Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- اطفال
سلام خسته نباشید میخواستم ببینم قطره کولیکز برای نوزاد فاویسم بد نیست
- سرفه
سلام دخترم یکسالشه سرما خورده بردم دکتر آبریزش بینی داشت و گوشش هم کمی عفونت داشت دکتر براش آموکسیسیلین و سیتریزن نوشت چهار روزه مصرف میکنم ولی سرفه هاش زیاد شده شما چه شربتی توصیه میکنید برای سرفه اش وقتی میخوابه خیلی اذیت میشه
- سلام آقای دکتر پسرم ۱۴ ماهشه چند روز روی سینه ش جوش دونه ریز زده یه کم هم زیر گردن پشت گردنش امروزم یه چند تا روی صورتش چی بزنم خوب بشه؟
- با سلام کودک دوساله ونیمه ای دارم که حدود ۱۰ روزه زیر چانه روی قسمت خر خری گردن یه برامدگی به اندازه یک لوبیا درامده نه تب داره ونه علایم سرما خوردگی ونه درددی دکتر رفتم الان ۸روزه شربت سفالکسین هر ۶ساعت ۵ سیسی براش نوشته وداره میخوره ولی اندازه این برامدگی در این چند روز کوچک نشده چیکار کنم؟ من از نگرانی دارم جون به سر میشم چیکار کنم
- کم وزنی
کم وزنی نوزاد
سلام جناب دکتر نوزاد 28 هفته ای دارم که با وزن 1450 بدنیا اومده و 95 روز به خاطر عفونت بیمارستانی بستری بود از روز اول رفلاکس و عدم تحمل داشت تمام بدنش جوش میزد ورم معده میکرد که میگفتن کولیک و رفلاکس داره تا شش ماهگی خیلی شیرمیخورد و همیشه گرسنه بود و البته جهشی استفراغ میکرد شش ماهگی 10350 بود بعد در 7 ماهگی اعتصاب کرد به طوری یک قطره شیر نمیخورد شیرخشک نان ای آر مصرف میکرد تا آن زمان و نکسیپد بعد دیگه هرکار کردیم شیر نخورد انواع آزمایش هم گرفتیم نهایتا به توصیه پزشک پپتی جونیور را براش شروع کردیم که مثل اینکه حساسیت داشت به پروتیین گاوی و با این شیر خشک که اول در فرنی ریختم بعد با سرنگ دادم کم کم بهتر شد که الان حدود 600 تا 800 سیسی شیر میخوره الان وزنش خیلی پایینه و افت شدید کرد8100 شده و اینکه پپتی جونیور نایاب شده و پپتی هم بزور پیدا میشه دارو شربت ساختنی پنتوپرازول 10 میلی 5 سیسی صبح وشب میدم میخواستم بدونم که دارویی هست که معده بچه من رو خوب کنه و اینکه چه بکنم وزن بگیره و اینکه اگر شیرش پیدا نشد چه شیری جایگزین بدم
و اینکه اصلا و ابدا غذا نمیخوره فقط نهایتاً خودش میاد غذای سفره رو میخوره که حدودا ۴-۵ قاشق غذاخوری باشه البته غذای ما بخاطر بچه دیگه که داریم کاملا رژیمی هست و مواد مضر یا ادویه توش نمیزنم یعنی ایشون اصلا غذای خودشو نمیخوره فقط غذذای ما که اونم مقدارش کمه میخواستم اینم بدونم ۵ قاشق کافیه
چه بکنم اشتهاش بیشتر بشه
۲۷ دی پارسال بدنیا اومده ممنونم - رادیلوزی
سلام اقا دکترخسته نباشید ایا گرفتن عکس رادیلوژی از لگن کودک پانزده ماهه ضرر داره یا خدایی نکرده دراینده براش مشکلی ایجاد میکنه
- عرق کردن سر کودک
سلام علت عرق کردن سر کودک تو خواب چیه؟
- واكسن آنفولانزا
آقاي دكتر بالاخره واكسن آنفولانزا به بچه ها بزنيم يا نه؟ واقعا نميدونم چيكار كنم يكي ميگه حتما بزنيد يكي ميگه اصلا نزنيد اين حقيقت داره كه تقلبيش تو بازاره و نمونه ايرانيش خيلي عوارض داره؟
- سلام پسرم 6 ماهشه قطره آهن بهش میدم الان مدفوع سبز شده آیا مال قطره آهنه یا نه
