Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شيرخوردن در شب
سلام سوال ديكم اينه كه تو شب لازمه بچه رو بيدار كني شير بخوره چون خودش بيدار نميشه ٥ ماهشه
- تب نوزاد
سلام دکترجان خداقوت پسرم یازده ماه هست از دیشب تب داشت استامینوفن دادم الان دست و پاهاش نرماله ولی سرش خیلی داغ میشه بچه کلا بی حاله سرما خورده؟
- غدای کمکی
با سلام نوزاد هفت ماهه چه غداهایی میتونه بخوره ؟و چند وعده در روز
- اسهال نوزادواستفراغ نوزادهفت ماه
سلام آقای دکتر .
من یک نوزاد پسر دارم که 2روز دیگه 6ماهش تمام میشه الان 2روز هست استفراغ میکنه ( و فقط شیر خشک آبتامیل شماره 1 + سرلاک گندم میخوره و فرنی هریره بادام به صورت طبیعی میخوره) یعنی هر چی که میخوره سریع بالا میاره انگار لحظه ی آروغ استفراغ میکنه . موقعی که مادرش شیرخشک بهش میده همش سرشو تکون میده به این ور و اون ور و مادرش با هزار ترفند شیر خشک را بهش میده . روز چهارشنبه بردیم یک دکتر متخصص به نام آقای مروارید که ایشان گفت یه عفونت روده ای هست و این داروها را براش نوشت(دی سیکلومین-متوکلوپرامید-دیفن هیدرامین و استامینوفن) از همون روز که چهارشنبه بود بهش دادیم کمی کمتر شد یعنی تقریبا بعد از گذشت 6یا 7ساعت نوزاد مدفوع آبکی کرد و کمی رنگ و رو گرفت و لی همون استفراغ را داره .
آقای دکتر واقعا کلافه شدیم ما تو شهر ایلام زندگی میکنیم متاسفانه متخصص های نوزاد روز های پنجشنبه و جمعه نیستن اگر راهنمایی خاصی دارید به اینجانب بکند در راه خدا . دیشب تو خواب همش خودشو تکون میداد و بی قراری میکرد. - امواج اینترنت و دستگاه ماینر یا بیت کویین برای نوزادان مضر است در منزل یکی از دوستان تعدادی دستگاه ماینر با برق ۳ فاز وصل هست آیا میتونم نوزاده ۳ ماهمو ببرم منزل ایشان
- سلام اقای دکتر پسرم ۵ ماهشه و صورتش جوش میزنه وپوسته پوسته میشه وزیاد هم خارش میده صورتشو لطفا راهنمای کنید ممنون میشم
سلام آقای دکتر پسرم ۵ ماهشه وصورت جوش میزنه وپوسته پوسته میشه وخارش هم زیاد صورتشومیده ممنون میشم راهنمای کنید
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر دختر سه ماهه و هشت روزه دارم که دوروز هست دچار گرفتگی بینی شده و هرازگاهی سرفه و عطسه میکند آیا ممکن است خدایی نکرده کرونا گرفته باشد؟ چیکار باید بکنم؟
- سرفه
سلام وقت بخیر بچه سه روزه دارم از روز دوم عق میزنه و روز سوم هم از صبح چهار بار سرفه کرده بنظرتو سرما خورده ؟ممنون از شما
- مقدار دارو
سلام دکتر پسرم یکساله هست چه مقدار شربت زینک بهش بدم
- سلام نوزاد دوماه نیم دارم که کنار ستون فقرات کمرش یه برآمدگی داره سنوگرافی بردم گفت مشکلی ندارد ولی من خیلی نگرانم
- بی قرای و گریه
