Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- بی قراری نوزاد در 8 ماهگی به دنبال تب
سلام، دختر من 8 ماهشه سه روز پشت سر هم تب داشت که به زور تبو پایین میاوردم بجز تب علایم دیگه نداشت ولی از اونموقه همش گریه میکنه دائم گریه نمیدونم چشه مجاش درد میکنه بخاطر دنددناش نیست دکتر؟
- سلام، ایا شربت سالبوتامول با تئوفیلین فرق داره؟برای کودک شش ماهه مناسب هست یا نه؟
- اس امپرازول
سلام اقای دکتر.برای خوردن پودر اس امپرازول چند ساعت قبل باید معذه ی نوزاد خالی باشه؟
- قطره آد
سلام آقای دکتر پسرم ۵ماه و ۵روزشه تا کی باید آدوکید بهش بدم ؟ دکتر گفته بود قبل شروع آهن باید کیدزپلاس بخوره ولی وقتی بهش دادم شکمش کار نمیکرد ۴روز قطع کردم دیگه ندادم دوباره الان خوب شده روزی یکبار دفع داره.گفت بجاش مولتی ویتامین پدیا بست بدم ولی میترسم بازم اینم بهش نسازه
- بدقلقی شیرخوار
با سلام ،نوزاد من ۱۲۰روزه ش هست حدود ۴ هفته اس که موقع شیر خوردن نق میزنه و امتناع میکنه و کم وبیش شیر میخوره و زور میزنه،با تغییر حالت شیر دادن و ایستاده شیر دادن و آواز خوندن براش درست نشد،انگار که میخواد شیر بخوره یه چیزی اذیتش میکنه، اما وقتی که خواب باشه حسابی شیر میخوره،درکل نوزاد سرحاله و موقع بیداری بازی میکنه وزنش هم ۸ کیلو هست و سه روزه کل شبانه روز ۲ الی ۳ دفعه مدفوع میکنه ۶ الی ۷ بار هم ادرار میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید
- سرفه و عطسع نوزاد
سلام خسته نباشید من نوزادم هفده روز دارد یه روز که سرفه و عطسه می کند اما تب ندارد خیلی ناراحتم چیکارکنم
- کم خوابی نوزاد
نوازد5 ماهه ای دارم ک شب تا صبح اصلا نمیخوابه و از صبح چند ساعتی میخوابه. البته ب شکل کلی ساعت خوابش خیلی کمه. قبلا نفخ و دل درد داشت ک الان بهتره اما خوابش تغییری نکرده. ایا دارویی وجود داره ک بشه خوابشو تنظیم کرد؟
- وزن نوزادچهارماهه
باسلام وخسته نباشیدمنیک پسرچهارماهه دارم که ۲۰ام الان واکسن چهارماهگی برایش زدم وزنش ۷۲۰۰ودورسر۴۲وقدش۶۷که هم شیرخودم وهم شیرخشک نان میخوره وزن هنگام تولد۳۹۰۰باقد۵۱بودهمه اطرافیانم میگن بچه ات چقدرضعیف ولاغره میخواستم بپرسم شیرخشک مقوی هست من به بچه ام بدم که برخورده تپل تربشه البته شیرخشک نان روتقریبا خوب میخورم ولی معمولا یبوست دارن وشیرخودم روهم خوب میخورن...باتشکر
- سرفه نوزارد سه ماهه
پسرم سه ماهه هست و دو روز هست که به شدت سرفه میزنه و از خواب بیدار میشه فعلا به متخصص دسترسی ندارم ،تو خونه اسپره سالبوترکس وبکلکس را دارم و شربت کتوتیفن را دارم آیا میتونم استفاده کنم برای نوزاد و اگر میشه به چه صورت و چه مقدار؟
- واکسن نوزاد سرما خورده
سلام نوزاد ۶ ماه ددرم سرما خوردگی داره والان یه هفته از واکسن ۶ ماهگی و سرماخوردگیش میگذره الان میتونم ببرم واکسنشو تزریق کنند
