Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- خون در ادرار
دخترم ۲ سالش و بردم آزمایش ادرار چون ی کم سوزش داشت rbc 4/27 بوده و wbc9/9بوده دکتر گف خون تو ادرار بوده ب احتمال زیاد سنگ کلیه آزمایش باید تکرار بشه ولی بچم اصلا دردی نداره ک گریه کنه امکان داره عفونت ادرار باشه با چیزایی ک بهتون گفتم؟؟؟؟
- یبوست نوزاد
سلام من نوزادم شکمش خوب کار میکرد به خاطر ویروسی که گرفته بود اسهالرشده بود که بهش پدی لاکت دادم بهش دو سه روز دیگه یبوست شد ازاون موقع بهذبعد بهش گلیسیرین تزریق میکردم ودفع میکرد متخصص بهش لاکتولوز داد که تاثیری نداشت بعد دیسیکلومین ۸ساعت یکبار به مدت دو هفته استفادهدکردم که ازهمون روز اول خودش هر روز دفع کرد بعد اینکه داروقط کردم خودش یه ماه بدون دارو دفع میکرد که سرما خورد یه هفته بهش خیلی دارو دادم که دوباره یبوستش شروع شد میتونم دوباره از دیسیکلومین استفادهدکنم ضرر که نداره اینو متخصص تو دوران کولیک داده بود که خیلی تاثیر داشت درکنار اینها به شدت بیقرارو بدخلقه
- روغن ام تی سی برای کودک
سلام برای کودک دوسالو نیمه جه میزان میشه روغن ام تی سی داد؟ دکتر تجویز کرده ولی مقدارشو نگفته
- سرماخوردگی در نوزادان
سلام خسته نباشید پسرمن ۳ماهشه ولی سرماخورده همش سرفه میکنه آموکسی کلاووشربت ضدسرفه میدم ولی خوب نشده فوق تخصص ریه هم بردم مشکلی نداشت گفتن خوب میشه ولی هنوزخوب نشده اذیت میشه ممنون میشم راهنمایی کنید
- مصرف دارو قبل آزمایش های
سلام دخترم فردا آزمایش داره خاستم بدونم مصرف این دارو ها اشکالی نداره آزمایش crp Esr 1hr Plat و چند تا دیگه که اسمشون رو یادم نیست ولی دکتر برای تبش آزمایش نوشته و داروهاش ایبوپروفن سفیکسیم ۱۰۰ گایا فنزین دیفن هیدرامین کامپاند پدیزان آیا مصرف این داروها قبل آزمایش برای تب سه روزه ش ایرادی نداده؟ وآیا باید ناشتا باشه ؟؟؟؟
- تب و اسهال
سلام آقای دکتر خسته نباشید..دخترم 3روز تب داشت اما ن زیاد شدید امروز روی شکم و کمرش دونه های قرمز زده و اسهاله مننون میشم راهنمایی کنید.. 1سالو 9 ماهشه.. تشکر
- سفکسیم ۲۰۰
دخترم کلاس دوم است و ۳۶ کیلو وزن دارد قرص سفکسیم ۲۰۰ برای کودکی با این وزن یک عدد است یا دو عدد؟
- قدردانی
سلام اقای دکتر وقت شما به خیر. شما پزشک پسرم هستید و این باعث افتخار و مایه ی آرامش خیال من و همسرم هست. ممنونم از اینکه حتی در سفر هم به سوالات ما پاسخ میدهید . امیدوارم سفرتون به خیر و خوشی بگذرد و هر حا که هستید سلامت باشید. خدا شما رو برای خانواده و برای ما نگه دارد.
