Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کیدیزول
سلام آقای دکتر دکتر اطفال برای نوزاد ۲۱ روزه ما تشخیص رفلاکس پنهان داده و کیدیزول تجویز کرده، وزن نوزاد ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم هست و دکتر ۱ سی سی غروب و نیم سی سی صبح کیدیزول تجویز کرده. آیا مصرف این دارو با توجه به عوارضی که دارد اشکالی ندارد؟ اگر دارو مصرف نشود رفلاکس پنهان برایش خطر دارد؟ چند وقت باید این دارو را مصرف کرد؟ چه عوارضی ممکن است بروز کند؟
- صداخوردن شکم
سلام. آقای دکتر بچه من یک ماه و نیمشه و کولیک داره. شکمش خیلی قارقور میکنه اشکال نداره؟در ضمن مثلا دیروز شکمش 5بار کار کرد البته اسهال نبودا . اینا طبیعیع؟
- درجه نرمال زردی
سلام درجه نرمال زردی طبیعی برای نوزاد ۱۷ روزه طبیعی که بزن ۳۸۰۰ بصورت طبیعی در هفته چهلم بدنیا اومده چند باید باشه؟آیا درسته که میگن تا ۱۴ درجه طبیعیه؟
- سلام
سلام نوزاددختر ۶ماهه ای دارم .امروز وقتی پوشکش راعوض کردم کمی لکه خون که ازواژن امده بود دیدم علت چیه .ممنون اگه پاسخ بدید.
- استفراغ
سلام خسته نباشیددخترم سه ماهشه همش استفراغ پنیری میکنه روزی پانزده الی بیست بارآروغشوچه بگیرم چه نگیرم استفراغ میکنه درضمن تودوماهگیش بردم دکترداروی ریفلاکس نوشت خوب نشد
- سلام آقای دکتر لطفا کمکم کنید ممنون
سلام خسته نباشید من یه مادرشیرده هستم نوزادم ۷ ماهشه و از شیر خودم و کمی غذای کمکی تغذیه میکنه سرما خوردم و دکتر برام سفازولین و کتورلاک زد و داروهای آزیترو و سرماخوردگی و زینک پلاس داد ولی بعداز سفازولین و کتورلاک من حساسیت شدم و لبم باد کرد که با دگزا حل شد حالا نوزادم کمی دونه های قرمز روی گردن و بدنش زده و میخواستم بدونم این داروها مشکلی نداره بخورم و اینکه لوراتادین میتونم استفاده کنم؟بخاطر عصب کشی دندان هم که کمی عفونت داره هر ۸ ساعت یه آموکسی سیلین و مترونیدازول ۲۵۰ هم میخورم که گفته به مدت ۱۰ روز بخور و الان ده روزش تموم نشده ممنون میشم راهنماییم کنید
- شربت سندروس
سلام برای کم خونی هم میشه ازشربت سندروس استفاده کرد؟
- قطره پلارژین
سلام اقای دکتر وقت شمابخیر پسرم تو۳ماهگی سرماک خورد سرفه وعطسه داشت بهشت قطره پلارژین دادم خوب شد الان ۸ماهشه سرماخورده عطسه سرفه خلط داره قطره پلارژین برای سرفش خوب نیس؟ اگ خوبه چندقطره بدم بعدچندساعته؟
- سلام پسرم ده ماهشه وزنش ۸/۵کیلو چند سی سی اموکسی ۱۲۵ بهش بدم
- شیر خشک
سلام خسته نباشید من یه مدت به بچم شیر خشک ببلاک میدم شکمش شل شده دکتر گفت شیرشو عوض کن به نظرتون بهترین شیر خشک کدومه و اینکه شکمشو شل نکنه
- سرفه نوزاد 20 روزه
سلام نوزاد بیست روزه ک دارای مسمومیت مواد مخدر بوده و بعد از مرخصی از بیمارستان بی قرار و سورفه میکنه علت سورفه چیست؟
- غذای کمکی
