Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر وقت بخیر کودک من ۵۸روزشه.احساس میکنم سرماخورده عطسه میکنه گاهی اوقات انگار پایین بینیش خیس میشه آیا یعنی سرما خورده؟؟یا بخاطر گریه که عطسه میکنه داخل بینیش آب می مونه این شکلی میشه؟
- ختنه
سلام. پسرمن ۹ اسفند واکسن ۴ماهگی داره. میخواستم ببینم ۷ اسفند میتونم ختنه ش کنم یا بعد واکسنش ختنه کنیم؟ اگر بعد واکسن باید باشه چقدر بعد از واکسن؟
- ادرارسوختگی نوزاد
سلام اقای دکتر برا جلو گیری از ادرار سوختگی نوزاد میشه هر وقت که پوشک بچه رو عوض میکنم از پماد زینک اکساید استفاده کنم ضرر نداره مدام استفاده بشه
- شيرخوردن در شب
سلام سوال ديكم اينه كه تو شب لازمه بچه رو بيدار كني شير بخوره چون خودش بيدار نميشه ٥ ماهشه
- دندان و نشستن
سلام آقای دکتر. نوزاد هفت ماه و ده روزه دارم که هنوز نمیتونه مستقل بشینه و هنوز دندون هم درنیاورده. دیر شده؟
- خواب نوزاد سه ماهه
نوزاد سه ماهه دارم که نارس بوده ودر هفته 32 به دنیا امده بیشتر از 19 ساعت میخوابد ووقتی که بیدار است فقط گریه میکند .با بغل کردن وهرکار دیگری گریه اش اروم نمیشه چکارباید بکنم
- نا آدامی و یبوست
سلام یک نوزاد یک ماهه دارم دکتر اطفال شیر خشک بیومیل 1داده و قطره آد داده نوزاد احساس ناآرامی و دل درد و یبوست داره لطفا مرا راهنمایی کنید
- دادن نبات داغ به نوزاد
سلاماقای دکتر نوزاد ۳ ماه و نیم دارم عیب نداره نبات داغ بهش بدم؟دل درد داره.
- دست خوردن
سلام آقای دکتر نوزاد چهارماهه ای دارم که بعضی وقتا وقتی از خواب بیدار میشم وحشت زده است و وقتی میخواد بخوابه حتما باید یا دستش رو بخوره یا بالشت هرچیزی که زبونش بهش برسه و اگه نتونه چیزی بخوره آروم نمیشه من باید چیکارکنم؟میتونم این مواقع پستانک بدم؟چون واقعا کلافه ام میکنه واروم نمیشه.ممنون
- کم خونی
پسرم یک سالشه یک ماه پیش بردم متخصص گفت کم خونه یک ماه قطره آهن رو دو برابر تجویز کرد حالا بعد یک ماه برای ترس از کرونا نبردیم آزمایش آیا لازمه که بعد یک ماه باز هم قطرش رو دو برابر بدیم
- گروه خون
گروه خونی من وهمسرم oمثبته ولی پسرم oمنفیه خطرداره
- تغذیه
سلام اقایی دکتر ایا میتوان به سوپ نوزاد نه ماهه گوجه فرنگی اضافه نمود
- قطره سدیم کلراید
سلام، پسر من ۵۶ روزه شه دوهفته پیش برای سرماخوردگی دکتر بهش قطره سدیم کلراید داد من استفاده کردم وقتی تمام شد دیدم هنوز بینیش گیره خریدم بازم براش ریختم، تا حالا سه تا قطره خریدم و واسش ریختم، آیا ادامه بدم؟ عوارض نداره؟ آخه هنوز ترشحات پشت حلقی داره و بینیش صدا میده.
- حساسیت نوزاد
سلام آقای دکتر دوماه پسرم شیر اپتامیل پپتی میخوره علائم حساسیتش برطرف شده تا کی این شیرو باید ادامه بدم؟ طی دوماه فقط ۵۰۰ گرم اضافه کرده میشه به جاش شیر گلدن گات بدم؟ ممنونم
- آمپول دگزا
سلام وقت بخیر پسرم ده ماه و بیست و سه روزش هست سرماخورده به تجویز دکتر اطفال شهر خودمون آمپول دگزا با دوز بالا بهش تزریق شده حالش هم اونقدرا بد نبود و با وجود بیماری سرحال بود ولی از زمان تزریق انگار قلم درد شده و سینه ش خس خس میکنه بردم پزشک طیگری گفت نباید اون امپول رو میزدید ممکنه بفرمایید چه عوارضی داره برا بچم؟
- ادارسوختگی شدیدنوزاد
دختریماهم بعدازبستری شدن توبیمارستان بخاطرعفونت ناف دچارسوختگی پای شدیدی شده که با پمادهای رایج مثل کالاندولا زینک و ان ان خوب نشدالان دوهفته است
- بی خوابی
سلام خسته نباشید وقت بخیر نوزاد 6ماهه دارم واسه خواب هرور آنقدر گریه میکنه تا بخوابه خسته شدم از بس گریه میکنه یک ماهه اینجوریه چه داروهای پیشنهاد میدین بهش بدم
- باقلا
با سلام من بچه شیر میدم سه ماهشه می تونم باقالی پلو بخورم؟؟
- معده
سلام آقای دکتر من نوزاد ۷۹ روزه ای دارم که از روز اول تولدش بعد هربار شیر خوردن ۲۰دقیقه روی دستام با زاویه ۳۰درجه نگهش میذاشتم تا شیر کاملا پایین بره و بالا نیاره همیشه تا به الان که حدود یک ربع یا ده دقیقه نگه میدارم نوزادم ۱۱روز دیگه ۳ماهه میشه میخواستم بدونم تا کی باید این روند رو ادامه بدم؟؟؟یعنی تا کی مری و معده نوزاد شل هست؟واقعا دیگه از پا در اومدم.
- شیر
سلام خسته نباشید من بچه ی یک سالم روسه هفتست تقریبا ازشیرگرفتم اماشباچندباربیدارمیشه وگریه میکنه تابلندنشم بغلش نکنم راه نرم راظی نمیشه باید چیکارکنم تا عادت کنه شباتاصبح بخوابه یانخوادکه هی بغلش کنم راه برم تادوباره بخوابه هرکاری میکنم تاعادت کنه که وقطی بیدارمیشه دوباره بخوابه راظی نمیشه تابلندنشم راه نرم قبول نمیکنه گریه وجیغ میزنه چیکارکنم

