Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- گوش
باسلام خدمت آقای دکتر بهترین زمان برای سوراخ کردن گوش نوزاد کی هست ممنون
- قطره آد
سلام آقای دکتر من پسرم الان ۱۳ روزش هست سه روزگی برای زردی پش شنا اوردم مشکل زدی حل شد اما از روز ۵ قطره آ د می خوره این قطره می پره توگلوش به طوری که نمی تونه نفس بکشه و دور لب و دماغ و چشمش سیاه میشه انثدر به پشتش زدم تا نفس بکشه تا ۹ روزگی سه بار این طوری شد بالاخره قطره رو با شیر خودم رقیق می کنم و با قاشق بهش می دم خیلی کم و یه زره یه زره اما دوباره دیروز پرید تو گلوش من چکارباید کنم جای گزینی نداره این حالت که نفسش می ره برای چند ثانیه یا حتی چند دقیقه عوارصی نداره نباید حضوری برای معاینه بیارم چون آز دیروز گاهی پاش مثل ویبره می لرزونه آیا بهم ارتباط داره ببخشید سوالم طولانی بود
- چه شیرخشکی بدم.نفخ و یبوست داره
دختر ۳۶ روزه ای دارم که شیرخشک میخوره و شکمش چندروز یه بار کار میکنه که باعث اذیتش میشه و نفخ هم داره شیر خوردنی به خودش گاهی میپیچه و کلا شیر از گوشه های دهنش میریزه.خوابش کمه.و بعد شیر انگار ته گلوش شیر جمع شده چون بینی و ته گلوش انگار صدا میاد..قطره کولکیز و بی بی کر هم دادیم.چه شیرخشکی پیشنهاد میکنید.برای دفع راحت و نفخ.موقع دفع زور میزنه و گریه میکنه.گیگوز و سوپرامیل و آپتامیل و ببلاک رو امتحان کردیم.ممنون میشم راهنمایی کنید.
- قطره بی بی کر
سلام .اقای دکتر من دخترم ۳ ماهشه قطره بی بی کر میدم بهش از ی ماهگی دکتر گفت ۵ قطره..تا کی ادامه بدم
- آموکسی سیلین
سلام نوزاد هشت ماهه داریم ، که کمی صداش گرفته خلط هم داره و سرفه هم کم داره . تب نداره و بینی هم گرفته نیست. بعضی وقتا دست به گوشش میبره بردیمش دکتر ، بهش آموکسیسیلین ۱۲۵ و شربت کوفکس داد . آیا این داروها مناسب این سن هستند؟! و مقدار مصرف چطور هستش؟ (منطقه ما پزشک اطفال نداره) ممنون میشم پاسخ بدین
- آب ریزش بینی همراه با بی حوصلگی اختلال در خواب از علایم سرما خوردگی و درمانی لطف کنید برای نوزاد 9ماه بدون دارو درمان بشه
- سرماخوردگی
سلام اقای دکتر جه جوری متوجه بشم نوزادم سرما خورده ؟واینکه باید خدمتتون بیارم؟
- زبان در آوردن نوزاد
سلام آقای دکتر علت زبان در آوردن بیش از حد نوزاد۴۰ روزه چی میتونه باشه خیلیا میگن سوختگی معقده یا رفلاکس میخوام بدونم علت واقعی چیه ؟ و اینکه آقای دکتر به محض اینکه شیر میخوره میخوابه و نمیتونم آروق رو بگیرم بیدارشم میکنم برا آروق دوباره شیر میخواد و نمیخوابه به این علت خیلی وقتا آروق نمیده
- سفر
سلام.یک نوزاد یک ماهه دارم.برای تیرماه یه مسافرت تقریبا ۳۰ روزه باید بریم تا اون موقع سن کودک ۴ ماه میشه.میتونیم کودک رو نزد مادربزرگش بذاریم و بریم.برای شیرمادر چه اتفاقی پیش میاد؟تغذیه نوزاد باید به چه صورت باشه؟
- شربت زينك
