Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- فاویسم چیست
گفتن پسرم فاویسم داره۱۹ روزشه هیج اطلاعاتی راجب این بیماری ندارم آیا خطر ناکه ..یعنی خون بچم مشکل داره لطفا راهنمایی کنید ممنونم
- شیرخشک دادن به کودک
سلام کودک 9 ماهه ای دارم.در منحنی های رشد وضعیت بسیار نامناسبی داره و زیر خط قرمز است.الان وزنش 6 و نیم است.از لحاظ عفونت ادراری یا رفلاکس و مشکل تیروئید چک شده و هیچ مشکلی ندارد.4 ماه است که دیگه شیر مادر نمی خورد.شیر خشک را با انواع مختلف تست کردیم اما هیچ کدام را دوست ندارد.کلا شیشه را نمی گیرد.غذا خوب می خورد اما تاکید متخصصان بر دادن شیر به او تا یک سالگی است.هر روشی را امتحان کردیم اما شیر نمی خورد.وقتی هم که برای خوردن شیر گرسنه نگهش می داریم با گریه یک پیمانه شیر می خورد. به تازگی شیر خشک را با کمی آب خمیری کرده و به او می دهیم.این حالت را دوست دارد.بعد هم کلی آب می خورد.آیا این کار درستی است؟این دوش را ادامه بدهیم.
- اسهال بچه ۷ ماهه
حدود یک ماه است ک بچه مدفوع سبز و ابکی دارد شربت متروندازول داده شده ب مدت سه روز ولی دوباره این جوریه چیکار کنم
- بزرگی سر نوزاد
دختر بچه که وارد سن ده ماهگی شده است. دور سرش در بدو تولد ۳۷ سانت بوده و الان که ۵ روز از ۹ ماهگی ان گذشته دور سر ۴۸/۵ سانت میباشد. لطفا راهنمایی لازم را مبذول دارید.
- عدم رشد قد و وزن نوزاد
سلام میشه یک مکمل خوب برای نوزاد سه ماهه معرفی کنید
- دندآن
سلام آیا استامینوفن ساده برای دندان درآوردن مناسب است ؟چند قطره میتوان آستامینوفن یا دیفن هیدرامین داد؟
- شیر خشک ببلاک
سلام دکتر برا دخترم که ۴۰ روزشه بدلیل فلاکسش شیر خشک ببلاک ar تجویز کرده من شیرم کمه و دخترم سیر نمیشه سوالم اینه این شیر خشک رو میتونم جایگزین شیر خودم کنم؟یا باید از یه شیر خشک معمولی استفاده کنم؟
- نوزاد
ایا نوزاد هفت ماه ناخنای دستش تیرگی داشته باشه مشکلی داره یا ن
- نوزاد نارس
سلام خسته نباشید نوزادی که ۲۶ هفته و با وزن ۷۵۰ گرم بدنیا میاد باید چه مدت تو دستگاه بمونه و امیدی بهش هست؟
- رشدکودک
سلام پسرمن ۹ماهشه نه میشینه نه راه میره دندون هم درنیاورده باشیرخشک تغذیه میکنه
- اس امپرازول
سلام اقای دکتر.برای خوردن پودر اس امپرازول چند ساعت قبل باید معذه ی نوزاد خالی باشه؟
- سرماخوردگی شدید
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر دختری یک ساله و نیمه دارم الان دو روز است بهانه گیر شده است و بینی اش کیپ شده است و احساس میکنم توی گلویش خلط دارد و دیشب تب داشت باید چه کنم
- شربت دیفن هیدرامین
با سلام پسر من ۹ماهشه شبها خیلی بیدار میشه و شیررمیخوره و خواب مداوم نداره دکتر براش شربت دیفن هیدرامین داده میخواستم ببینم تو این سن ضرر داره یا نه؟
- غذا نخوردن نوزاد هفت ماهه
سلام آقاي دكتر دخترم ٧ ماهشه دو روزه كه اصلا غذا نميخوره دهنش رو قفل ميكنه سرش رو تكون ميده كه نميخورم حتي تنوع غذايي هم داشته سه چهارتا غذا امتحان كردم نخورد و چهار وعده هر روز فقط در خواب شير ميخوره از همون دو ماهگي تو خواب ميخورد ، روزاي قبل با سرگرمي نصف پياله عذا ميخورد در ضمن از پايين نوك دندونش زده بيرون نكنه بخاطر دندونشه؟؟من از آخراي ٤ ماهگي بهش غذا ميدم الان هراز گاهي شيربرنج و كته مرغ با گوشت وسوپ سبزيجات درست ميكنم با ماهيچه
- واکسن کرونا برای مادرانی که نوزاد مبتلا به فاویسم دارند
سلام من کودک 14 ماهه شیرخوار دارم که مبتلا به فاویسم است اگر واکسن کرونا بزنم مشکلی برای فرزندم پیش نمی آید؟؟
- واکسن دوماهگی
سلام آقای دکتر نوزاد من فاویسمی هست برای پایین آوردن تب واکسن دوماهگیش میتونم از شیاف استامینوفن استفاده کنم ؟ درصورت مجاز بودن مصرف چقدر در چه فاصله ی زمانی میتونم استفاده کنم؟
- نخوردن شیر
سلام پسرم الان دو ماهش است از سه هفتگی با گریه و یا اصلا شیر نمیخوره دکتر هم بردم براش دارو رفلاکس دادن ولی هیچ تغییر نیومده بالا هم نمیاره گشنش است وقتی براش میخوام شیر بدم نمیخوره نه شیر خودم رو نه شیرخشک تورو خدا کمک کنین من دارم افسرده میشم .
- کم اوردن تنفس در موقع گریه
پسر سه ماه و نیم ما دو بار از گریه شدید با حرص تنفسش در حد قطع شدن رفت و رنگش سفید شد را درمانش چیست؟ ممنونم
- کیست گردن نوزاد
با سلام علت کیستی که روی گردن نوزاد سه ماه بوجود امده چیست ایا میتونه خطر ساز باشه یا نه با تشکر از اینکه وقت و تجربه تون رو در اختیار ما قرار میدین
- حساسیت غذایی
با سلام آیا میتوان به نوزاد یازده ماهه که حساسیت غذایی داره ماست لاکتیویا داد؟؟؟چند باری بهش ماست لاکتیویا دادیم چشماش قرمز شده آیا قرمزی چشماش میتونه برای ماست لاکتیویا باشه ؟؟؟با تشکر

