Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ازمایش گلبول سفید
سلام ببخشیددخترم هجده مهشه وازمایش گلبول سفیو خونش ۱۵۰۰۰ و نتروفیل ۳۳ لمفوسییت۶۲منوسیت۵ جواب ازمایشش مشکلی هست
- تداخل دارویی
با سلام ببخشید پسرم ا/۴ قرص اریپیپرازول رو مصرف میکنه سرفه شدید داره دکتر براش امپول سفتی و بتا و قرص مونتولوکاست و سیتریزین و شربت کواموکسی کلاو ۶۴۰ و اسپری سالبوتامول و کاتوسین پلاس نوشته خواستم بپرسم این داروها با اریپیپرازول تداخل ندارند؟همه رو میتونم استفاده بکنم؟
- سرماخوردگی
سلام خسته نباشد پسرم ۵روزه سرماخورده دوروز پیش دکتر بردم ۱۲سالش هست کپسول آموکسی سیلین ۵۰۰دادن دوورق گفتم که سرفه خلط دارهم دارند ولی چیزی ندادند از دیروز من احساس میکنم خس خس سینه هم دارند وقتی خودم گوش میدم واینکه ۴سال پیش سابقه آسم و پنومونی داشتن ۵روزم بستری شدن میترسم با این اوصاف بازم دکترم ببرم ممنونم متخص کودکان برده بودم همه شرایط هم گفته بودم
- حرف زدن کودک
سلام اقای دکتر دخترم یک سال و یازده ماهشه به سینه ام میگه مامان.اما کاری داره نمیگه مامان.تقریبا پنجاه تا کلمه ایی به صورت نامفهوم میگه.اما مامان بابا و کلماتی کاملا خوب تلفظ میکنه اما جاشون به کارشون نمیبره مثلا من میگم بگو سبز میگه سز اما بعدا سبز ببینه نمیگه سبز.و اینکه دستور پذیری هم چندین مورد که باهاش کار شده بلده یعنی اسم اون وسایل کار شده بلده بگم بیار.میگم دست بده میده یا بگم بوس بده صورتش نزدیک میکنع از این قبیل دستورات.تماس چشمی چند دقیقه ای نیست اما مثلا سی ثانیه اس .وقتی باباش باهاش بازی میکنه همش نگا من میکنه میخنده .هر کاری میکنه پشت سرش دست میزنه برا خودش و ذوق میکنه وقتی کلمه افرین میگم.به نظرتون مشکل داره
- مصرف دز دارو
مصرف کیدی لاکت برای بچه۳ساله و ۴ماه در روز چقدر میباشد برای درمان اسهال تجویز شده است
- سلام وخسته نباشیدخدمت شما اگه امکان داره تواین اوضاع کرونایی جواب من مادرنگران روبدیدمن دخترم چهارسالش تموم شده ولی دوسال پیش ناخن پاش ۲یا۳تاش ازسمت پاین جدا میشدن دکتربردم زینک دادگفت کلسیمش کمه بعدازدوسال دوباره امسال اینطورشده حالاخیلی میترسم که مشکلش جدی باشه ازلحاظ خوراک عالیه وزنش۱۵کیلوالبته این بارناخن جدا نشدرشدکردتا به ابتدا رسیدگرفتم ۳تاازناخن دیگش یک خط افقی روشه وجدا نشده
سلام .شوهرم دو هفته مبتلا به کرونا شد.الان خوب شده.پسرم دوساله نیم است .یک شب تب کرد و صداش گرفته ایا امکان داره اونم کرونا گرفته باشه.من باید چیکار کنم .علائمش در کودکان چطوری است.خواهش میکنم توضیح بدبد.
