Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- فسفر زیاد کودکان
سلام وقتتون بخیر پسرم دوهفته پیش آزمایش داده متخصص غدد براش نوشته امروز جواب آزمایش رو گرفتم باتوجه به اینکه فردا تعطیله میخواستم بپرسم فسفر آزمایش خونش باید بین ۴ تا ۵ باشه نرمال الان بین ۴ تا ۶ هست یک عدد بیشتره سنش ۳ وخورده ای است وتمام موارد خونش هم پایین هست میخواستم بدونم خیلی زیاده قبلا هم دوبار آزمایش ادرار داده نرمال بوده تمامی موارد آزمایش هم فقط قسمت خون وپلاکت کم هست کلسیم وقند وتیرویید ادرار همه نرمال هست ممنون از جوابگوییتون
- اسهال واستفراغ
سلام.دختر من یکسال وسه ماه هستش.5روز هستش که اسهال واستفراغ داره دوبار دکتر بردم اما باخوردن دارو هیچ تاثیر روش نگذاشته .هرموقع که دارو میخوره بالامیاره.میل به غذا ومیوه نداره فقط شیر خودمو میخوره اونم خیلی کم .هرچیزی هم بخوره بالا میاره .اگه میشه راهنماییم کنید چیکارکنم
- خس خس سینه
باسلام پسرم ۱۰ ماهشه چندروز گلوش عفونت کرده دکتر بهش شربت فارمتین ولوارتادین واسپری سالبتول داده الان ۶ روزه دارو رومصرف میکنم ازدیروز پسرم اسهال گرفته نمیدونم دارورو ادامه بدم یانه؟ درروز چهاربار بیرون روی داره.درضمن سرفش بهترشده ولی خس خس داره چکارکنم .داروهارو چندروز باید بدم تا کاملا خوب بشه؟.ممتون
- اسهال و شربت سفیکسیم
سلام وقت بخیر دختر ٣ساله دارم ديروز تب و اسهال و استفراغ داشت بردم دکتر براش سرم تزریق شده و شربت سفیکسیم ١٠٠_ایبوپروفن _دمیترن داده ٠ الان فقط اسهال داره چیکار کنم اونم قطع بشه؟؟؟
- سرماخوردگی کودکان
سلام اقای دکتر دخترم ۴ ساله سرما خورده تب لرز داشته با استامیوفن هرهشت ساعت وازیترو مناسب باوزنش روزانه دارو گرفته خداروشکر تب لرز قطع شده ولی سینش صدا میده خسس میکنه خلط داره.ازیترو تمام شده میخوام اموکسی ۲۵۰ ..اکسپکتورانت.. بهش ازفردا بدم ممنون راهنمایی کنید.
- وزن دختر 9 ماهه
سلام
من دخترم وزن تولدش 2900 بود تا 6 ماه هم وزنش خوب بود الان 9 ماه و 4 روز دارد وزنش 6700 هست. چکارکنم وزن بگیره؟
- سرماخوردگی
سلام پسرم یازده ماهشه سرماخورده احساس میکنم گلوش هم دردمیکنه ،آقای دکتر میشه بهش سفیکسیم ۱۰۰ بدم؟؟ چند سی سی؟ ۹کیلو داره ،،،ممنونم
- سرفه های شبانه کودک دوساله
سلام آقای دکتر...دخترم ۲سال و ۲ماهشه...یه هفته میشه سرفه ای شبانه داره وقت خواب به نفسش توجه کردم خس خس سینه یا تنگی نفس نداره اروم میخوابه ولی وقتی سرفه میکنه یه جوریه انگار نفسش میگیره یکی دو روزم هست تو روزم سرفه میکنه دیگه هیچ علایمی نداره مشکلش چی میتونه باشه؟شربت ایمیونس بهش دادم فک کنم بهش حساسیت داد کمی کهیر زد و سرفه شروع شد آیا این سرفه ها ماله حساسیت به دارو هست یا سرماخوردگی؟بی حالی و ضعف نداره عادیه وضع عمومیش
- دختر من حدود ۷ سالشه و عفونت ریه داشت و بهش آنتیزبیوتیک دادم الان باز’میبینم خس خس’میکنه موقع خواب
- سلام خسته نباشید پسرمن دوماه دیگه تولد۳سالگیش دوتاازناخونای دستش ناخون انگشت پاشم داره میفته من چیکارکنم ببرمش چکاب!
