استامینوفن توصیه میشود درصورت وجود تب
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شربت آموکسی سیلین
به پسر ۵ ساله چند سی سی باید بدم گلو ش چرک داره
- گلو درد
سلام پسرم شش سالم گلو درد داره آیا میتونم کپسول اموکسی کلاو ۶۲۵رو نصفه بهش بدم؟
- پدیدارشدن دانه قرمز در بدن دخترم که ۲ونیم سالشه
سلام وعرض ادب خدمت شماعزیز. دخترم دونیم سالشه. توسرماخوردگی وبعدازتب بدنش دانه قرمزرنگ زده بیرون الان دو روزه الان دارو چی بدم
- مصرف اشتباه سفکسیم در کودک ۷/۵ ساله
سلام و عرض ادب، قرص سفکسیم ۲۰۰ که هر ۲۴ ساعت بود متاسفانه در روز اول مصرف به صورت هر ۸ ساعت مصرف شد یعنی در یک روز ۲ بار به فاصله ۸ ساعت. دخترم ۷ سال و نیم سن داره و به تشخیص سرماخوردگی یا امیکرون این داروها تجویز شده.
- ختنه
تاریخ ۱۷ خرداد واکسن دوماهگی پسرم رو زدم چند روز بعد واکسن میتونم برای ختنه اقدام کنم؟
- سرفه خلط دار
باسلام ،دخترم نزدیک چهار ماهشه ،سرفه های خلط دارداره نمیتونه خلطشو بریزه ،ازیترومایسین ۲۰۰ روزی ۱/۵ سی سی میخوره و شربت پلاژین هر هشت ساعت چهارقطره ،و قطره بینی هم استفاده می کنم ولی سه روزه بهتر نشده ،شیرنمیخوره ،امروز پنج شش سی سی خورد ،وخیلی الان بی تابه هی با هرسرفه از خواب می پره و گریه می کنه ،خلط تو گلوش هست بیرون نمیاد ،چیکار باید کنم ؟
- شربت ازیروسین۱۰۰
میخواستمبدونمشربتازیروسین۱۰۰چندسیسیبدمببچمیکسال سه ماهه وزنش۱۲کیلو
- هسته گیلاس
سلام یکدانه اشتباهی هسته گیلاس خوردم ضرر داره یا دفع میشه؟
- شربت
سلام آقای دکتر پسرم وزنش ۹ کیلو یکسالشه دکتر واسش آموکسی سیلین گفته صب و شب ۳ سیسی مقدارش درسته ؟ ممنون
- بیماریهای اطفال
سلام میخاستم بپرسم که من پسرم ۶ سالشه سرما خوردگی گرفت خوب شد ولی سرفه هاش زیاد بود برم دکتر کو اموکسی کلاو ای اس ۶۴۳تجویز کرد گفت سینوساش سرما خورده ولی یک شب که دارو رو دادم بهش تب کردوسرفه هاش زیاد تر شد بعد دوباره برم دکتر امپول پنی سیلین داد دو تا اونارو که زدیم دو روز که گذشت دوباره تب میکنه سرفه هاشم بهتر نمیشه راهنماییم کنید چیکار کنم لطفن ممنوم
- آزمایش مدفوع
دخترم ۴ سالشه آزمایش مدفوع wbc مشاهده نشده ، rbc 0-1 و occult blood*1 مثبت هستش، راهنمایی میفرمایین؟
- بیقراری
سلاماقایدکتر،دخترمسرماخوردهبودبردمشدکترسفیکسیمسرماخوردگیمیدمهمرویزبانشبنفششدههمبیقراری،همبالاتنشدوندونقرمززدهعلتشچیمیتونه
- چچین ما منظم در ران بچه یکساله
مدتی است که متوجه شدم بچه پایش را کج میگذارد آزمایش ویتامین دی وکلسیم واهن خوب است ولی چین بابایه زانو در ران سمت چپ با راست فرق دارد وهم سمت چپ عمیقاست
- خون و کتون در ادرار
سلام دختر ۴ساله ام بعلت سرماخوروگی و درد پهلو این ازمایشات براش اتجام شد ازمایش خون که کم خونی مگالوبلاستیک نشون داد و ازمایش ادرار ش که خون و کریستال و دفع کتون و گلبول سفید داشت ای اس ار هم مقدارش ۲۵ بود اقای دکتر بعلت تعطیلات هیچ دکتری دسترسی نداشتیم لطفا راهتمایی کنید چه دارویی بدیم
- مدفوع خلط دار
سلام خسته نباشید اقای دکتر دخترمن ۳سالو ۶ ماهش هست الان ۲روز هست که مدفوعش حالت خلط دار شده البته زیاد نیست ولی قبلا اینجوری نبود وزن دخترم هم ۱۴ کیلو هست دلیلش چیه؟ دخترم کلا شکمش زیاد کار میکنه روزی ۴ تا ۵ بار لطفا راهنمایی کنید ممنون
- پا درد
سلام وقت بخیر. پسرم دو سال و ده ماهشه. چند روزی هست هر چند وقت در روز میگه پام درد میکنه. همش در حال جنب و جوشه بعداز ظهرها هم اصلا نمیخوابه. چیکار کنم؟ ازمایش لازم داره؟
- شربت زینک سولفات
سلام خییلی ممنون بابت راهنماییتون آقای دکتر.واقعا ممنونم.فرموده بودین به دخترم شربت زینک سولفات بدم ،خواستم بپرسم این شربت آیا باعث یبوست هم میشه؟ دخترم چندوقتی درگیر یبوست بود و اذیت میشد،تازه بهتر شده..بازم ممنون.
- بی اشتهایی واسهال کودک یک ساله
کودکی یک ساله دارم چند روزیه که اسهال شده ورنگ مدفوعش کمی سبزه و اصلا غذایکمکی نمی خوره و بسیار بازیگوشه و خوابش کمه دندونم داره در میاره و لاغر شده ولی بانمکه لطفا راهنمایی کنید.
- تب
سلام پسرم یکسال وسه هفته سن دارد ۵روز است تب دارد روز اول همراه با استفراغ بود دکتر اطفال تشخیص دادند ویروسی است بعداز سه روز تب قطع نشد ازمایش خون دادم سالم بود وفقط شیاف ۱۲۵ واستامینیفون پاراکید استفاده کردم بعداز ۵ روز تب قطع شده ولی بسیار بی حال است وچشمهایش خیره میماند البته توی چندروز غذای کافی نخورده لطفا راهنمایی کنید
- خارش سر و صورت و عرق سرو