- سلام دخترم ۵سالشه وزن ۱۶کیلو چقدر باید بهش شربت سفالکسین بدم ممنون
سلام وقت بخیر دخترم پنج سال داره وزن ۱۶کیلو دکتر بهش سفالکسین ۱۲۵داده نگفته چقدر بهش بدم لطف کنین راهنمایی کنین ممنون
- قرص آموکسی کلاو فاویسم
سلام دخترم ۱۳ سالشه وفاویسم داره شربت آموکسی کلاو ۴۰۰ برای گلو دردش خوبه ؟ این شربت ضرری داره برای فرد فاویسمی؟
- سرطان معده
سلام آیا سرطان معده در کودکان امکان داره
- کلیه سمت چپ
سلام و خسته نباشید خدمت اقای دکتر. پسر ۵ ساله ای دارم که چند وقته کلیه سمت چپش درد میکنه .سونو نشون داد که کلیه سمت چپ ادرار نگه میداره و ازمایش ادرار خون دیده شد ولی جواب کشت ادرار منفی بود. وقتی تو شکمم بود هم سونو بهم گفتن ادرار مینونه تو کلیه جنین و التهاب داره کلیه اش و تا ۹ ماه بعد از تولد سونو میبردم که اخرین بار گفتن موردی نیست تا اینکه چند روز پیش بخاطر درد کلیه بردم دکتر.بهش سفیکسیم دادن و گفتن پیش اورولوژیست ببرم.میخواستم راهنماییم کنید.🙏
- آنفولانزا
سلام خسته نباشید دخترم سه سال وچهارماهشه آنفولانزا گرفته بود بردم پیش متخصص شربت نئوتادین وسالبوتامول داد ولی یه دکتر دیگه گفت این شربت رو نده پلارژین بگیر بده الان اینو بهش میدم لوزه هاش باد داره میخواستم ببینم بااین داروها خوب میشه باهم تداخل ندارن
- استفراغ در کودکان
سلام
دخترم 4 سالشه، سه روز پیش صبح ساعت 7 استفراغ کرد. بعد از نیم ساعت خوب شد، دیگه نبردم دکتر.
امروز هم صبح زود استفراغ کرد و بعد از یک ساعتی خوب شد. رنگ استفراغش هم سبز بود. چکار کنم؟ - حرف نزدن کودک دو ساله
با سلام پسر ۲۳ ماهه، تنها در حدود ۴ کلمه حرف میزند، بقیه موارد تولید اوا میکند، در حدود ۱۶ ماهگی راه افتاد، دستورات را کامل اجرا نمیکند، شنوایی خوب است، اگاهی به اطراف دارد، لطفا راهنمایی بفرمایید
- پاسخ بهچای با قرص آهن
سلام پسر 8 سال من کنترل مدفوع نداره و شب ادارای مدفوع ابتدا داخل لباس زیر میرزه بعد متوجه میشه چه آزمایشی باید انجام بدم
- سرماخوردگی نوزاد۹ماه
شربت ازیتروماسین۲۰۰ برای نوزاد ۹ ماهه و وزن ۱۰کیلو در روز اول چند سی سی بعد تا پنج روز روزی چند سی سی و چند بار در روز بدم .ممنون
- کم وزنی
سلام دخترم ۱۰ماهشه وزنش خیلی کمه ازش ازمایش گرفتم کم خون است
- پسر من ۳سال است تب داره ۱۲ کیلو وزن دارد عفونت گلو داره روزی چند بار چند سی سی بهش بدم
- غده چربی در ناحیه کمر
سلام پسر من الان ۹ سال داره موقع تولد وزنش ۴۷۰۰ بود وهنگام تولد در ناحیه کمرش کنار ستون فقراتش یه توده برجسته که روش رگهای خونی داشت بود بعد از ام آرآی و سنو گرافی پزشک تشخیص داد که چربی هست ومشکلی نداره بعداز چند ماه اون ناحیه صاف شد و دیگه برجسته نبود ولی همچنان ظاهرش طبیعی نیست و روش همون رگهای خونی هست و کمی فرو رفته شده و اینکه جدیدا هر چند روز یکبار پسرم از درد در اون ناحیه شکایت میکنه ممنون میشم راهنماییم کنید که مشکل چیه و چه تخصصی از پزشکان مناسب هست
- مقدار مصرف شربت سفیکسیم ١٠٠ برای کودک با وزن ۱۷ کیلو ۳/۵ ساله
- کودکم به طور مکرر مدفوع میکنه نشانه چیست؟
با سلام کودک نه ماهه ام به طور مکرر مدفوع میکنه زیر چشاش هم کبوده اگر عفونت گوارشی داشته باشه دکتر تشخیص میدن چند وقت پیش چکاپ کامل داده مشکلی نداشته باید اول ازمایش بگیرم ازش

