Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرفه نوزاد 20 روزه
سلام نوزاد من 21 روزشه از روز اول تولد عطسه داشت دکتر اطفال گفت معاینش کرد و گفت مشکلی ندارد الان چند روزه سرفه میکنه اونم مرتب نیست مشکلش چیه احتمال داره سرما خورده باشه؟؟
- شیر خشک
آقای دکتر با وجود کلپروتکتین ۴۰۰ نوزادم به هیچ عنوان شیر خشک پپتی و اچ آ نمیخوره و فقط گریه میکنه مشکلی پیش میاد همون نان کامفورت ادامه بده و بهش ایزی کول بدم قبل شیر خوردن چون شیر خشک و کمکی میخوره
- عفونت ادراری
سلام دکتر از کجا میشه فهمید نوزاد عفونت ادراری داره؟ دخترم بی اشتها شده حس میکنم بخاطر عفونت ادراریشه
- دندان
دختر من ۷ماهشه خیلی درد برای دندونش میکشه خواستم بدونم جیزی برای ساکت کردن درد لثه نوزاد هست
- شربت زینک سولفات
سلام پسر سه ماه و نیم دارم. دکترش شربت زینک سولفات بهش داده حدود 10 روز هست که استفاده می کنیم. نسبت به قبل خیلی اشتهاش به شیر خوردن بهتر شده اما یه مشکل دیگه داریم. احساس من و مادرش این هست که بچه ما با شیرمادر سیر نمیشه. چون قبل از مصرف این شربت در طول شب دو یا نهایتا سه بار برای شیر خوردن بیدار می شد اما الان در بعضی شب ها به 7 یا 8 بار هم میرسد. به طور کلی خواب بچه خیلی کم شده و در طول روز نهایتا چرت های 30 دقیقه ای میزنه و در شب هم 5 تا 6 ساعت میخوابه که چندین بار برای شیر خوردن بیدار میشه. آیا ما باید از غذای کمکی یا شیر خشک کمکی استفاده کنیم؟ راه حل پیشنهادی شما چیست؟
- سرفه
نوزاد ۴ماهه دارم که سرفه خلط دارمیکنه شربت آزیترومایسین۱۰۰هفت روزدادم ولی خوب نشدچیکارکنم
- کبودی ناخن نوزاد
سلام و خسته نباشین .دکتر دختر من نز چهل روزشه بالای ناخن های دست و دوتا انگشت شصت پاش بنفش رنگ مثل کبودی شده .علتش چیه باید چکار کرد ممنون میشم راهنمایی کنین
- تب نوزاد
سلام وقت بخیر.ببخشید دخترم۸ماهشه و از۳روز پیش تبکرد و بیقرار بود و بدنش دردمیکرد وگوشاشو همش میکشه و فقط گریه میکنه،بردم دکتر بهش آزیترومایسین وایبوپروفن و نئوتادین دادن ولی امروز که۳روژ میشه که دارو مصرف میکنه هیچ تغییری تو حالاتش و تبش ایجاد نشده و شب دوباره تب کرد و بدن درد شدید داشت و همش به خودش میپیچید تا اینکه یک سوم شیاف دیکلوفناک۵۰زدم و کمی آروم شد.چیکارکنم؟همین روال دارو هارو ادامه بدم یا آنتی بیوتیک قویتر بدم.اینم بگم که خواهر بزرگترش هفته پیش آنفولانزا گرفته بود وهمه این علائمو داشت.چیکارکنم دختر۸ماهم زود خوب بشه؟خیلی اذیت میشه
- سرماخوردگی نوزاد
سلام وقت بخیر نوزاد ۲۰ روزه دارم ۲روز میشه سرماخورده روز اول فقط عطسه ابریزش بینی بود الان یه روزه همرا با سرفه خلط گلو (تب نداره ) دکترهم بردم بهش شربت دیفن هیدرامین با قطره بینی داد میتونم از شربت بهش بدم؟ضرر نداره؟
- قطره آهن…
سلام آقای دکتر خسته نباشید میخواستم بگم من به پسرم قطره آهن رو با اب میدم یعنی اول قطره آهن رو میدم بعد اب میدم چون میگم یه چهار تا دندون داره سیاه نشه بنظرتون آب رو بدم بهش یا نه ؟
- ویزیت
سلام آقای دکتر وقت شما بخیر هرماه برای چکاپ پسرم مزاحم شما میشم این ماه با توجه به شرایط موجود ایرادی نداره مطب نیام قطره آدزیر میخوره پسرم و نان ۲ تقریبا هشت ماه و نیمه هست پسرم همون روال رو ادامه بدم تا به امید خدا اون طرف سال خدمت برسم .؟