سلام وقت بخیر نوزاد حدود ۷ ماهه دارم روزها غذای کمکی و شیر یخوره و خواب اش هم نسبتا مناسب هست ولی شبها یک کمی اذیت میکند هر یک ساعت شروع به گریه کردن می کند شیر میخوره و یک کمی هم در در بغل تکون میدهیم میخوابه و همین روال را تا صبح هر یک ساعت و تکرار میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید
- سرماخوردگی نوزاد۶ماه
سلام دخترم ۶ ماه است سرماخورده رفتم دکتربهش اموکسی سیلین ۱۲۵داده یک روز ونیم هست که میخوره صداش گکاملا گرفته یعنی بدترشده به نظرتون باز ببرمش دکتریاصبرکنم سرفه های خلطی هم داره ممنون میشم ج من رو بدید
- سرماخوردگی
با سلام پسر 2.5 ماهه ای دارم چند روزه بی قراره مدام گریه میکرد دکتر بردم گفتم گلوش عفونت کرده .ازیترومایسین .ستیریزین .سالبوتامول دادن .آیا درسته زیر 6 ماه این دارو هارو داد .و اینکه نگرانم بدنش مقاومت دارویی پیدا کنه.لطفا راهنمایی کنید .سپاس فراوان
- علایم بیماری متابولیک
سلام ببخشید من یه پسر دارم که خداروشکر سالمه وازدواج فامیلی هستیم، الان یه دختر ۴ ماهه دارم از موقع تولد کوچک بود قدش ۳۳و وزنش ۲۸۰۰بود الان وزنش کمی خوبه ولی قدش باز کمه به پهلو میشه ولی غلت نمیزنه دست وپا خیلی تکون میده تمرکزش خوبه میخنده ولی میخوام بدونم علایم بیماری متابولیک چیه
- کند وزن گیری شیر خوار
سلام دختری یازده ماهه دارم که در ماه دهم اصلا وزن نگرفت ودر ماه یازدهم ۳۰۰ گرم به وزنش اضافه شد ونسبت به قبل خیلی کند وزن میگیردو وزن تولدش ۳۴۰۰کیلو گرم بود الان ۹۵۰۰کیلو گرم است ویک ماه دیگر یک سالش میشود اینطور که پیش میرود یک سالگی وزنش سه برابر وزن تولدش نمیشود به نظرتون باید چه کار کنم و ایا مشکلی برایش ندارد این کندی وزن گیری ؟ باتشکر
- اسهال نوزاد ده ماهه
سلام اقای دکتر بچه من ده ماهشه وزنش ۶ نیم دنیا که اومده ۳سیصد بوده اصلا وزن نمگیره دوبار کرونا گرفته الان اسهال داره قطره پروبیبی استفاده کردم روز ۵ یا۶ بار زیرش مره بااین قطره دو تا شربت چرک خشکن هم خورده ۷روز بدش اسهال گرفته چکار کنم ممنون
- لکه های قهوه ای نوزادن
سلام و خسته نباشید پسر من وقتی دنیا اومد سه روز بعد سه تا لکه قهوه ای رو ی شکمش دیده شد و به مرور زمان بیشتر شد الان کل بدنش لکه های قهوه ای داره.البته ازروی دستش تا مچ هم لکه قهوه ای کامل داره.آیا این لکه ها خطر ناک هست؟؟آیا بر اثر غذای تتد که مادر در دوران بارداری میخورد به وجود میاد؟؟این لکه ها بر اثر چی به وحود میایدو ایا ممکن هست بزرگتر بشه از بین بره؟؟الان پسرم هفت ماهش هست اما این لکه ها هنوز هستند؟؟
- قطه کوالی فول
قطره کوالی فول هر صبح باید چند قطره به نوزاد 20روزه بدهم وزن3کیلو
- قد و وزن نوزاد ٤ ماهه
سلام آقاي دكتر دختر من ٤ ماهگي يعني ٤ ماه تمام قدش ٥٨ و وزنش ٦/٥ كيلو شد تولد قدش ٤٧ و وزنش ٢/٦٦٠ بود بنظر شما قدش نرمال و خوبه؟كم رشد نكرده ؟براي بهتر شدن قدش چه بايد كرد
- گرانولوم نافی باید چیکار کرد
۶ ماهه است

