام دادیم . نتایج تست به شرح زیر بوده : t4: 21.55 t3:1.87 tsh:7.15 شاخص t4 بالا است . با توجه به سایر شاخص ها آیا می توان گفت نوزاد ما پرکاری تیروئید داره؟ ممنون میشم توضیح بفرمایید.
- کیست روی مغز نوزاد نارس
سلام اقای دکتری نوزاد من در 28هفته به علت پارگی کیسه اب بدنیااومد الان 22روزه هست وسونو مغز که انجام دادن گفتن کیستی در حفره چهار مغزش دیده میشه ازوقتی بدنیااومد nicuبستری هست قابل درمان هست؟
- سلام دخترم ۷ماهشه امروز فهمیدم زیر نوک سینه ی راستش یه چیزی مثل مهره اس ولی قرمزی و تورم نداره به نظرتون چیه؟؟خطرناکه؟؟
- دستگاه بخور
بایادخدا با سلام و احترام.چند روز قبل شرح حالی از دختر ۳ ماه خودم به شما دادم و شما دستگاه بخور تجویز کردین.اقای دکتر،دستگاه بخور گرم باشه یا سرد و اینکه چند دقیقه بخار بدیم؟بخار را مستقیم بزنیم به صورت؟ باتشکر
- غذای کمکی
سلام دکترازکحابفهمیم که باید غذای کمکی رو شرووع کنیم میشه زودتراز۶ماهکی شروع کزد واینکه با چ چیزی شروع کنیم برای وزن گیزی بهتر
- سلام اقای دکتر پسرم ۴۵روزب دنیااومده نافش زده بیرون وقرمزه عفونت نداره چکار کنم پیش چندتا دکتر بردم اما جواب نگرفتم مچکرم
فتق ناف
- شیرخشک
با سلام خدمت پزشک محترم
به نظر شما برای نوزاد نارس و کم وزن چند وعده شیرخشک در روز کنار شیر مادر لازمه و چند سی سی باشه؟ - نوزاد
سلا قرمزی پشت زانو و پشت ارنج و زیر گردن نوزادم نشونه چیه چه پمادی براش بزنم خوب بشه

