Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- واکسن آنفلوآنزا
سلام ببخشید دخترم چهار سالشه امسال برا اولین بار میخام واکسن آنفلوآنزا بزنم چ دوزی و چ مارکی خوبع ؟
- آزمایش
سلام دکتر عزیز.توجواب آزمایش پسرسه سال و سه ماهم T4 11.1 بود TSH 1.96 بود و Ferritin 33 طبیعیه؟واینکه ممنونم و خدای هستی بابت سایتتون بهتون برکت بده
- چکاب ۲سالگی لازمه انجام بشه ؟
کودکم تازه ۲سال شده مشکل خاصی نداره بهداشت بردم گفتن خوبه ایا بازمه حتما ازمایش خون ۲سالگی بدیم ؟خیلی بد رگ هستش نگرانم
- انتقال ویروس آبله مرغان
آیا بزرگسالی که به دیدن بچه ۱۴ ساله ای که آبله مرغان گرفته رفته میتونه خودش ناقل ویروسش باشه؟ اگه هست تا چند روز دوری اون بزرگسال از بچه ۳ساله توصیه میشه؟
- مصرف آزیترومایسین در شیردهی
آیا قرص آزیترومایسین در دوران شیردهی منع مصرف داره؟
- واکسن کزاز
سلام آقای دکتر امروز بچم افتاد روی زمین یه میخ هم اونجا افتاده بود نمیدونم پاهاش به میخ خورد یا نه ولی چون افتاد زانوش یکم زخم شد واکسن کزاز لازمه بزنه؟
- سرفه های مداوم و اگزما
سلام
دختری 7 ساله دارم که تقریبا یک ماه قبل سرماخورد ولی تا کنون سرفه هاش بهبودی نداشته در طول روز کم ولی شب و یا وقت خواب سرفه های مداوم و شدید داره که نمیتونه بخابه تا شربت سرفه(توسیان)و اسپری دهانی( salbuterex) و یا درصورت شدت سرفه ها(flixotideinhaler)استفاده میکنمدوهفته ای هم هست در نواحی پایین کمر (خط کمری شلوار) دونه های ریز شبیه گزیدگی زد که خارش زیاد داشت ولی دونه ها بیشتر شد حالا نواحی گردن کف دست و روی انگشت و شکم. لطفا راهنمایی بفرمایید - دفع ادرار
سلام اقای دکتر خسته نباشید پسرم یکسالو یک ماهشه موقعی که مای بی بی نیست میبینم تیکه تیکه ادرار میکنه وقتی بارداربودم گفتن کلیشه یکم اب داره شش روزش بود بردیم سونو گفتن یکم باز اب داره ولی کمه خودش دفع میشه نگرانی نداره دیگه من نبردمش واسه سونو ایا میتونه مرتبط باشه با ادرار کردنش که نصفه نصفه ادرا میکنه و اینکه شبا تا صب باید هر یکساعت بیداربشه وشیر بخوره گاهی هم وقتی بیدارمیشه خیلی جیغ میزنه موقع خواب ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏
- دونه
سلام وقت بخیر آقای دکتر. پسرم هجده ماه دارد. کشاله ی رانش سمت راستش در ناحیه ی پوشک دونه های قرمز در کنار هم زده. کالاندولا و تریامسینولون رو زدم کمتر میشه و دوباره ظاهر میشه. آقای دکتر میشه لطفا راهنمایی بفرمایید . پسرم تحت نظر شماست اما الان شهرستانم و نمیتونم خدمت شما برسم تا معاینه بفرمایید. یک دنیا سپاس
- سرفه سدید
سلام ببخشید من دخترم سرفه های شدید داره اورژانس بردم گفتن گلوش چرک داره پنی سیلین واسش تزریق کردن با شربت گایافنزین و بروفن الان سرفه هاش کم نشده و من از کرونا خیلی مترسم چون سرفه هاش خشکه
- بیماری های دهان
- استفراغ مکرر کودک
سلام وقت بخیر دختر 5 ساله ایی دارم از صبح زود شروع کرده به استفراغ های مکرر علائم دیگه ایی نداره فقط آب یا حتی لقمه کوچکی غذایی که میخوره بلافاصله بالا میاره هرچی که به ذهنم رسید بهش دادم اما بلافاصله بالا میاره لطفا راهنمایی کنید
- شیر رژیمی
سلام خسته نباشید برای کورک الرژیک ۱۸ماهه شیر شماره ۱ اچ آ بدیم مشکلی ایجاد تمیکنه ؟ متاسفانه شیر شماره ۲ نان اچ آ پیدا نمیشه
- قی کردن چشم
