Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- پسرم خوب شير نميخوره
وقت بخیر پسر من ۴ ماه و ۲۶-۷ روزشه وقتی به دنیا اومد ۳کیلو و ۷۵۰ بود و ویزیت چهارم ماهگردش فقط ۲۰۰ گرم اضافه کرده بود که حدودا رسیده بود به ۷ کیلو ٥٠٠ از بعد از اون سعي كردم شيرمو بدوشم و كنارشم شير خشك اضافه كردم (چون سينمو خوب نميگرفت و بخاطر بازيگوشياش درست شير نميخورد) الان كه تقريبا نزديك به پنجمين ماهگردشه ٨ كيلو شده شير درست نميخوره در طول ٢٤ ساعت حدودا ٥٤٠ سي سي و اونم با هزار ترفند و بازي ازطرفي هم گاها پيش مياد صبح ها پوشكش و كه عوض ميكنم ميبينم ادرارش رد نارنجي يا قهوه اي انداخته تو پوشكش من چيكار ميتونم بكنم با توجه به اينكه الان اصلا شرايط اين و ندارم كه ببرمش دكتر بخاطر وضعيت موجود لطفا كمكم كنين نگران سلامتيش هستم (درضمن يه هفته بعد از تولدش بخاطر بي حاليو بي اشتهايي بيمارستان بستري شد و با ازمايش هايي كه ارش گرفتن متوجه شدن عفونت ادرار داره بعد از ١٠ روز عفونت از بين رفت و از اون موقع تا ماه پيش هر ماه عفونتش كنترل شد و خدارو شكر برنگشته بود اما اسفند و فروردين بخاطر كرونا و شرايط بيمارستانا ترسيديم و نتونستيم ازمايش جديد بديم)
- مدفوع خونی وسبزچسبناک
پسرم تازه رفته تو ۷ماه چند وقت پیش واکسن زده چندروزه متوجه شدم تو مدفوع خون هست الان بیشتر شده رنگش هم سبز غلضتش هم تقریبا چسبناک ۸کیلودوالی سه روزه اینجوری شده هیچ علائمی نداره شیر هم میخوره فقط گاهی عوقات شبها یکم بی قراری میکنه
- سرماخوردگی
نوزاد حدود سه ماهشه. خیلی وقته یه سرماخوردگی خفیف داشت که سینش خس خس میکرد و خرخرم داشت. الان سرماخوردگیش بیشتر شد سرفه هم داره
- عفونت
دختر من چهل روزشه از نافش عفونت میاد
- سرفه
سلام پسرم یک ماه شه چندروزی بودبینی بسته بودوآبریزش داشت الانم سرفه میکنه انگاری گلوَش عفونت داره واسه درمانش چی کارکنم
- شیاف
باسلام خدمت آقای دکتر دختر۴ماهه ای دارم آمپول۴ماهگی داره استامینوفن نمیخوره استفراغ می کنه اشکالی نداره شیاف استفاده کنه ممنون
- قطره چشمی برای نوزادان مبتلا به فاویسم
با سلام آیا استفاده از قطره استریل چشمی باکتی ماید (سولفاستامید ۱۰ درصد) برای نوزادان مبتلا به فاویسم مضر هست و آیا جزء داروهای ممنوعه هست؟
- گیر کردن آب در گلو
گیر کردن آب در گلو نوزاد 2 تا 3 با در روز
- زخم پشت گوش
سلام اقای دکتر پسرم۵ماه داره بعد پشت گوشش زخمه خیلی وقتم هست پماد ا چشمی میتونم بزنم؟فقط زخم هست
- شیرخشک
سلام دکتر یه دختر چهار ماهه دارم که تا دوماهگی شیرخشک بیومیل پلاس میخورد چون اضافه وزن داشت گفتن شیرشو عوض کن بیومیل پلاسو عوض کردم نان دادم نان بهش نساخت اونو عوض کردیم بهش سوپرامیل دادیم که به زور میخوره دکتر به دلیل رفلاکسش سیمیلاک کانفورت داد رفلاکس داره اما اصلا بالا نمیاره و وقتی سیمیلاک....میخوره سریع بالا میاره پیشنهاد شما چه شیرخشکیه؟؟؟