- چشم
لکه ی خاکستری دور عنبیه چشم دختر ۲ماهم هست میخواستم ببینم چی هست وایا میرود
- راه نرفتن پسر یکساله ام
پسرم یک سال دارد ولی راه نمیره فقط نشسته. چهار چنگولیم نمیره. هیچ بیماری و مشکل خاصی ندارد. آیا راه رفتنش تاخییر دارد؟
- معین
بچه شش ماه ونیم بدون حمایت باکمک دست کوتاه میشینه به جلویاعقب خم میشه چکارکنم قوی بشه وبچه پسر چندماهه باید بشینه
- رفلاکس پنهان نوزاد دهماهه
سلام خسته نباشید دخترم ۱۰ماهه هست رفلاکس پنهان داره قطره پدی لاکت مصرف میکنه شیرخشک ببلاک ای ار میخوره ولی هنوز بهترنشده نمیتونه خوب بخوابه محتویات معده میاد تو دهنش ترش میکنه بیدار میشه وزنش ۸کیلو ۳۰۰هست وزن گیری خوبی نداره میخواستم بپرسم دارو واسه رفلاکس چی بهش بدم بهتربشه چون خیلی اذیت میکنه
- عطسه
سلام آقاي دکتر گرامي دخترم 10ماهشه سرش خيلي عرق ميکنه چون پر جنب و جوشه اوندفعه ازتون پرسيدم گفتيد مشکلي نيست و اينکه عطسه زياد ميکنه بينيش خشک و کيپ است تب و آبريزش بيني نداره آيا سرماخورده؟؟
- درباره نوزاد2ماهه
سلام ببخشید من ی نوزاد2ماهه دارم وازشیرخودم تغذیه میکند ایا میتونم قلیان بکشم چون امکان ترکشوندارم قلیان بکشم ضرری ب بچم نکنه؟
- شیر خشک
پسر من شیر خشک اپتامیل پپتی سئنو میخوره حساسیت داره ولی درست نمیخوره میتونم شیر بیومیل سوی بهش بدم
- شربت آموکسی سیلین 125
سلام .پسر دوماهه ام یکم سرفه .میکنه وبینیشم کیپ شده اما آب ریزش بینی نداره.موقع نفس کشیدنم یکم خرخر میکنه .البته گاهی اوقات ، کل روز اینطور نیست.دکتر بهش آموکسی سیلین ۱۲۵ داده .هر ۱۲ساعت ۵ سی سی .وزنشم ۵و۶۰۰هست .به نظر شما ۵سی سی زیاد نیست ..لطفاراهنماییم کنید.درضمن تعدا دفعاتی ام که پوشکش را کثیف میکنه زیاد شده اما حجمش کمه.بنظرتون اسهال داره،؟ازصبح تا الان که ساعت ۸هست سه بار با حجم کم.بیرون روی داشته ..حال عمومیش هم خوبه.شیرمادرم خوب میخوره.
- علایم کرونا
سلام دکترعلایم کرونادرنوزادچگونه بایدتشخیص دادواینکه میشه شربت سرماخوردگی به نوزادپنج ماه و15روزداداگه میشه چه اندازه ممنون
- کم آبی
سلام من تو ارشیو سوالات پیدانکردم سوالمو ببخشید اقای دکتر من یه نوزاد 6ماهه دارم که هرسه یاچهارروز یه بار مدفوع میکنه بشدت وسخت بچه انقد زور میزنه که بالا میاره خیلی مدفوش سفته مصرفش شیر خشکه نان هست این از سه ماه به بعد که شیر خودم رو دیگه چون قطع شد ندادم مشکل دفع پیدا کرد اون موقع ها هم داشت ولی نه انقد پیش متخصص بردمش هم بخاطر کولیکی که داشت هم دفع سخت دکتر شیرش رو عوض کرد (سیمیبلاک کامفورت) اون شیر باز یکم بهتر میکردش ولی بعدادیگه اون شیر رو داروخانه ها نیاوردن دکترش گفت شیر خودشو مصرف کنه. حالا میخواستم بدونم میتونم از این سرم خوراکی ها که طعم سیب داره بهش بدم تا آب بدنش زیادتر بشه