پسرم ۴ سال داره و چند روزیه چشماش مرتب قی میکنه و ترشحات زرد رنگی از گوشه چشمش خارج میشه مرتب با گل چایی شستشو دادم ولی خوب نشده متورم و قرمز شده و چشماش کوچیک چه پماد یا قطره ای استفاده کنم
- مقدار مصرف شربت سفکسیم برا کودک۶ ساله
باسلام پسرمن تب داره ۶ سال کامل نشده وسفکسیم ۱۰۰ میخام بدم بهش چه مقدار باید بدم
- سلام پسرم ۵ سالشه و دوروز هستش که صبحها میگه گلوم درد میکنه و علاعم دیگه ای نداره ممکنه امیکرون گرفته باشه .شربت سفکسیم میتونم بهش بدم ؟فقط نمیدونم چند کیلو هستش پارسال ۱۶کیلو بود
- تب وگلودرد
پسرم ۸ روز تب داره وشلوار درد سرفه های شدید دو بارم بردم دکتر سرم وصل کرده ولی تبش پایین نمیاد میشه راهنمایی کنید چیکار کنم
- درمورد کمبود ویتامین b12
سلام اقا دکتر گفتین مشکل گوارشی ینی چجوری باش؟ پسرم نزدیک ۱۹ ماهش ولی هنوز از ۱۰،۲۰ روز بالا میاره اسهال اینا نمیشه ، بازم ازمایش کل بگیرین یا فقط درمورد این ویتامین؟؟؟
- تب
سلام خسته نباشید ، تقریبا یک ماه و نیمه درگیری بیماری دخترم هستم اولش با تب شروع شد چند روز شد و خوب شد بعد دوباره تب کرد سرفه و آبریزش بینی و دل درد دوباره رفتم دکتر گفت آنفولانزا و دارو داد خوب نشد دیدم دست و ماش دونه زد دوباره بردم دکتر گفت ویروس دست دهن پا هست خشک کننده داد چند روزی خوب بود باز سرف شدید داشت بردم گفت ویروسه حلق و پشت گوش و گلو عفونت میکنه و خلط گلو داشت داشت باز دارو داد چند روزی خوب بود الان دوباره تب کرده سرفه شدید و پشت سرهم داره کمی هم خلط داره دیگه نمیدونم چیکار کنم دکتر دوباره گفت همون ویروسه چرا خوب نمیشه؟ دوباره برمیگرده
- درددورناف درکودکان
سلام برادرم که هفت ساله است حدود نه ماه پیش گفت که دلش درد میکنه وپزشک برایش ازمایش وسونوگرافی نوشت که سونوگرافی کاملا سالم بود وازمایش هم طبیعی بود به جز ازمایش مدفوع که wbcیا همان عفونت دیده شد که پزشک تشخیص داد روده متحرک شده ودارو داد بهد از دوهفته دارو خوردن دوباره ازمایش داد و عفونت برطرف شده بود یعنی در ازمایش مدفوع دیگر wbcمشاهده نشد ودرد دلش هم تقریبا خوب شد یعنی دیگر مثل سابق دل دردش دایم وبا شدت نبودولی به ندرت میگوید که دورنافم درد میکنه وبعد از چند دقیقه استراحت میگوید خوب شد ودوباره به فعالیت وبازی خود ادامه میدهد البته در این نه ماه فقط یک بار تعداد دفعات دل دور نافش زیاد بود ولی بازهم میزان دردش کم و بعد از چند دقیقه خوب میشد که دوباره ازمایش وسونوگرافی داد هر دو کاملا سالم بودند وwbcهم در مدفوع دیده نشد.میخواستم بدونم علت درد دور نافش که هراز چندگاهی وبه ندرت درد میکنه وبعد از چند دقیقه خوب میشود چیست؟؟؟؟؟ البته الان که اول ابتدایی است در روزهایی که مدرسه نمیره اصلا نمیگه که دور نافش درد میکنه ولی وقتی مدرسه میره میگه دوره نافش درد میکنه وبعد از مدرسه هم حرفی از درد دور نافش نمیزند . برادر بزرگم هم وقتی کوچیک بود موقع مدرسه میگفت دلش درد میکنه ولی الان که بزرگ شده دلش خوب شده است ایا ممکن است برادر کوچکم هم مثل برادر بزرگترم باشد وبا بزرگتر شدنش درد هراز چندگاهی دور نافش خوب شود. .اگر میشود راهنمایی کنید که چیکار کنیم چون دکتر خیلی بردیم ولی هرکدام یه چیز میگن یکی میگه از استرسه یکی میگه از معده است و....(محل درد چهار انگشت روی ناف است)ممنون