سلام خسته نباشيد من با يك مشاور تغذيه در رابطه با غذاي كودكم مشورت كردم چون بي اشتهاست نسبت به غذا گفتم شربت اشتها آور شربت زينك نيز بخوره گفت در آينده دردسر ساز ميشه چون اگه طولاني استفاده شه بلوغ زود رس مياره آيا اين درسته من ميتونم ب دخترم كه ٩ ماهشه شربت اشتها آور بدم؟
- کج گذاشتن پا
سلام آقای دکتر. پسر ده ماهه دارم. دستشو بگیریم تا تا میکنه. مبل و اشیا رو میگیره بلند میشه. موقع راه رفتن پای راستش رو یکم رو به بیرون میذاره. چون هنوز خوب راه رفتن رو یاد نگرفته اونطوره یا مشکل داره؟ باید ببرم ارتوپد؟ نگرانم
- کم خوابی ونگرفتن وزن
باسلام دختری دارم۹ماهه ازبدوتولدش کم خوابه فقط نیم ساعت میخوابه وبیداره همش نق میزنه به زور میخوابه وزن گیری خوبیم نداره میشه راهنماییم کنید چیکارش کنم
- واکسن یک سالگی
سلام اقای دکتر من جراحی شدم و شهرستان اومدم استراحت .کارت واکسن بچه هم مونده خونه. یازدهم این ماه نوبت واکسن یک سالگیش هست تا چند روز یا چند مدت میتونم واکسن یک سالگیش رو به تعویق بندازم؟
- تکون دادان نوزاد ۲ ماهه
سوالم اینکه دخترم دوماهش بعد گذاشتم رو پاهم خیلی تکونش دادم خواستم ببینم خطرناکه برا سر و گردنش
- غده چربی
سلام وقت بخیر نوزاد دختر دوماهه یه غده چربی بالای ابروش هست از بدو تولد بود الان بزرگتر شده آیا خودش جذب میشود یا به پزشک مراجعه کنم
- ختنه
سلام. پسرمن ۹ اسفند واکسن ۴ماهگی داره. میخواستم ببینم ۷ اسفند میتونم ختنه ش کنم یا بعد واکسنش ختنه کنیم؟ اگر بعد واکسن باید باشه چقدر بعد از واکسن؟
- هیراد
سلام آقای دکتر پسرم امروز هشت ماه وده روز دارد اووقتی بشینمش میشینه وبازی میکنه البته بعد مدتی میفته دستش از یقه لباسم میگیره وتقریبا به سختی بلند میشه کلماتی مثل دد ببه ماماروادا میکنه به شکم وبرعکس غلت میزنه وبه دور خودش میچرخه بااسباب بازی بازی میکنه وبه حالت ورزش شنا خیلی کم در حد جند ثانیه میمونه اما چهار دست وپانمیره وخودش هم نمیتونه بلند شه بشینه آیا دیر نشده البته یک ماه زود دنیا اومد ونه روز در بخش نوزادان بستری بودوباحال مساعدمرخص شد
- وزنگیری نوزاد 5 ماهه
سلام وقتتون بخیر پسرم 4 ماهگی ک بردم وزن کردم. 6650 بود. الان ک 5 ماه و ده روزش هس شده 7 کیلو. کم وزن اضاف کرده. قبلا بهش شیر خشک میدادم دوماهی هس نمیدم. نیاز هس باز براش شروع کنم؟ یا غذا کمکی بهش بدم؟ یا وزنگیریش عادی بود؟؟
- استفاده از شربت هیدروکسی زین
باسلام خاستم بپرسم دخترم 22روزه هست و بدنش و کف پاهاش دونه های قرمز زده و خیلی گریه میکنه و بی قرار هست امروز دکتر براش شربت هیدروکسی زین نوشت. صبح و شب نصف قطره چکان بدم. باتوجه باینکه ممنوع هست زیر 6ماه. چیکارکنم بدم بهش یانه ممنون از پاسخگویی تون🌹
- شیرخشک
سلام پسرپنج ماهشه رفلاکس داره.دیگه شیرخودمونمیخوره البته توخواب میخوره توبیداری نه.میخوام شیرخشک بدم بنطرشماچی بدم؟؟

