Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- پا نگرفتن نوزاد
با سلام و وقت بخیر و با عرض پوزش از ایجاد مزاحمت
کودک من شش ماهه است گردن میگیره غلت میزنه اشیا را با دست میگیره دستشو بطرف اشیا دراز میکنه مادرش رو می شناسه میخنده غریبی مسکنه تعقیب بینایی داره قد و وزن و دور سرش خوبه،
ولی هنوز خوب پا نمیگیره
بنظر شما چیکار کنم و آیا مشکلی ممکنه داشته باشه؟؟دارویی برای بهبود وجود داره؟ (در ضمن موقع تولد خفگی نداشته.نارس نبوده.اکسیژن نگرفته.ازدواج فامیلی نداشتیم.از نظر بیماریهای تورچ سالمه.غربالگری تیروئید هم نرمال بوده) - زردی کف دست وپا
سلام پسر۴ساله دارم چند وقته سرما زیاد مخوره ده روزه صبح وشب ۵س سی اموکسی کلاو میخوره به شدت نارنگی میخوره قبلا گوشت میخورد الان اصلا کوچکترین گوشتی ببینه میریزه بیرون اگه داخل غذاش گوشت ببینه دیگه نمیخوره نزدیک۱۵ روز دست وپاش زرده صورت بدن وچشمها اصلا زرد نیستممنون میشم راهنمایی کنید🙏
- سرماخوردگی کودک
سلام.دختر1سالو4ماهه ام شباتوخواب اونقدرسرفه میکنه که بالا میاره.چکارکنم؟
- حساسیت لب
سلام آقای دکتر. وقتتون به خیر. دخترم ۵ سالشه. از بالم لب کودک استفاده کرده و متاسفانه لباش بهش حساسیت داشته. تمام دور لبش خیلی بد قرمز شده. پمادی هست که بتونم استفاده کنم که این مشکل رفع شه. سپاس
- واکسن ۱۸ماهگی
سلام آقای دکتردخترم سرماخوردگی داره ۵روزازواکسن میگذره تب نداره آبریزش بینی داره اشکال نداره واکسنشوبزنم
- استامینوفن
سلام. وقت بخیر. بچه تب داشت و استامینوفن هر ۴ ساعت گصرف میکرد و آنتی بیوتیک. وقتی تبش کمشد ۶ ساعتی دادم. تب که قطع شد دیگه باید استامینوفن را قطع کنم؟ آنتی بیوتیک ادامه دارد
- تیروییدکودک
باسلام پسرم الان ۳ ساله است مشکلی نداردبراچکاب ازمایش ازش گرفتن تیروییدش ۶بوده ایااین مشکلی داره یاطبیعی هست
- رفلاکس
سلام .پسر ۲سال و یکماهه ای دارم که چون دوقلو بدنیا اومدن کم وزن و باقد۴۴ سانت بدنیا اومدتا ۳ماهگی بدلیل رفلاکس شدیدزانتاک مصرف کرداما دکترش دارو رو قطع کردو پسرم در۴ماهگی سینه رو پس زدو در یکسالگی شیشه رو پس زد از ۱۰ماهگی باعوض کردن دکترش براش نکسیوم وزانتاک شروع کردیم و تادوسال ادامه دادیم الان فقط نکسیوم میدیم و هنوز هم گاهی استفراغ داره و اشتها اصلا نداره بیشتر در خواب با سرنگ تغذیه میشه طی روز حتما باید راسیپ بخوره تاشاید دوقاشق غذا بخورهوانواع مولتی خارجی و دست ساز ونوترینی درینک و ...هم بهش دادم درحال حاضر ۱۲ کیلو وزنش و قدش ۸۵سانتیمترهست ولی قل دیکه یعنی دخترم ۹۱سانت هستش برای قدش نگرانم و اینکه چرا اشتها نداره و همه غذارو تف میکنه و اینکه قرص آرژنین رو چه مقدارباید داد؟؟؟؟
- کیدی لاکت
سلام و عرض خسته نباشید آیا پودر کیدی لاکت رو به بچه چهار سال و نیمه ای که زیاد دچار نفخ و دل درد میشود (سرد مزاج است) هفته ای دو بار مثلا شنبه و سه شنبه به صورت مستمر و همیشگی داد؟ با تشکر
- ساعت اشتباه دادن انتی بیوتیک
سلام خسته نباشید من دو روز هر 12 ساعت به کودکم انتی بیوتیک میدم. اما امشب اشتباهی 6 ساعته دادم ایا مشکلی پیشمید برای کودکم؟
- جایگزین قطره سولفاستامید در کودکان
- مدفوع خلطی دختر دوساله
سلام پسرم تواین ماه ۳ باردفع خلطی داشت مدفوع شل بود ودر روز ۲ بار...که هرموقع اینجوری شده دیدم دندان اسیابش نیش زده ممکن ازدندان باشه یانه ..احتیاج به آزمایش هست...
