Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- بیقراری در خواب
سلام اقای دکتر. نوزاد هشت ماهه دارم با الرژی گاوی ورفلاکس پنهان داره تحت درمان. سیرخشک اپتامیل پپتی میخوره. الان یک ماه هست که شبها تو خواب بیدار میشه و گریه میکنه و تا صبح باید تکون بدم بخوابه. یک لحظه که تکون نمیدم بیدار میشه و گریه میکنه. در طول شب هم فقط یک بار اونم مقدار کم شیر میخوره دو الی سه پیمانه.علتش چیه به نظرتون چون واقعا تا صبح بیدار می مونم کم آوردم
- سرماخوردگی
سلام دکترپسرم۱۱ماهو۱۶روزشه سرماخورده آبریزش بینی وسرفه داره خوب نمیتونه شیربخوره چه دارویی بهش بدم ممنونشرایط دکتربردنش راندارم ممنون
- سلام آقای دکتر پسرم ۴ماهشه شبا خیلی سرفه میکنه چکار باید کرد ممنونمیشم
- مقدار استفاده شربت سفکسیم 100
برا کودک نه ماهه با وزن نه کیلو و نیم چ مقدار شربت سفکسیم بهش بدم گلوش عفونت داره
- عفونت ریه وآلرژی
سلام خدا قوت من زمان بارداری عفونت داشتم پسرم هم ازمن عفونت گرفت زودهم به دنیااومد13ماهشه همش تب شکم به بالا داره ومریض لطفاً پاسخ بدین نگرانم
- خوردن عسل برای نوزاد
دوقطره عسل به نوزاد دادیم ایا نوزاد دچار بیماری بوتولیسم میشود یانه
- سرفه
سلام دخترم سه ماهشه 5 روزه خیلی شدید سرفه خشک داره گاهی عطسه و آبریزش هم داره برای سرفش چیکار کنم خیلی اذیت میشه؟؟؟ دکتر اسپری دهانی و ازیترومایسین داده
- سرماخوردگی نوزاد
سلام آقای دکتر ببخشید در مورد کیپ بودن بینی نوزاد ۵۴ روزه بردم دکتر برایش سفکسیم و شربت سالبوتامول و قطره فلوتیکازون داده است آیا شربت سالبوتامول خواب آور است و قطره فلوتیکازون برایش ضرر ندارد
- وزنگیری
با سلام و عرض ادب
دخترم سه ماه و سیزده روزه است.وزن تولد 3010 با قد 50 سانت و در یک ماهگی 4300 و قد 54 سانت، در دو ماهگی 6 کیلو با قد 60 سانت و در سه ماهگی 7800 با قد 66 سانت میباشد.با توجه به وزن گیری زیاد نوزاد ایا دخترم مشکلی دارد؟لطفا مرا راهنمایی بفرماید باید یررسی خاصی انجام دهم(من و پدرش هر دو اضافه وزن داریم) - لرزش نوزاد
سلام دکتر خسته نباشید من بچم الان ۱۲ماهشه نزدیک به دوماه هست لرزش چند ثانیه مثل سردی بکنه بدن اون جوری میشه در روز ممکنه ۴الی ۵ بار اینجوری بشه بعضی وقتا هم دوسه بار پشت سر هم اینجوری میشه علامتی غیر طبیعی نداره موقع لرزش واینکه آزمایش ادرار مشکلی نداشت لطفا راهنماییم کنید میترسم کاریش نباشه
- کار کردن زیاد از حد شکم نوزاد ۵ ماهه
سلام خسته نباشید
من پسری ۵ ماه دارم و یکدفعه مدفوعش زیاد شد. در روز ۵ تا ۶ بار مدفوع میکنه وهم شیر خودمو میخوره همم شیرخشک به عنوان کمکی بهش میدم میخواستم بدونم علتش چیه وچیکارمیتونم بکنم؟ تازگی ها لاغرم شده واشتهاشم خوبه. بخاطره دندونه اسهال نیست رنگشم زرده.