- وزن کودک و مشکل گلو
سلام، ۲ روز پیش پیام دادم خدمتتون برای دختر ۵ ساله ای که احساس حباب تو گلوشون دارند و وزنشون کم هست پرسیدم فرمودید باید معاینه بشن معاینه شدن گفتن مشکلی نداره ممکنه حالت آلرژی باشه، فرمودید آزمایش باید بدن چه آزمایشی میشه بفرمایید؟ شهرستان هستم
- شیرخشک لیدی میل
سلام وقت بخیر من باردارم برا خودم پودر لیدی میل گرفتم طعمکاکاعوییشو دخترم ۶ سالشه گف میخوام نصف لیوان دادم بهش خوشش اومده میگ بمنم بده آیا ضرری نداره روزی یک لیوان بخوره؟
- وزنگیری
سلام وقت بخیر.دختر سه سال م نیمه دارم که با وزن دو نیم به دنیا اومد.وزنگیری ضعیف و کندی داشت و طوری که تودو سالگیش ده و نیم کیلو بود به دکتر مراجعه کردم بعد از انجام آزمایشات کامل و اینکه همه چیز نرمال بود دکتر برلش قرص سیپرو تجویز کرد که پنج عدد تو یه شیشه شربت زینک حل کردم و دوماه بهش دادم و یک کیلو اضافه وزن داشت.البته قبلش کیندر و باریج رو امتحان کردیم اثر نداشت.بعد از مصرف سیپرو وزنش به یازده و نیم رسید و الان که سه سال و نیمشه هنوز یازده و نیمه با قد نود و پنج.اشتها به غذا داره و همه ی غذاهارو هم دوست داره ولی مقدا ر خیلی کمی میخوره و دیگه معدش جا نداره و حالت تهوع میگیره.وعده ها رو هم اگر بیشتر کنم وعده ی اصلی رو اصلا نمیتونه بخوره.ترسم بیشتر از کمبود ویتامین و کلسیم و کوتاهی قد و کمبود آهن ناشی از ثابت موندن.وزنشه.میترسم مشکلی براش پیش بیاد در آینده.اگر امکان داره راهنماییم کنید چکار کنم.همین روند تغذیه رو ادامه بده و کنارش بهش مولتی ویتامین و آهن خاصی بدم یا دوباره سیپرو؟واقعا عجیبه برام با اینکه غذا میخوره ولی اضافه وزن نداره فقط اینکه چون آزمایشاتش نرماله کمی خیالم راحته.به نظرتون شربت امگا تاثیری داره؟مفدار استفادش چجوریه؟تشکر از پاسخگوییتون
- عفونت گلو
سلام.پسرم.تازه رفته تو هشت ماه بردمش دکتر شربت سفالکسین ۲۵۰.دکسترو متورفان.دیفیمن هیدرامین.بهش داد اما خوب نشد هنوز همون علائم رو داره.به نظر شما چکارکنم.ممنون
- تغذیه
سلام پسرم ۵سالشه ۱۵ کیلوهست اصلا غذا نمیخوره لطفا یه شربت اشتها آور معرفی کنید خارجی هم باشه اشکالی نداره هرکدوم که خوبه شما بگین لطفا
- واکسن 18 ماهگی
ایا همه کودکان بعد واکس تب میکنن پسرمو دیروز واکسن زدم ولی تب نکردن نهایت 37ونیم درجه حالا همه میگن اگه تب نکنه ینی واکسن اثر نکرده البته من بخاطر کرونا و تعطیلی تقریبا 20روز دورتر زدم ینی تو 19ماهگی حالا تکلیف چیه چون تب نکرده باید دوباره بزنم یا بخاطر اینکه عقب افتاده اثرش کم شده در ضمن پسرم دوقلو و نارس بدنیا آمده ممنون میشم راهنماییم بفرمائید .
- مدفوع سبز رنگ و شل و بسیار بد بو طفل ۲۰ماهه
سلام کلا مدفوع پسرم سبز و شل و بدبو هست و وزن روی خط نرمال داره خیلی ناراحتم علتش چیه و درمان داره یا طبیعی هست؟
- چرک خشک کن
سلام پسرم ۵ سالشه سرماخورده سرفه خلط دار داره و سینوساش هم پره البته لوزه هم داره . شربت ازیترومایسین ۲۰۰ بدم یا اموکسی سیلین ۱۲۵؟
- تب کودک
سلام..پسرم نه ونیم ساله ست تب و استفراغ و دل درد داشت مراجعه کردیم آزمایش نوشتندکه گلبول سفید۲۴هزار رو نشون داد.گفتندعفونته و بستری شد.بعدازظهرهمون آزمایش رو گرفتند۱۵هزار بود.دو روز شده بستری هست وهنوز گاهی تب و سر درد و حالت تهوع خفیف داره. نظرشماچیه؟؟ صرفاً عفونته و با دارو خوبِ خوب میشه هیچ اتفاقی نمیفته؟؟
- دوز شربت سفکسیم
سلام،دخترم از دیروز استفراغ داره و بالا میاره،بردمش پیش پزشک،شربت سفکسیم ۱۰۰دادن،منها مقدارشو داروخونه خوب ننوشته،واضح نیست،چقدر بدم بهش،۷سالشه و ۲۱ کیلو وزن داره،ممنونم از شما