- مدفوع نکردن
سلام خسته نباشیدنوزاد۴۸روزه دارم که اززمان تولدهم شیرخودم رامیخوردوهم شیرخشک بیومیل وشکمش خوب کارمیکردولی الان بیشترشیرخودم رامیخوردویکی دوبارشیرگیگوزبهش میدم بانظردکترازیک ماهگی هرچهارپنج روزدفع میکنه وخیلی زورمیزنه ونفخ داره وبوی بدی داره ایامشکل شیرخشکه مدفوعش هم سبزتیره وچسبانکه درضمن همیشه انگارچیزی تودهانشه میخوره ودستش مدام تودهانشه وخیلی سکسه میکنه وبعصی وقتایکی دوسزفه میکنه دکترمیگه احتمالارفلاکسه توروخدابگین چیکارکنم خیلی نگرانم ایاشیرخشکشوعوض کنم ؟بینیش گرفته وخیلی عطسه میکنه دکترقطره سدیم کلرایددادولی بیفایده بودممننون میشم راهنماییم کنید
- سلام شبتون بخیر تب نوزاد یکساله تا ۳۸ اومده و از شیاف ۱۲۵ استفاده کردیم پایین میاد ولی دوباره بالا میره؟ به همین شکل کنترل کنیم خطرآفرین نیست؟
- شیر خشک سوپرامیل ۳
سلام دخترم ۱۳ماهشه سوپرامیل ۳ میخوره هر جا گشتم نبود دکتر داروخانه سوپرامیل ۱ داد الان من چیکار کنم مشکلی نداره بدم بخوره توروخدا راهنمایی کنید
- کار نکردن شکم
با سلام وخسته نباشید
دکتر پسره من 2 ماه ونیم هست. از زمانی که واکسن دوماهگیش را زدیم دو روز به خاطر تبش پرستار گفته بود شربت استامینوفن بدهید وماهم دادیم. از اون روز متاسفانه پسره من از هر 3 روز یکبار به دستشویی مدفوع میره ولی ادرار میکنه.
میخواستم بپرسم چطور میتونم کاری کنم که مثل قبلنا هروز 3. 4 بار دستشویی بره و روده هاش خوب کار کنه.
ممنون میشم راهنماییم کنین. - دورسر
سلام دخترم ۱۲ماهشه بادورسر۳۳.۵باوزن ۲۷۷۰به دنیااومدالان دردورسرش ۴۴هس ارلحاظ تکامل وحرکت هم نرماله وزن الانشم ۸۳۰۰وقدشم ۷۲ از۷ماهگی دورسرثابت مونده ولی روی نمودارش خوبه نگرانم کمک کنیم
- سلام وقت بخیر دختر من تو 7ماهه ولی وزن خوب نمیگیره الان 6کیلو هست 1800بود بدنیا آمد غذا هم نمی خوره شیر خشک میخوره گیگوز میشه راهنمایی کنید
- شیر خشک ترش کرده
خسته نباشید ببخشید پسرم 4 ماهه هست و الان شیر خشک که از دیشب مونده بود رو بهش دادن اندازه 40 میلی گرم خورده و الان چه کارهایی باید انجام بدم. ممنون میشم زودتر جوابم رو بدین.
- سينه پهلو
سلام آقاي دکتر گرامي و مهربان امسال تمامي آدم ها آنفلانزا شديد و يا سرماخوردگي گرفتن من هم گرفتم که با رعايت بهداشت مواظب کودک يک ساله ي شيرخوار خودم بودم اما خودم هم سينه پهلو شدم دارم آنتي بيوتيک مصرف ميکنم و دخترم هم سرما شديد خورده که خيلي زياد خلط گلو و ترشح بيني داره بهش آنتي بيوتيک آموکسي سيلين 200 ميدم طبق گفته ي دکتر داروهاش رو ميدم براش نگرانم آيا با دادن آنتي بيتوتيک خوب ميشه عفونتش؟؟؟ترشحات بينيش خيلي خشک تر شده بهتر شده و سرفه هاش هم کم تر شده خداروشکر تازه 2روزه ميدم آيا اگر تا يک هفته آموسي بدهم بهش خوب خوب ميشود؟؟؟
- ریفلاکس
سلام نوزادهفت ماهه من ریفلاکس دارد اما استفراغ ندارد وفقط بیقراری داردو از شیر خوردن امتناع میکنه گاهی هم موقع شیر خوردن ب خودش میپیچه و شکمش صدا ی قارو قور میدهوداروهایی مثل رانیتیدین پدی لاکت امپرازول استفاده کرد امااثری نداشته براش لطفا راهنمایمون کنید و چ داروی دیگری باید بخوره ممنون