- گرفتگی صدا
سلام پسرم ۱۰ ماه شه و چند روزه صداش گرفته ولی هیچ علائم سرماخوردگی نداره فقط یکهفته پیش آبریزش بینی داشت که الان بهتر شده.. ودوروزه یک مقدار اسهالی داره در حد دو یه بار ...علت گرفتگی صداش چیه ؟
- لوچ کردن چشم
با سلام کودک هفت ماهه ای دارم که تاکنون دوبار متوجه شده ام چشمانش را لوچ میکند،مثلا در مدت نیم ساعت چندین بار این کار را تکرار میکند اما بعد از آن تا یک هفته بعد دیگر این کار را انجام نداد،مشکلی وجود دارد؟
- شربت سفیکسیم
سلام آقای دکتر وقت بخیر دختر 2.5 ساله دارم دوز مصرفی شربت سفیکسیم 100 هر 12 ساعت چقدر میشه؟ ۱۲ کیلو هست
- ضدعفونی
سلام وقت شریف شما به خیر. پسرم سه سال و چهار ماه دارد. آقای دکتر برای ضد عفونی کردن دست های پسرم وقتی بیرون هستیم و دسترسی به آب و مایع دستشویی نداریم از چه چیزی استفاده کنیم؟ که بعد با همون دست ها بتونه خوراکی هم بخوره. مثلا وقتی میریم پارک همه ی وسایل آلوده هستن ، بچه هم دست میزنه و بعد همون دست هارو به چشم و صورتش میزنه یا خوراکی میخواد بخوره لطفا ما را راهنمایی بفرمایید که چه محلول یا اسپری و یا چه دستمال مرطوبی باید تهیه کرد یک دنیا سپاس
- سوسپانسیون پاراکید
سلام میزان مصرف پاذکید برای بچه دو ماهه حدودا پنج کیلویی چقدره لطفا به قطره یا با قطره چکان بگید میزان میلی لیتر روی بروشور رو سر در نمیارم به نظرم 1/250میلی لیتر یعنی یه قطره چکان پر و یکم بیشتر درسته؟زیاد نیس؟
- سلام پسرم 9ماهشه آبریزش بینی داره چه دارویی میتونم بدم
- ورجه ورجه زیاد نوزاد نه ماهه
سلام پسر نه ماهه دارم خیلی ورجه ورجه میکنه خیلی شیطنت میکنه یه جا بند نمیشه ایا ممکنه بزرگتر که بشه پیش فعال باشه ممنون
- معده
سلام آقای دکتر من نوزاد ۷۹ روزه ای دارم که از روز اول تولدش بعد هربار شیر خوردن ۲۰دقیقه روی دستام با زاویه ۳۰درجه نگهش میذاشتم تا شیر کاملا پایین بره و بالا نیاره همیشه تا به الان که حدود یک ربع یا ده دقیقه نگه میدارم نوزادم ۱۱روز دیگه ۳ماهه میشه میخواستم بدونم تا کی باید این روند رو ادامه بدم؟؟؟یعنی تا کی مری و معده نوزاد شل هست؟واقعا دیگه از پا در اومدم.
- قطره لیپوزوفر
باسلام وخسته نباشید پسر من امروز ۱۱ماهش تموم میشه میره داخل دوازده ماه بردمش پیش متخصص نوزادان معاینش کرد و گفت کم خونی داره بهم گفت قطره لیپوزوفر روزی دوسی سی بهش بدم چون قبلا یک سی سی میدادم خواستم بدونم که خطری براش نداره بعد بهترین زمان برای دادن قطره اهن چه موقع خوب ممنون از شما زنده باشی
- قطره مولتی ویتامین
سلام آیا مصرف قطره مولتی ویتامین در نوزاد هفت ماهه باعث ایجاد رگه های خون در مدفوع نوزاد می شود
- بی قراری و گریه هنگام بلع
سلام نوزاد یک ماه و ده روز که وزن گیریش خوبه هم شیر مادر میخوره هم شیرخشک جدیدا موقع بلع بی قراری میکنه و گریع اش میگیرع رفلاکس پنهانم داره امپرازول هم مصرف میکنه ناشتا یک سی سی، چیکار کنم واسه این بی قراری احساس میکنم همیشه گشنشه
- لک پوست نوزاد
سلام اقای دکتر.دختر دو ماهه من از وقتی به دنیا اومده روی سینه ش یه لک قرمز داره که روش حالت دون دون هست و فکر میکنم خیلی کم هم بزرگتر شده از وقتی بدنیا اومده.کار خاصی لازمه انجام بدم؟