با تشکر
- قطره آهن
سلام آقای دکتر قطره آهن دخترم آیروویت هست و در دمای اتاق نگهداری میکنم و گاهی اوقات جایی میرم با خودم در کیفم میگذارم و به محض رسیدن در میارم و در دمای اتاق میذارم اما امشب دیدم رنگش سیاه شده علتش چیست؟؟همین سیاه شده اش را دادم به دخترم آیا مشکلی دارد؟؟خراب شده؟
- شیر خشک
سلام هر شیر خشکی میگیرم بچه ام شکم درد میگیره و یبوست تنها شیر در حال حاضر فقط ترویتال ای ار بهش ساخته اما مزه اش خیلی بده خیلی بد میخوره شیر خشک گیگوز ۱خیلی خوشمزه خورد شکمش درد گرفت میشه یک پیمانه به شیر ترویتال اضافه کرد؟ ببلاک ترویتال۱ گیگوز ۱ نان ای ار این شیر خشک ها رو خورد امکان داره به شیر گاو حساس باشه ؟ بعید میدونم رفلاکس هم داشته باش شیر بالا نمیاره
- وول خورد نوزاد
سلام اقای دکتر ،پسر من تازه رفته ۴ماهگی،تقریبا از دو ماهگی اینطوریه...توی خواب نزدیک صبح ک میشه همش پیچ و تاب میخوره همش دست و پا میزنه اینطرف اونطرف میشه سرشو همش چپو راست تکون میده ،خیلی نگرانم اینجور مواقع بغلش ک میکنم اروم تر میشه و مجبورم بذارمش تو گهواره همش هلش بدم تا اروم بخوابه .درضمن مشکل رفلاکس پنهان هم داره و داروی پدی لاکت و امپرازول هم بهش میدم
- بدخوابی نوزاد
باسلام خواهش میکنم جواب منوبدین دختر۵ماهه دارم ک ازاول تاالان خوابش برعکسه هرروزساعت۶-۷صبح میخوابه.هرکارم کردیم بتونیم درستش کنیم باروشهای مختلف نشد ک نشد.فقط الان یکماهه ک خوابش یه کوچولوافتاده جلوو۵صبح میخوابه.الان دوسه هفتس ک شبا بیقراری ام میکنه جوریکه خوابش میاد ولی گریه میکنه.هم شکمشوسیرمیکنم هم میدونم دل دردنیست ولی بایدشبایکی دوساعتوجیغ بزنه تابخوابه.دکتربردیم شربت بی بی سدداد ولی اصلا روش تاثیرنداره. استامینوفن و ترنجبین هم همینطور.دیگه واقعا خسته شدم کمک کنین لطفا
- شیر خشک
سلام آقای دکتر میشه لطفا یه شیر خشک خوشمزه معرفی کنید که نوزادی که شیر خشک نخورده الان بخورش؟؟
- سرفه نوزاد 15روزه
سلام وقت بخیر نوزادم 15روزشه ک فقط کاهی وقتا در شبانه روز چند بار سرفه میکنه هر بارم دویا سه بار سرفه میکنه ولی ابریزش بیتی یا علائم سرماخوردگی ندارد فقط سرفه میکند خرخر یا چیزه دیگه ای ندارد.
- ملاج نوزاد
سلام آقای دکتر خواهش میکنم جوابمو بدید .من امروز نوزاد ۶ ماه ام را بخاطر خس خس سینه دکتر بردم .دکتر دست به ملاجش گذاشت گفت یه کم فاصله داره ببر برسی کن .خداروشکر بچه من سیر تکاملش و پله پله طی میکنه دکتر گفت در تخصص من نیست ببر دکتری که خودش آدرس رو داد.خیلی حالم بده توروخدا خطرناکه .
- بی خوابی وگریه نوزاد ۵ماهه؟
نوزاد من ۵ماهش گریه میکنه گوششو میکشه آبریزش داره قبلا اینجوریی نبود یه ۲۰ روز میشه اینطوریی گریه میکنه بی خواب هم شده موقع خوابیدن اذیت مینکه
- قطره آد
با سلام. پسر من 2ماه و 20 روزش هست. قطره آد رو با 1.5 ماه تاخیر برای اون شروع کردیم. در مراجعه به یکی از متخصصین اطفال گفتن برای جبران این تاخیر میتونید یک کپسول ژله ایی ویتامین دی رو بریده و محتویات اون رو برای یک بار زیر زبون نوزاد بریزید. با توجه به اینکه مصرف دوز بالای این ویتامین باعث مسمومیت میشه می خواستم بدونم برای نوزاد من خطری نداره؟