- سلام دخترم وزن تولدش ۲۶۵۰بود الان ۱۱ماهه است وزنش ۷۳۰۰است علت چیه ایا خوبه یا نه بر حسب وزن تولد
- واکسن پرونال
سلام خسته نباشید پسر من دوروز پیش یکسالش شد.دیروز واکسن پرونال بهش زدیم و امروز بردیم برای واکسن یکسالگیش ولی نزدن گفتن یکماه باید بگذره میخواستم نظر شما را بدونم ایا واکسن یکسالگی را امروز بزنیم؟
- سرماخوردگی
با عرض سلام و خسته نباشید .کودکم چند روزی است ادار کم میکند و بی اشتها شده .ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر از شما خیلی نگرانم چند روزی البته میشه سرما خورده دکتر هم بردم ولی باز خواستم بدونم دلیلش چیه با تشکر
- ویتا
سلام اقای دکتر مرسی از اینکه وقت گرانبهات رو در اختیار ما مادرهای همیشه نگران میگزاری، دختر پنج ماهو هشت روزشه شیر میخوره ولی کم میخوره چه ویتامینی رو بهش بدم البته شیر خشک میخوره با اینکه پنج ماهشه در روز به زور600سیسی شیرخشک میخوره
- سلام پسرم فاویسم داره شربت گایافنزین ضرر نداره براش ؟؟
- دو سر کودک ۲۳ماهه
سلام اقای دکتر خوبین خسته نباشید ببخشید اقای دکتر پسرم ۲۳ ماهشه دور سرش بزرگه سونو آزمایش مشکلی نبوده چن بار بردم دکتر بهش قطره د۳ داده خوبه ؟چیکار کنم بزرگتر از این نشه ب نظر شما چی خوبه چه قطره ی خوبه تا بزرگتر از این نشه ممنون میشم راهنمایی کنید
- سلام استامینوفن پاراکید را برای نوزاد۵کیلویی چقدر بدهم
- عفونت آنفولانزا
باسلام وخسته نباشید آقای دکترخیلی ممنون بابت پاسختون یک سوال دیگه ای هم دارم دخترم۷سالشه وخیلی سرفه میکنه وتب وبی حالی بردمش متخصص دوماه پیش ازش آزمایش گرفتن گفت که عفونت آنفولانزا داره وبه من داروی کو آموکسی کلاو دادوقتی بهش میدم خوب میشه وخوب شدبعد دوباره سرهمون حالت اولش برگشت سرفه وتب وبی حالی الان وقتی این داروروبهش میدم بالا میاره نمیدونم چرا ودیشب هم بردمش دکتر آمپول وسرم زدنش بازهم همین حالت نمیدونم چیکارکنم خیلی ناراحتم براش هی سرفه میکنه وبالا میاره اگه میشه ممنون میشم جوابم روبدیدیک راه حلی بهم بدید؟؟؟
- غذای کمکی
سلام آقای دکتر مقاله تون درباره یبوست رو خوندم. ولی بچم واقعا عذاب میکشه الان ۱هفته س دفع نداره گلیسیرین استفاده کردم بی فایده بود، ۷ماهشه از وقتی غذا و قطره آهن خورد اینجوری شد الان میترسم غذا بدم ولی گشنه میمونه. رفلاکس و آلرژی هم داره.خواهش میکنم راهنمایی کنید
- گلودرد
سلام آقای دکترپسرم ۵ سالو۴ ماهشه وامروزصبح بیدارشدوصبحانه شیروکورنفلکس خورد بعدازیکساعت گفت گلوم دردمیکنه گلوش متورم نیست واثارچرکی شدن هم دیده نمیشه ممکنه تیروییدباشه؟ چون توخانواده همسرم ارثی دارند.علایم خاصی داره؟میگه دست میزنم دردمیگیره.
- آزمایش
سلام آقای دکتر سوالی داشتم در ارتباط با آزمایش بزرگسالان. اگه لطف بفرمایین وجواب بدین ممنون میشم اگه هم در حیطه ی کاری شما نبود و حواب ندادین بازم مثل همیشه که لطف میکنین ومشکل فرزندامونو جواب میدین، سپاسگذارم. آقای دکتر من دچار آنفولانزا شده بودم روز سوم درگیری و دوروز همبود مرتب ناپروکس۲۵۰ مصرف میکردم هر هشت ساعت، آزمایشی داشتم انجام دادم که آنزیمهای کبدی هم بود توش. الان میزان آنزیمها بالا شده آیا میتونه علت مصرف ناپروکسن باشه؟ آنزیمهای کبدی سه برابر حد نرمال بالا هستن،