- شب ادراری
پسرم ۹ سالشه و مدتی است دچار شب ادراری شده البته در طول روز هم زیاد آب می خوره هم زیاد ادرار میکنه ایا ممکنه تاثیر مولتی ویتامین باشه که الان چند هفته است که به اون میدیم باشه داریم به اون شربت لیکو زینک میدیم البته یک عادت بد هم داره کهاز کودکی به شکم می خوابه ممنون لطفا راهنمایی کنید چطور می تونم مشکل پسرم را حل کنم
- زردی کف پا
سلام خسته نباشی من پسرم ۴ساله شه کف پاهاش خیلی زرده می خواستم علتشو بفهم چیه ممنون میشم جواب بدین
- غده زیر بغل
سلام .خسته نباشید.اقای دکتر سوالی پرسیدم راجع به غده زیر بغل پسرم.شما فرمودین برای واکسن بدو تولد.بله اون غده رو پسرم داشت اندازه گردو بود تو نه ماهگیش پاره شدخودبه خود .اما الان پسرم یازده سالشه و غده لنفاوی زیر بغلش به اندازه یه لوبیا ورم کرده.کوچیک هست و روش شبیه یه زخم.ایا خطرناکه؟
- سلام پسر من٢سال و هشت ماهه هستش وبشدة سرفه ميكنه خلط دار هم هستش از چه داروي استفاده بكنم تا رفع بشه راهنمايي بكنيد ممنون ميشم
سلام پسر من دو روزيه به شدت سرفه ميكنه خودش هم يرفس خلطيه و٢سال وعشت ماه سن داره ١٣كيلو هستش الان از چه شربتي استفاده بكنم تا رفع بشه راهنمايي بكنيد ممنون ميشم
- زیاد کار کردن شکم پسرم
با سلام و خسته نباشید پر یک سال و هشت ماهه ای دارم در روز خیلی شکمش کار میکنه فقط شیر خودمو میخوره غذا خیلی کم میخوره هر کارش کردم شیر خشک نخورد خیلی لاغر و ضعیفه نه کیلو و دویست گرم هست برای کار کردن زیاد شکمش که از نوزادی هم همینجور بود خیلی دکتر بردم بهتر نشد کلافه شدم روزی سه الی چهار بار شکمش کار میکنه آفای دکتر لطفاً راه حلی بدین خیلی در روز خسته میشم غذا هم نمیخوره نه تخم مرغ نه پنیر نه ماست نه گوشت هیچ کدوم نمیخوره فقط چسبیده به خودم همش یه کم هم کمرو هست حرف هم زیاد نمیزنه خواهش میکنم جوابمو بدین ممنون میشم خدا خیرتون بده.
- سلام پسرم 14 ماهشه و آبریزش بینی سبزرنگ دارد چه دارویی باید بخورد
- مصرف تخم بلدرچین یا تخم مرغ
سلام آقای دکتر برای کودک یکساله به جای تخم مرغ فقط بلدرچين بدیم کار درستیه ؟ در هفته چن تا میشه داد ؟
- ناف
سلام دخترم سه سالشه داخل نافش قسمت بالا گاهی ورم میکنه از یک سال و خورده ای اینجوری شد.اون قسمت رو که آرروم فشار میدم میره پایین.گاهی موقع دفع ظاهر میشه گاهی هم نیست اصلا.الان گاهی هم که ظاهر میشه فشار میدم سفته.ممنون میشم راهنمایی کنید

