Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- وزن گیری نوزاد
سلام نوزاد دوماهه وزن بدو تولد ۲۶۵۰والان که دوماهشه ۴۵۰۰هست میخاستم ببینم چند ساعت یه بار باید شیر بخوره
- سرماخردگی
سلام اقای دکترسال نو مبارک اقای دکتر پسرم هشت ماهشه بیشتر از ده روزه که ابریزش بینی ودیگه هیچ علایمی نداره حالت کش داره گاهی سبز و زرد پلارژین میدم دو روزه انگار تاثیری نداره شبا موقع خواب اذیت میشه وشیرنمیتونه بخوره به نظرتون انتی بیوتیک لازم داره اگه بله چه انتی بیوتیکی ممنون میشم راهنمایی کنید
- نوزاد پنج ماه اگزما زده
سلام اقای دکتر من پسر پنج ماهه دارم ک از دوماهگی صورتش اگزما زد چن تا دکتر بردم اما فایده نداشت درحال حاظر دارم پماد کالامین با پماد آی چشمی استفاده میکنم اگه قطع بشه برمیگرده ممنون میشم جواب بدین باید چیکارکنم
- مصرف آموکسیسیلین اورال125
با سلام.مقدار مصرف شربت آموکسیسیلین 125چقد باید باشد
- تعویض شیر خشک
بچه من تازه رفته تو 6ماهگی تا الان نان یک میدادم میخورد ولی الان دو روز که تمایلی به شیر خشک نداره ایا میتونم شیرشو عوض کنم و نان دو بهش بدم
- شیر بالا میاره
سلام جناب دکتر . نوزاد من دوماهشه.و وزن ۶ کیلو . از شیر مادر تغذیه میکنه بعنوان کمکی از وقتی که دنیا اومده روزی دو بار شیر خشک میخوره . حدود یک هفته هست که بعد شیر خشک خوردن بالا میاره . شکمش هم هدود دو هفته است که چهار روز یکبار کار میکنه . قبلا روزی دو بار هم کار میکرد. ممنون میشم که راهنماییم کنید .
- انار
با سلام و احترام آیا به نوزاد ده ماهه میشه انار داد؟
- سرماخوردگی بچه ۴ ماهه
با سلام دخترم ۴ ماهه و نیم داره که از دیروز آبریزش بینی داره و دیشب کمی تب داشت و خیلی بیقراری میکنه و خواب نمیره ، نمیتونه درست نفس بکشه خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید
- سرلاک میوه
سلام اقای دکتروقت بخیر پسرم۱۱ماهشه میتونم بهش سرلاک گندم و میوه بدم؟چون سرلاک اینارو دوس داره ولی چون یبوست میاورد قط کردم
- میم اورنج
سلام آقای دکتر خسته نباشید. میتونم به دختر ۶ ماه ام قطره میم اورنج بدم به جای مولتی و آهن؟ دیگه نیاز به آهن نداره؟
- فاویسم
نوزاد سه ماهه فاویسم دارد نزدیک خونه ما مزرعه باقالی هستش مشکلی براش پیش نمیاد درو پنجره رو میبندم
- فتق ناف
با سلام نوزاد دو ماه ای دارم که دوهفته پیش از نافش کمی خون امد.. کمی ترشحات آبکی زرد کم رنگ هم دارد که زود خشک میشود ولی چرک نیست. دکتر پماد تتراسایکلین ۳ درصد تجویز کرد برای جلوگیری از عفونت.گاهی اوقات به شدت زور میزند واین باعث میشود نافش برجسته تر شود.چند روز پیش یک مقدار خیلی کمی چیزی شبیه گوشت از داخل نافش بیرون زده وگاهی اوقات به داخل میرود. آیا این موضوع به مرور درست میشود یا نگران کننده است؟
- دندان
سلام آقاي دكتر دخترم ٨ ماهست دوتا دندون پايين و ب تازگي دوتا دندون ديگه بالا درآورده و چند روزي ميشه دندوناشو بهم ميكشه و فكشو مياره جلو آيا دوباره داره دندون درمياره علت چيست و غذا هم نميخوره اصلا فقط شير خودمو روزي ٨ بار ميخوره ممنون ميشم راهنماييم كنيد با تشكر
- واکسن۱۸ ماهگی
سلام من دخترم ۱۸ ماهه شه باید واکسن ۱۸ ماهگی شو ۳ آذر میزد ولی بخاطر سرماخوردگی نزدم هنوزم ابریزش داره تا کی مجازم نزنم
- کم شدن ادرار
سلام وقت بخیر چن روزی میشه ادرار دخترم کم شده و رنگ ادرارش زرد مایل به قهوه ای شده به طوری که رنگش روی پوشک میمونه دخترم چهار ماهشه چکار کنم
- شیر
باسلام وخسته نباشید ببخشید پسرم ازاول تولدش شیرنان مصرف میکردبعد ازیکسال خورده ایش دوسه مرتبه اسهال شدید گرفت تامتخصص اطفال براش شیر بدون لاکتوز یا یکیش ببلاگ ال اف وبیومیل ال اف مصرف میکرد واسهالش بندمیومد دیگه شیرنان بهش ندادیم همش ازهمین دوتاشیربهش دادیم باخوردنش مشکلی نداره فقط اینکه واسش ضررنداره وتاکی میتونه ازش استفاده کنه
- پلک زدن نوزاد
سلام پسرم پنج ماه داره حدود یکماه هست که متوجه شدم گاهی اوقات یک چشمش چند بار پلک میزنه بعضی اوقات چشم چپ بعضی اوقات چشم راست ولی بیشتر چشم راست را دیدم که گاهی چند بار پشت سر هم میبنده و باز میکنه همیشه که چشم هاش را میمالد خیلی نگرانم راهنمایی کنید ممنون
- لرزیدن
سلام اقای دکتروقت شمابخیر ی سوال داشتم پسرم۹ماهشه هردفع قبلن ک دستشویی میکرد یادستشویی داشت میلرزید یجوری انگار سردش بشع الان حس میکنم بیشترشد مشگلی داره؟
- پیوست تنگی نفس دختر نوزاد ۸ ماهه
آقای دکتر فراموش کردم بگم دماغشم خیلی می خوارونه از تولد تا الان همش گوشاش میکشه دوبار بردم گفتن عفونت نداره.جدیدا یک چشمشم میخوارونه.اینم بگم ماه هشت و ۳ بارداری کرونا مبتلا بودم و بستری بودم به اون ربط داره؟
- حساسیت ابریزش شدید
کودکم یکسالو سه ماهه است و ابریزش بینی شدید داردالانه حدود سه هفته هست هرچه هم دارو میدهم اثری ندارد والانه دوروزه که چرک هم از بینی اش می اید وتب هم ندارد

