Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مشکل روده بزرگ
پسرم دوسالشه دل دردداشت کلونوسکوپی گرفتم گفت التهاب داره با برجستگی ریز در روده بزرگ
- سرماخوردگی کودک سه ماهه
سلام پسرم سه سالشه سرماخورده گلودرد داره سفیکسیم ۱۰۰ چند سی سی بدم؟
- آمپول دگزا
دخترم دوسال و دوماهشه. بردمش دکتر براش آمپول دگزا نوشت زدم براش اما اونجا خانومی ک تزریقات انجام میداد گفت آمپول ش خیلی عوارض داره. خیلی ناراحتم. اخه چرا وقتی انقدر عوارض داره واسه بچه تجویز میکنن؟؟!!!!! فهمش واسم خیلی سخته😔
- با سلام و خسته نباشید من یک کودک یک سال و هست ماه دارم که دچار گاستروانتریک سدم و ۷۰۰ سی سی سرم نرمال سالین تزریق کردم آیا برای کودکم با توحه به اینکه سیرخوار است ضرر دارد و چه اقدانی باید انجام بدهم؟
- شیر نخوردن
سلام خسته نباشید پسرم از چهار ماهگی شیر خیلی کم میخوره شیر خشک هم بهش میدم الان رفته تو شش ماه ولی وزنش با چهار ماهگی فرقی نکرده دکترم بروم میگه رفلاکس معده داره کپسول با پدی لاکت بهش دادن الان وزنش ۷ کیلو چکار کنم خیلی نگرانم
- اهن
سلام دخترم دو سال و دو ماهه،در ازمایش خون اهنش 69 بوده که بنظر قدری پایینه،خواستم بپرسم چه مدت و چند قطره اهن نیاز داره؟
- سرماخوردگی
سلام و خسته نباشید پسر من ۹سالشه امروز یک هفته هست که سرماخوردم که با ابریزش شدسد بینی و گلو درد آعاز شد دکتر بردم ستریزین و سرماخوردگز و آزیترومایسین ۲۰۰داده است دیروز تموم شد قرصهاش ولی باز دهنش بو میدهد و بعضی وقتها گرفتگی بینی دارد در ضمن دوسال پیش له خاطر پنومونی و اسم بیمارستان بستری بودن حالا با این اوصاف که میگم دهنش بو میدهد بازم قرص چرک خشکن کن بخورن یا نه
- تغذیه
سلام دکتر وقتتون بخیرباشه من تو دوران بارداری گوشت قرمز زیاد استفاده میکردم و تو ظرف یکبار مصرف هم زیاد غذا میخوردم پسرم الان دو سالشه من خیلی نگران سلامتی هستم به نظر شما مشکلی پیش نمیاره واسه سلامتیش؟شده یه وسواس واسم نگرانم
- سلام اقای دکتر
ببخشید شربت ازیترومایسین به کودک دو ساله و ۸ ماه با وزن ۱۲ و۵۰۰ چند سی سی بدم
- پسرمش
پسرم ۴ساال داره ۱۵ کیلو داره سفکسیم چقدر بهش بدم ختنه شده دکتر براش تجویز کرده دستوری رو ننوشته
- ویتامین دی
سلام وقت بخیر پسر نوزده ماهه دارم الان یک ماهی میشه اصلا هیچ مولتی ویتامینی نمیخوره فقط آهن لیپوزوفر میخوره و شیر خشک اپتامیل پپتی. میشه بهش کید۳ فورت بدم؟ چند قطره باید بدم؟
- چربی خون بالا و چاقی
پسری 9 ساله دارم که از چاقی رنج می برد. اخیرا در آزمایش خون، کلسترولش 264 و تریگلیسیریدش 316 بوده است. متخصص اطفال دارو برایش تجویز نکرد و فقط پرهیز غذایی را پیشنهاد کرد. نزد متخصص غدد اطفال رفتیم، ایشان 200 قرص امگا 3 و 100 قرص ازیتیمایب و 10 قرص ویتامین دی 3 برایش تجویز نمود. ممنون می شوم چنانچه لطف فرموده و نظر خود را در باره مصرف این داروها بفرمایید.
- انگل کودک
سلام پسر من حدودا یک ماه که دل درد میگیره احتمال داره انگل باشه اگه هست چه دارویی استفاده کنیم
- موارد مصرف سفکسیم
سلام و شب بخیر . پسرم ۳سال و نه ماه من آبریزش بینی دارد که زردر نگ است و دل پیچه هم از چند روز قبل داشت که دو بار بالا آورده بود .دکتر براش ایبوبروفن و دیسیکلومین تجویز کرد . اما با بیشتر شدن آبریزش بینیش دوباره مراجعه کردم و سفکسیم رو نوشت . سوالم اینه که دوز مصرفیش برای کودک ۱۳ کیلو وزن چقدر و چند بار در روز باید باشه و سوال دیگه من اینه که اصلا سفکسیم لازمه بدم به پسرم؟
- سوءتغذيه
بچه من 7ماه22روز خيلي بيحال مشكل روده داره وهيچ مكمل بهش نميدم ميترسم خيلي كم وزن 6كيلو هست
- وزنی
سلام دکتر دخترم ۱۵ماهشه وزنش۸۴۰۰ و قدس۷۴ و دورسرش ۴۴ونیمه چکارکنم رشدش خوب بشه؟ شیرمادر ۶ماه خورده بعد شیرخشک از یکسالگیم شیربز دارم میدم ایا شیر دیگه ای بدم چی بدم وزنش بالاتربره؟ زینکم داوم تاثیری نداشتهتحرکش خیلی زیاده اشتهاشم خوبه نسبتا
- تهوع
سلام خسته نباشید پسرم ۵سالشه صبح که از خواب بیدار میشه حالت تهوع داره میگن از رفلاکسه میشه از اون باشه پنچسالست اکثر وقتا هم بینیش مگیره سرفه میکنه ممنونم
- شیر دهی
سلام دکتر خسته نباشید وقتتون بخیر ایاعصب کشی در دوران شیر دهی ضرری واسه بچه نداره؟شب دندونمو عصب کشی کردم فکر کنم موادی که دندونمو پر کردم باهاش رفت تو معدم، دو سه ساعت بعدش بهش شیر دادم و شب تو خواب هم چند بار شیر خورد آیا ضرر نداره واسه بچه؟استرس دارم یه کم .ممنون
- آبله مرغان
استفاده از شیاف استامینوفن کودکان برای پایین آوردن تب بچم مشکلی براش به وجود نمیاره
- خلط در مدفوع کودک چهارساله
سلام پسرم چهارسالشه چند وقتیه تو مدفوعش خلط میبینم بردم دکتر آزمایش مدفوع انجام داد همه چیز نرمال بود نه خون دیده شد نه عفونت نه چربی نه چرک و انگل حتی تو آزمایش موکوس هم ندیدن پس چرا بازم خلط هست امکان داره پسرم از شکلات ژله ای جدیدش اینطوری میشه و آلرژی داره خیلی نگرانم البته حال عمومیشم خوبه و مشکلی نداره نه دلدرد و سردرد و اسهال استفراغ پس مشکل چیه

