Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرفه
سلام دختر ۸ ساله من سرفه خشک میکنه خیلی کم ، دو روزهست، هیچ علامت دیگه ای نداره این سرفه ها زمانی است که میخواهد سرش را روی بالشش بگذارد وقتی دوتا بالش میگذاره دیگه سرفه قطع میشه به نظر شما میتونه علامت کرونا باشه ؟
- آنتی بیوتیک
درود و سپاس، دخترم ۵ سالشه و یه کم تب داره و اسهال بد بک همراه با صدای شکم معمولا دکتر آنتی بیوتیک تجویز میکنه ،آنتی بیوتیک چی بخرم،
- پف کردن بدن و اسهال
سلام وقت بخیر آقای دکتر ب پسرم ۵ تا امپول بتا و ی هفته بعد ۵ تا امپول دگزا دادن موقع تزریق هم اسهال میشه هم بدنش ورم و پف می کنه انگار چاق شده آیا این عوارض خطرناکه؟دیگه هیچوقت از این آمپولها تزریق نکنم؟برای خلط و سرفه اش چه انتی بیوتیکی بدم؟خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید ۱۸ کیلو هست پسرم سپاسگزارم
- سرفه. خلط. کودک
سلام. خسته نباشین. از شب یلدا به بعد دختر بزرگم 11 سالش هست دماغ کیپ شد و سرفه هر چی اسپری الرژی داشت دادم بهش. هر چی شربت سرفه بود. ولی همچنان هست خلطی. حالا دو هفته کمتر من و دختر کوچیکم 5 سالش هست اول با عطسه شروع شد از نوع الرژی عطسه میکردم گلو میخارید و الان ما هم سرفه خلطی اصلا خوب نمیشه. روتارین خودم میخورم. به بچه ها هم شربت سرفه میدم. ولی هیچ فایده ای نکرده. الان ما سرما خوردیم یا الرژی هست. چی بخوریم که این سرفه ها قطع بشه. ممنون
- دوز مصرف شربت آزیترومایسین 200 برای کودکان
سلام دوز مصرف شربت آزیترومایسین 200 برای کودک با وزن 32 کیلو گرم
- بیخوابی کودک
دسلام خسته نباشیددخترسه ساله من اصلا خواب نداره ایا شربت بی بی اسلیپ مضرنیست برای خواب به کودک بدهم تاچندروزمجازهستیم ازاین شربت بدهیم
- آزیترومایسین
سلام بچم ۴.۵ سالشه دکتر برای اسهال و استفراغ ش سوسپانسیون آزیترومایسین داده و گفت به مدت ۵ روز بهش بده هر ۱۲ ساعت ۷ سی سی به نظرتون دستور رو درست نوشته؟ آخه همیشه روز اول دو برابر و روز های بعد کمتر مصرف میشه آزیترومایسین و یه سوال دیگه اینکه اگر امروز شروع کنم دارو رو بهش بدم تا ۵ روز دیگه ، باید امروز رو هم حساب کنم .مثلا امروز و چهار روز دیگه ؟ یا امروز با پنج روز دیگه ؟؟
- اطفال
من الان هف ماهه حامله هستم ویه کودک شیر خوار دارم دوسال ونیم که شیر میدم ولی بعدشیر خوردن شکم درد میگیره گاهی ابا شیر دادن بهش ضرر داره ممنونمداز لطفتون
- شربت سالبوتامول
سلام نوزاد من ۶ ماه هست دکتر بهش شربت سالبوتامول داده از دیشب ک دادم بچه بیقرار و دچار اضطراب شده و پودر سینکاست داده ک ندادم اصلا بهش آقای دکتر خیلی تردید دارم در دادن این داروها با خوندن عوارضشون
- من کودکم ۱۲ کیلو و ۱۹ ماهشه گفتم ببینم هر چند ساعت چند سی سی بهش بدم