سلام دخترم 23روززودبدنیااومدباوزن3.350وزردی روز اول داشت بستری شد وخوب شدولی کولیک ورفلاکس داره الان نزدیک پنج ماهشه وبهترشده ولی بازم پنیر بالامیاره وگریه میکنه دکتر برده بودم گفت تا4.5ماهگی خوب میشه الان خیلی خوب شده ولی سرماخورده وشیر خشک میدم ازاول والان نمیتونه زیاد بخوره وزنش اومده پایین.غذای کمکی روازکی میتونم براش شروع کنم وباچی وچه مقدارباشه
- رفلاکس معده د
نوزادهفت ماهه ای دارم ک ازدوماهگی بیقراری شدیدی دارد وازشیر خوردن ب شدت اجتناب میکنه چند بار دکتر بردمش گفتن رفلاکس داره اما هیچکدوم ازعلائم رفلاکس رو نداره فقط موقع شیرخوردن سرش رو ب عقب میبره درضمن رانیتیدین پدی لاکت و آمپرازول استفاده کرداما اثری نداشت کلا انگار کلافه است
- بلع هسته زرد الو
سلام وقت بخیر آقای دکتر دختر ۱۵ماهه ام احتمال میدم که هسته یک زرد آلو رو قورت داده باشه،ایا توان دفع اونو با توجه به باریکی روده داره ،از این نگرانم که راه دفعشو ببنده،ممنون میشم راهنمای بفرمایید
- درباره بطن سر نوزاد
سلام وقت بخیر اقای دکتر نوزاد من دوماه است در بارداری به من گفته بودن که بطن راست نوزاد حداقل نرمال که ۱۰ بود بداز متولد شدن نوزاد حتما برسی بشه منم بردم سونو گرافی و سونو گرافی گفت دهانه بطن راست کمی گشاد است بطن سمت چپ ۱۰ بود و بطن سمت راست ۱۲ ایا الان ببرم اسکن یا نه و اینکه این موضوع نگران کننده است دکترش نوشته ببرم اسکن ومنم به خاطر ضرر نبردم ودر کنترل هاش هم همه چی نرماله براساس وزن و قد دور سر هم نرماله نظر شما چیه ؟
- رفلاکس
سلام خسته نباشیدپسرم 4ماهشه رفلاکس داره دکتربراش قرص اس امپرازول20نوشته صبحهانصف حل کنم بهش بدم بخوره وقتی بهش میدم بالامیاره میشه داروی دیگری رومعرفی کنیدجایگزینش کنم
- سلام شربت سفیکسیم 100 برای نوزاد 6ماهه روش مصرف بگوی ممنون میشم
سلام آقای دکتر شربت سفیکسیم 100برای نوزاد 6ماهه روش مصرف بگوی ممنون میشم
- ترشح ریه
باعرض سلام وخسته نباشید دخترم دیروز ب دنیا آمد و سزارین شده تو هفته38 الان میگن ترشح ریه دفع نمیشه از دیشب بستری چکار باید انجام بدم آقای دکتر
- شیر مادر برای نوزادی که کولیک و رفلاکس دارد ضرر دارد؟
سلام آقای دکتر پسر من یک ماه و هشت روزشه کولیک و ریفلاکس پنهان داره اوایل شیر مادر و شیر خشک آپتامیل می خورد الان دیگه هر یک هفته یکبار فقط شیر مادر می خوره بقیه موقعها گریه شدید میکنه دل درد و نفخ شدید داره خیلی خس خس سینه میکنه شیرش رو عوض کردیم بیومیل دادیم شیر رو بالا آورد الان گیگوزمی خوره ولی موقع خوردن شیر از دو طرف لبش میریزه و خس خس سینه داره الان برای نوزادی که کولیک و ریفلاکس داره نیاز هست که در کنار شیر خشک شیر مادر هم بخوره یا بهتره که همون هفته ای یکبار هم قطع بشه؟من خودم مشکل سندرومروده تحریک پذیر و همورویید و آلرژی فصلی دارم بازم هفته ای یکبار بهش شیر بدم؟ وزن تولدش ۲۸۰۰ بود و وزن الانش ۳۸۵۰ ممنونم
- فاصله زیا شیر خوردن وبیقراری نوزاد۳ماهه
من دخترم ۷ ماهه هست موقع خواب و شیر دادن بیقراره نا آرام انگار چه طور آدم یهو از خواب بیدار میشه ناآرومه اون طوری من چی کاز کنم میشه راهنماییم کنید

