Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تجویز مقدار دارو
سلام، با تجویز پزشک برای سرماخوردگی و تب پسرم که ۸ سال و وزنش ۲۳ کیلو شربت سیفکسیم تجویز شده ولی گفتن هر ۸ ساعت ۵ سی سی آیا این مقدار کافیه؟؟
- گرفتگی بینی
سلام کودک 3ساله و نیم دارم یه مدتی که گرفتگی بینی داره البته زمانی که شب می خوابه صدای فس فس میاد از بینی اش صبح پا میشه یه کم گرفته هستش سرماخوردگی هم نداره
- مدفوع
سلام کودک من 2 سالشه حدود3 روزه داخل پوشکش مدفوع نکرده قطره دایمتیکون هم بهش دادم ولی اثر نداره. بنظرتون چکار کنم؟
- غذای کودک
آقای دکتر پسرم 3سالشه غذا رو توی دهانش نگهمیدارد و بعد مدت چند دقیقه یبیرون میریزه
- اسهال و استفراغ
سلام خسته نباشید مادر شیر دهی هستم که در یک ماه دو بار قرص اورژانسی استفاده کردم خودم حالت تهوع و سرگیجه و بی حالی شدید دارم و پسرم که ۱۵ماهشه و از شیر خودم هم تغذیه میکنه الان ۵روزه که استفراغ و اسهال داره دارو هم که میدم برای چند ساعت خوبه باز حالش بد میشه آیا ممکنه بخاطر مصرف قرصی باشه که من استفاده کردم ؟
- سرماخوردگی کودک ۸ماهه
دخترم ۸ماهشه سرماخورده سینوسهاش عفونت داره سرفه خلط دار داره شدید سرفه میکنه شربت آموکسی سیلین میدم برای سرفش چکار کنم
- بیقرارییی
نوزاد من 5ماهشه چن روزه بیقراره آب از دهنش میاد دست به گوشش میزنه
- هیدروکسی زین و سر درد سر درد
سلام دخترم ۵.۵ سالشه یک ساله شربت هیدروکسی زین مصرف میکنه دو روز در میان ۵ میل .به خاطر دونه های صورتی روی بدنش که خارش داشتن الان سر درد و سر گیجه داره و دکتر اطفال گفت هیدروکسی زین رو قطع کن و دیفن هیدرامین بده در حالیکه دکتر آلرژی گفت هیچ وقت ناگهانی شربت هیدروکسی زین رو قطع نکن چون علائمش شدید تر بر میگرده . اگه بخوام صبر کنم تا چند روز دیگه که دکتر آلرژی بیاد که زمان مصرف هیدروکسی زین میگذره امشب باید بخوره. چیکار کنم
- دگزامتازون 3 بار در سال
سلام وقت بخیر،، اگر یه کودک 6 ساله،، 3 بار در یکسال دوز مناسب آمپول دگزامتازون مصرف کند عوارض زیادی خواهد داشت؟
- سرفه کودک
فرزند دو سال و سه ماه که بعد از چند روز اسهال و مصرف او از است و پودر اسهال در حال حاضر سرفه داره و یکمی بیحال آیا آموکسی سیلین بدم؟
- استفراغ. وتب
بچه م 2 ونیمشه ازدیروز 2باراستفراغ کرده دیشبم تا صبح تب داشت چکارش کنم 2بارم واسش شیاف گذاشتم یکبار دستشویی رفته اسهال بود لطفا راهنماييم کنید
- دل پیچه
پسرم ۹ سالشه و دو روزه دل پیچه داره میخواستم بپرسم میتونم قرص کلیدینیوم سی بهش بدم؟اسهال و اینجور چیزا نداره فقط دل پیچه داره
- دلپیچه نوزاد
با سلام پسرم یک ماهشه، از زمان تولد مدام در حال زور زدن و پیچیش هستش، بعد هربار شیر خوردن یک یا دوبار دفع دارد، مدفوع شل هستش .شکمش نرم هست و متسع یا پرگاز نیست با این حال برای دفع باد و مدفوع خیلی زور میزنه و گاهی با جیغ و گریه هستش. پروبیوتیک و قطره های ضدنفخ هم موثر نبوده. رژیم غذایی مادر هم اثری نداشته. لطفا راهنمایی بفرمایید.
- شیاف استامینوفن برای نوزاد دوماهه
سلام. در صورت تب بالا بعد از واکسن دوماهگی میتوان از شیاف استامینوفن ۱۲۵ برای نوزاد دوماهه استفاده کرد؟ چقدر از شیاف را استعمال کنیم
- واکسن
سلام آقای دکتر اگر ببن دو دوز واکسن انفولانزا بچه سرما بخوره تا چندروز بعدش میشه واوسن زد ؟ دوز اول رو بعد از چند روز پس از بهبودی؟
- حساسیت بعد از تب
سلام آقای دکتر دخترم شش سالشه چند روز پیش تب داشت .وقتی تبش خوب شد .دو روز بعد کف پا وباسنش دونه های قرمز سر سفید وبقیه بدنش لکه قرمز ریز داره.اشتهاش کم شده و غذا نمیتونه بخوره گلوش درد میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید.
- خوردن دستمال کاغذی و مداد دختر ۷ ساله
سلام خسته نباشید امروز از مدرسه دخترم زنگ زدن گفتن دوستاش میگن دستمال کاغذی و مداد میخوره ازش پرسیدن چرا گفته دوست دارم معلمش گفته باید ببرمش دکتر پدر میگه نمیخواد😥خیلی نگران شدم چیکار باید کنم لطفا راهنماییم کنین
- استفراغ
سلام دخترم ۲ سالو ۲ ماهشه از ساعت ۲ ظهر تا ۹ شب همینجور استفراغ کرده هیچی تو معدش نتونسته نگهداره و مدام میگه دلم و دهنم دردمیکنه به هیچ عنوان قبول نمیکنه چیزی بخوره چی کار بکنم از بیمارستانم خیلی دورم
- لرز
باسلام خدمت اقای دکتر. پسرم ۶سال و ۹ ماهش هست. لوزه سوم دارد . از وقتی مدرسه شروع شده سه بار مریض شده .۱۰ ام همین ماه تب و سرفه داشت دکتر رفتیم با سرم و داروی آزیترمایسین خوب شد. از دوباره آخر همین ماه باز اسهال و شکم درد و سرفه و تب داشت.قبل خوابیدن تب نداشت بعد یه ربع خوابیدن توی خواب دیدم بد نفس میکشه اومدم تب سنج بزارم زیر بغلش شروع به لرزیدن کرد وصداش کردم بلند نشد لحاف گذاشتم خوب شد و تبش ۳۷ونیم بود هربار دست میزدم بهش شروع به لرزیدن میکرد و به زور از خواب بیدارش کردم و قبل خواب میگفت که سردشه. چنددفعه پیش هم موقع تب و مریضی توی خواب بدنش اینجوری میلرزید و بعد چند ثانیه خوب میشد. آقای دکتر نگرانم این نشانه تشنجه یا نه؟
- دارو
سلام شربت پلارژین کیدز دادم به بچه حساسیت پوستی ایجادکرده چیکارکنم