- سفکسیم
سلام ببخشید دخترم چند دوره اسهال شدید همراه تب داشته و دکتر بردم گاهی گفتن گوشش عفونت داره گاهی گفتن ویروسه. سری آخر اسهال خونی خفیفی داشت که آزمایش نشون داد عفونت داره و دکتر گفت عفونت روده است و براش سفکسیم تجویز کرد البته چون دخترم شربت نمیتوته بخوره سفکسیم ۲۰۰ روزی یکم از نصف بیشتر تجویز کرد.۷ روز قرص رو خورد و الان سه روزه دیگه قرص نمیدم و امروز اسهال و مشکل عرق سوزی داشت البته بدون تب.آیا با ۷ روز مصرف یعنی عفونت رفع نشدع که بازم اسهال شده؟؟نیاز به آزمایش انگلی هست ؟ ممنونم
- تغذیه
آیا به کودک ۸ ماهه شیرخشک بیومیل ۳ بدیم یانه
- مقدار مناسب سفکسیم برای کودک ۱ سال و ۷ ماه با وزن ۹ کیلو و نیم چقدر است؟
- شربت آنتی بیوتیک
سلام،پسرم ۶سال و ۳ماه هست،وزن ۳۴ کیلو ،سفکسیم ۱۰۰رو چقدر بدم،شربت سرماخوردگی میخوره،اسپری بودنا و اسپری دکوفن داره استفاده میکنه و شربت دکوفست ،ولی سرفه داره ،خواستم بدونم سفکسیم گرفتم ولی نمیدونم چند سی سی بدم
- استفراغ
سلام ببخشید من بچم وقتی خیلی گریه میکنه استفراغ میکنه باید چی کار کنم
- چسبندگی لابیا
سلام وقت بخیر دخترم ۵ سال ونیم داره و چسبندگی لابیا داره وقتی بچه پماد اکویین کانجکتد استروژن 0.625 دکتر نوشت براش استفاده کردم براش دو نوبت ولی دوباره چسبید و هر چی پرسیدم پماد گیر نمیاد میخواستم راهنماییم کنید لطفا چیکار کنم چیزی جایگزین داره
- تربیت لاکسی ژل
سلام آقای دکتر نوزادم دوماهه است پیوست داشت بردیم دکتر شریعتی لاکسی ژل داده بود ماهم استفاده میکردیم خوب بود تا اینکه اینترنت سرچ کردم این شربیت برا زیر دوسال تجویز نمیشه ممنونم میشم راهنمایی کنین که ادامه بدیم یا قطع کنیم باتشکر
- سرفه
سلام خسته نباشید پسر ۴ ساله دارم چندروزه سرفه خلطی داره سه شب خیلی زیاد بود الان کمتره ولی بازم داره تب و ابریزش نداست و نداره . شربت پلارژین هر ۸ ساعت میدم و نئوتادین ۱۲ ساعت واسپری سالباتومل هم میزدم که دکتر گفت برلی سرفه خلط دار نیاز نیست میخواستم بپرسم شربت ازیترومایسین ۲۰۰ هم بدم چون هنوز داره سرفه یانه؟ امروز پنجمین روز سرفشه
- وزنی
سلام دکتر دخترم ۱۵ماهشه وزنش۸۴۰۰ و قدس۷۴ و دورسرش ۴۴ونیمه چکارکنم رشدش خوب بشه؟ شیرمادر ۶ماه خورده بعد شیرخشک از یکسالگیم شیربز دارم میدم ایا شیر دیگه ای بدم چی بدم وزنش بالاتربره؟ زینکم داوم تاثیری نداشتهتحرکش خیلی زیاده اشتهاشم خوبه نسبتا
- داده اولش خیلی خفه شداحتمال داره تونصفه راه گیرکنه ومشکلی براش پیش بیاد،نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام بچه ام خرماقورت داده احتمال داره نصفه راه گیرکرده باشه نوزادده ماهه و خطرناک باشه گریه هم میکنه ،ممنون میشم راهنمایی کنید

