Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- غذای کمکی
سلام ،میتونیم واسه نوزاد 8 ماهه ،با گوشت چرخکرده ( گاو یا گوساله ) سوپ تهیه کنیم ؟؟ مرسی
- دلپیچه نوزاد
سلام خسته نباشیدگاهی هم نوزادم نمیتونه دستشویی کنه خیلی زورمیزنه تایکمی پی پی کنه علت ش رو میخاستم بدونم
- فونتانل قدامی
باسلام خدمت شما پزشک محترم نوزاد دختری دارم که نارس بدنیا اومده الان تازه رفته تو دور۶ ماه سرش موقع تولد۳۲ والان ۳۸/۵ هستش فونتانل جلوی سرش به اندازه یک سانت بازه میخواستم بدونم آیا طبیعیه یا کوچیکه و باید بیشتر باز باشه؟ باتشکر
- لاغري
بإسلام.دخترم تازه واكسن ٦ماهگيش رو زده.وزن تولد٤٢٠٠ وزن الان ٨٨٠٠.. واكسن ٤ماهگيش رو كه زدم ٨٥٠٠بود.. ٢ماه فقط ٣٠٠گرم اضافه كرده.. دخترم قبلا به شدت يبوست داشت با كمك دفع ميكرد دوهفته پيش سرماخوردكه بعد از مصرف داروهاي سرماخوردگي دوهفته اي ميشه إسهال داره و خيلي كم شير ميخوره.. سفكسيم ١٠٠و ديفن هيدرامين..دايميتين. .إسهال كه ميگم يعني در روز ٣بار بيرون رَوي داره..كم مدفوع ميكنه اما إسهال ميشه شيرخشك إي آر.. الرژي و رفلاكس داره.. براي اشتهاش شربت چي ميتونم بدم؟ هر٤ساعت شيرميخوره ١٢٠سي سي به آرد برنج و سرلاك هم آلرژي نشون داد سيب زميني آب پز هم دادم اندازه نخود اوق زد هرچيزي جز شير وارد دهنش ميشه بالا مياره به غذاي سفره خيلي علاقه نشون ميده دهنشو باز ميكنه تا چيزي بدم بخوره ولي نميتونه قورت بده
- رفلاکس وکولیک
سلام آقای دکترخسته نباشید ببخشید من دخترم ۲۷روزشه هم شیرخودم رومیخوره هم شیرخشک چون شیرخودم کمه تاالان ۴تاشیرخشک عوض کردم دوتاش یعنی گیگوزوتروویتال ای آر یبوست میداد دوباره پپتی جونیور دادم که به محض خوردن دل درد شدید میگیره که هیچ جوره آروم نمیشه توروخدا راهنمایی کنین چیکارکنم؟؟؟؟
- .شربت آموکسی سیلین
سلام. پسرم دوماه وسه روزست.با ۵و۶۰۰ وزن.هر ۱۲ساعت.چند سیسی آموکسی ۱۲۵ بدم .