- تب در سر نوزاد
سلام خوبی آغای دکتر ببخش بچم ۲ماهه هس واکسنشو زدیم الان تب داره بدنش خوب شده فقط تب تو سرش هس و شیر نمیخوره میشه راهنمایی ام کنین ممنون میشم؟؟
- عفونت ادراری
سلام استاد پسرم از دو روز پیش ادار نمیکنه وبیضه راست هم باد کرده بردم دکتر سونوگرافی کرد گفت عفونت دارد تا به امروز بستری کرد از دیشب که سروم زد ادرار میکرد گفت باید عمل بشه گفتم میبرم دکتر دیگر آوردم پسرم را خونه الان بالای آلت تناسلی وبیضه ورم کرده ادرار هم نمیکنه
- بالااوردن نوزاد
سلام وقت بخیر دخترم ۵ماهشه خیلی خیلی ناجور بالا میاره و شیر نمیخوره و داره لاغر میشه. وزنش ۶کیلو و۵۰۰گرم هست
- نوزاد
سلام دخترم 27 روزش هست الان 2 روز که داره روزی 5 قطره دایمتیکون و5 قطره پدی لاکت میخوره نمیدونم چرا خوابش زیاد شده آیا طبیعی هست یا نه؟
- سرماخوردگی نوزاد
سلام ببخشید دخترم ۱ ماهشه سینش خس خس میکنه تو بینیش هم کثیری هست لطفا کمکم کنید
- روغن زرد
باسلام اقای دکتر میشه به نوزاد دوماهه روغن زرد داد به اندازه یک عدس چون شنیدم واسه استخون بندی و رشد بچه خوبه
- بچه دوماه دارم موقع خواب آب دهنش توگلوش گیر میکنه اول سرفه میکنه بعد حالت خفگی بهش دست میده
- تیروئید نوزاد
با عرض سلام و ادب دختر من یک ماهشه برای تست کف پا که روز پنجم رفتیم، تماس گرفتن ک تیروئید نوزاد بالاست برای چک کردن مجدد رفتیم و مقدار تی اس اچ ۱۱.۳ بود گفتن باید برای تست مجدد قبل از یک ماهگی ازمایش بدیم در ازمایش مجدد مقدار به ۳۵ رسیده بود قرص لووکسین تجویز کردن میخواستم بدونم ایا قابل درمان هست و دلیل کم کاری چیه؟ در ضمن من خودم تیروئید نداشتم خیلی نگرانم لطفا جواب بدین
- سوختگی مچ پای نوزاد با آب جوش
سلام روزبخیر من خواهرم 6 ماهش هست و مچ پاش رو در بشقاب ابجوش کرد و سریع شلوارو درآوردیم و روی محل سوختگی عسل کوهی زدیم و پانسمان کردیم محل سوختگی یکم قرمز و خیلی کم نقاط پراکنده ای ورم کرده . میشه راهنمایی کنید چه کاری انجام بدیم؟ یا به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنیم؟
- رفلاکس پنهان
سلام آقای دکتردخترم سه ماه وبیست وسه روزداره رفلاکس پنهانم داره وبهش اس آمپرازول ۱۰پودری میدم روزی دووعده بامقدارکم دوهفته ای اسهال بودوالان روبه بهبودیه قبلاداروشوخوب میخوردورفلاکس تحت کنترل بوداما سه روزی هس که تامزه دارو ومیفهمه حالش بدمیشه حالت تهوع میگیره عوق میزنه وهمه محتویات معدشوجهشی بالامیاره درموردویتامینم همینجوریه امافرقش اینکه ازویتامین حالت تهوع نمیگیره اماهمونم باعث میشه بالابیاره چکارکنم الان؟

