Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- خون
دیدن خون درمدفوع بعد ابنات هم یه۵ ساعت قبل ابنباتچوبی خوردهویکم از اب کلهپاچه
- رفلاکس نوزاد
عرض سلام نوزادم ۴ ماه و ۵ روزه اما همچنان رفلاکس داره ،خر خر،سرفه،و ریختم اب دهان،میتونم غذای کمکی شروع کنم؟چی بدم؟و آیا شیر خشک بیومیل آی آر میخوره
- گرفتگی بینی
سلام آقای دکتر دختر هشت ماهه ای دارم که تقریبا دو هفته است از آبریزش و گرفتگی بینی رنج میبرد دکتر بردم ولی گفتن عفونت ندارد فقط ترشحات پشت حلقش زیاد است بهش آموکسی سیلین ۲۰۰ و شربت سرماخوردگی بمدت ۷ روز دادند اما هنوز آبریزش و گرفتگی بینی دارد چکار باید بکنم واقعا بچه اذیت است ممنون از راهنمایتان
- دخترم ۱۹ ماهشه آبریزش بینی داره
والا هزینه ندارم ببرم دکتر چه شربتی بدم چقدر باید بدم ممنون میشم راهنمایی کنید
- واکسن ۴ ماهگی
پسر من شنبه واکس ۴ ماهگی زد دو روز تب داشت بعد قطع شد الان بعد ۴ روز دوباره در حد نیم درجه تب کرد میخواستم بپرسم از عوارض واکسنه یا بیمار شده
- شیر مادر برای نوزادی که کولیک و رفلاکس دارد ضرر دارد؟
سلام آقای دکتر پسر من یک ماه و هشت روزشه کولیک و ریفلاکس پنهان داره اوایل شیر مادر و شیر خشک آپتامیل می خورد الان دیگه هر یک هفته یکبار فقط شیر مادر می خوره بقیه موقعها گریه شدید میکنه دل درد و نفخ شدید داره خیلی خس خس سینه میکنه شیرش رو عوض کردیم بیومیل دادیم شیر رو بالا آورد الان گیگوزمی خوره ولی موقع خوردن شیر از دو طرف لبش میریزه و خس خس سینه داره الان برای نوزادی که کولیک و ریفلاکس داره نیاز هست که در کنار شیر خشک شیر مادر هم بخوره یا بهتره که همون هفته ای یکبار هم قطع بشه؟من خودم مشکل سندرومروده تحریک پذیر و همورویید و آلرژی فصلی دارم بازم هفته ای یکبار بهش شیر بدم؟ وزن تولدش ۲۸۰۰ بود و وزن الانش ۳۸۵۰ ممنونم
- فرنی
سلام دکتر خیلی جاها شنیدم تو کشور های دیگه بعد از چهار ماهگی غذایی کمکی رو شروع میکنن دخترم واکسن چهار ماهگی ش رو زده میتونم بهش فرنی و لعاب برنج بدم؟
- پدی لاکت
سلام دختر من قطره پدی لاکت را تاکی باید بخور الان نزدیک چهار ماه بشه
- سرماخوردگی نوزاد
نوزاد دوماهه ای دارم که سرماخورده وبینی گرفته عطسه های پی درپی میکنه دیروز واکسنش زدم چه شربتی میتونم بهش بدم
- علائم کمخونی در نوزاد
سلام دکتر علائم نوزاد ۶ماهه چ چیزایی هست
- گرفتگی بینی
سلام اقای دکترشبتون بخیر .اقای دکتر واسه بچه نه ماهه که سرماخورده وبینیش کیپ شده چ قطره ی بریزیم سدیم کلراید ریختم ...مممنون از محبت بیکرانتون 🙏
- قنداق نوزاد
قنداق کردن نوزاد چه عوارضی داره تا چه حد خطرناکه؟
- کمک غذایی
سلام دخترم ۶ماهونیمشه رفلاکس داره شیرخشک نان ای ار میدم میتونم بهش بیسکویت مادر خیس کنم بدم
- لاغری در دوران شیردهی
سلام من نوزاد ۸ ماهه دارم و از شیر خودم تغذیه میکنه، خیلی لاغر شدم، من قبلا از قرص چاقی هیمالیا استفاده کرده بودم، میتونم الان که پسرم غذاهای کمکی هم مصرف میکنه ، من از قرص هیمالیا استفاده کنم؟ حتی به مدت ۱۵ روز نه زیاد.
- زدن ماسک برای نوزاد
سلام. ۲ ابان نوبت واکسن ۶ ماهگی دخترمه.اگر موقع رفتن به مرکز بهداشت براش ماسک بزنیم مشکل تنفسی پیش میاد براش؟
- شيرخشك
بإسلام دخترم ٥ماهشه هم رفلاكس داره هم الرژي شيرخشك اچ آ دكتر تجويزكرد بشدت خس خس سينه داشت و بي قرار بود،وناله ميكرد،ولي با مصرف شيرخشك اي آر حالش خوبه،فقط موقعي كه گرمش ميشه قرمزي هاي صورتش كه به علت پروتين نمايان شده بشدت ميخاره و قرمز ميشه.آيا مشكلي داره نوزادي كه حساسيت يه پروتين گاوي داره از شيرخشك إي آر مصرف كنه؟
- خس خس سینه و خلط گلو
سلام ببخشید دخترم چهار ماهشه سینه خرخر میکنه به نظر شما چه چیزی براش خوبع
- شربت زینک سولفات
سلام پسر سه ماه و نیم دارم. دکترش شربت زینک سولفات بهش داده حدود 10 روز هست که استفاده می کنیم. نسبت به قبل خیلی اشتهاش به شیر خوردن بهتر شده اما یه مشکل دیگه داریم. احساس من و مادرش این هست که بچه ما با شیرمادر سیر نمیشه. چون قبل از مصرف این شربت در طول شب دو یا نهایتا سه بار برای شیر خوردن بیدار می شد اما الان در بعضی شب ها به 7 یا 8 بار هم میرسد. به طور کلی خواب بچه خیلی کم شده و در طول روز نهایتا چرت های 30 دقیقه ای میزنه و در شب هم 5 تا 6 ساعت میخوابه که چندین بار برای شیر خوردن بیدار میشه. آیا ما باید از غذای کمکی یا شیر خشک کمکی استفاده کنیم؟ راه حل پیشنهادی شما چیست؟
- زردی نوزداد
با سلام و وقت بخیر نوزاد ما ۳روزه بدنیا اومده و در بیمارستان زردی رو چک کردن و نداشت زردی ولی روز سوم صورتش زرد شد و آزمایش بردیم ععد ۷را نشان داد آزمایش گفتن نیاز به بستری نیست و دارو هم احتیاج نیست فقط باید شیر بخوره بنظر شمادعدد۷خیلی بالاست یعنی دارو نیاز نداره
- عدم وزنگیری
با سلام خدمت دکتر گرامی.فرزند من اکنون نزدیک چهار ماه می باشد دو ماه اول ماهی ۹۰۰گرم وزن اضافه کرد ولی در ماه سوم و چهارم مخصوصا ماه چهارم خیلی کم وزن اضافه کرد.با وزن ۳۴۰۰به دنیا آمد و اکنون وزنش ۵۶۰۰می باشد.زیاد شیر مادر نمیخورد برای همین شیرم خیلی کم شده .شیر خشک کمکی تروویتال بهش میدم اونم هر پنج ساعت ۶۰تا میخوره لطفا منو راهنمایی کنید چیکار کنم .