- نوزاد هشت ماهه
سلام اقای دکتر پسر من هشت ماهشه و سینش خس خس میکنه بهش سفکسیم صد بدم ? چه مقدار ممنون
- پیروسوال قبلی پدی لاکت
ممنون اقای دکتر بابت پاسهخگویی تون در مورد پودر کیدی لاکت. شما فرمودین قطره پدی لاکت بدم. خواستم بدونماگه پودر پدی لاکت برای نوزاد سیزده ماهه بخوام بدم یه ساشه رو یه جا میتونم بدم؟
- دوز دارو
سلام برای نوزاد 44 روزه با وزن 5 کیلو چند سی سی شربت آموکسیسیلین بدم؟
- قطره چشمی برای نوزادان مبتلا به فاویسم
با سلام آیا استفاده از قطره استریل چشمی باکتی ماید (سولفاستامید ۱۰ درصد) برای نوزادان مبتلا به فاویسم مضر هست و آیا جزء داروهای ممنوعه هست؟
- یبوست نوزاد۲ونیم ماهه
سلام پسرم ۸روز یبوست گرفته پزشک شربت لاکسی ژل داده وگفتن روزی یه قاشق مرباخوری ولی بعد از سه روز دفع نداشته، به نظر شما شربت رو دوبار در روز ندم تا دفع داشته باشه
- تغذیه
با سلام آقای دکتر نوزاد من یک هفته ی دیگر هفت ماهش تمام میشود ومن از روز اول هفت ماهگی غذای کمکی او را شروع کرده ام ایا به غیر از صبحانه و شام میتوانم یک وعده هم میوه به او بدهم یا آب میوه بهتراست چه آب میوه ای ( با تشکر.؟
- درمان خس خس سینه
باسلام دخترم ۵ماهشه حدودیک ماهه سرماخورده دوباربردم دکتر اوایل تب وسرفه وخس خس سینه داشت که یکبارآزیترومایسین واستامینوفن ویک بارکتوتیفن واسپری که برای آسم میدن استفاده کردم تب وسرفه اش خوب شده ولی خس خس درمان نشده چیکارکنم
- تاکی پنه گذرای نوزادی
سلام علیکم ببخشید سوالی از خدمتتان داشتم.
بنده به دلیل فشار خون بالا سزارین اورژانسی شدم.
در هفته ۳۸
وزن بچه هم بالا بود.البته دیابت نداشتم.
حدود ۴۴۰۰ بود.
موقع دنیا آمدن تنفسش تند بود. حدود ۷۴ در دقیقه
که یک روز در کلاهک اکسیژن بود.
عکس ریه ازش گرفتند و آزمایشات خون و..
گفتند الحمدلله مشکلی ندارد.
و بعد از دو روز تحت نظر بودن تنفسش و اکسیژنش و..نرمال شد و مرخص کردند.
بیمارستان به ما گفتن اسم بیماریش تاکی پنه گذرای نوزادی یا ttn بوده.
الان دوماهشه الحمدلله هیچ مشکلی تا الان نداشته.
سوالم از شما اینه ممکنه خدای نکرده در آینده مشکل تنفسی باز پیدا کنه؟
یا بعد سرماخوردگی هاش خدا نکرده نفسش تنگ بشه
خیلی نگرانیم
که این مسیله بعدها هم تکرار بشه
میشه لطفاً راهنمایی مون کنین - بغل انگشت اشاره بادکرده وقرمز شده
سلام وقت بخیر اقای دکتر پسرم الان دوروزبغل انگشت اشارش بادکرده وقرمزشده امروز صبح یکم چرکی شده یعنی یکم کنج انگشت سفیدک زده پسرم۴ماهش چ کرمی بایدبزنم چرکش خوب بشه
- اسهال نوزادان
پسرم سه و نیم ماهشه مدفوع آبکی میکنه روزی سه بار چهار بار مدفوع میکنه نزد دکتر بردم دارو هاش تاثیر نکرد میشه بگوین چی کار کنم دائم گیره میکنه ریفلاکس هم داره
- میوه
سللم. پسرم ۸ ماهشه. چه میوه هایی بهش بدم؟ باید میوه ها رو بپزم یا خام بهش بدم؟
- قطره اهن
سلام اقای دکتر شما نگفتین چه قطره اهنیوباید ۱۵ قطره بدم به دخترم بی زحمت اسمشم بگین.دخترم ۳ماهو ۱۰روزباوزن ۵و۴۰۰ ممنون
- اسهال نوزاد ۳ماهه
سلام پسرم ۳ماهشه از دیشب اسهال داره خیلی بوی بدی هم داره هر یک یا دو ساعت اسهال داره چه دارویی بهش بدم
- زور زدن نوزاد ۴۰ روزه
بایادخدا.باسلام و احترام.نوزدا ۴۰ روزه که در خواب ناله میکنه و بعدش که بیدار میشه دستاشو مشت میکنه میبره کنار گوشش و زور میزنه و ناله میکنه.راهکاری پیشنهاد دهید دکتر عزیز. شیر خشک ببلاک ۱ در کنار شیر مادر میخوره .خیلی نگران نوزادم هستم.باتشکر

