Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- در مورد آمپول بتامتازون
سلام وخسته نباشید.دخترم ۳ سالشه وبه شدت لوزه هاش بزرگ شد،الان سه ماهه پشت هم سرما میخوره ،شبا همش خرو پف میکنه و مشکل تنفس داره،اگه برا اولین بار بتامتازون بهش بزنم مشکلی پیش میاد یا نه؟
- ادامه سوال قبلی
سلام دکتر وقتتون بخیر ببخشید گفتید به لنف پشت گوش دست نزنید تو رو خدا راهنمایی کنید از استرس اذیت میشم اندازه نخود کوچیکه پشت گوش راستش نمیدونم از کی هستش خطر نداره؟دکتر معاینه کرد گفت چیزی نیست اما من خیلی استرس دارم احتیاجی به سونوگرافی یا آزمایش نیست؟اگه برطرف نشه چی؟خطر نداره؟خدا خیرت بده دکتر راهنماییم کنید ممنون
- مدفوع خلط دار
سلام خسته نباشید اقای دکتر دخترمن ۳سالو ۶ ماهش هست الان ۲روز هست که مدفوعش حالت خلط دار شده البته زیاد نیست ولی قبلا اینجوری نبود وزن دخترم هم ۱۴ کیلو هست دلیلش چیه؟ دخترم کلا شکمش زیاد کار میکنه روزی ۴ تا ۵ بار لطفا راهنمایی کنید ممنون
- سردی دستان
با سلام و وقت بخیر دخترم ۳ ساله همیشه هنگام بازی کردن.رقصیدن.دستاش یخ میزنه علتش چی میتونه باشه.
- حساسیت به توت فرنگی
سلام وقت بخیر.بچه یک ونیم ساله بعد از خوردن توت فرنگی حالتی مثل گلودرد همراه با خلط پیدا کرده.با آنتی بیوتیک هم فرقی نکرد.میتونه مربوطه به حساسیت باشه؟
- روز پزشک
سلام آقای دکتر. روز پزشک بر شما مبارک الهی همیشه سلامت و تندرست باشید.
- شربت استامینوفن تاریخ گذشته
بچم سه سالشه شب با پادرد بیدارشد ماساژ دادم خوب نشد ۵ میلیگرم شربت استامینوفن دادم بهش بعد که خورد نگا کردم دیدم ۲ سال از تاریخ شربت گذشته خطرناکهه؟
- سیر نخوردن نوزاد نه ماهه
سلام اقای دکتر پسر من از اول شیر کم میخورد فک کردم از شیر من خوشش نمیاد مجبور شدم شیر خشک بدم الان شیر خشکم بزور میخوره خسته شدم از بس دکتر بردم اما غذا رو خوب میخوره مشکلی نداره غذا بهش بدم
- تب و بدن درد
سلام آقای دکتر. من خودم ۶ روزه توی خونه بخاطر مشکوک بودن به کرونا قرنطینه ام.پسرس دارم ۸ساله.که دیروز یهویی گفت پاهام درد میکنه و از امروز هم کمی تب تا حدود ۳۸ درجه و کمی سرفه داره،و بیحاله ،جنابعالی چه دارویی پیشنهاد می دهید؟
- دوز مصرف آزیترومایسین
دوز مصرفی شربت آزیترومایسین ۲۰۰ برای پنج ساله چقدره
- مصرف شیاف برای تب
پسرم۲/۵ ساله تب ۳۸ درجه داشته ودکتر بهش شیاف ۳۲۵ داده که گفت ۲سومشو استفاده کنم هر ۶ ساعت این دوز درسته؟
- میزان مصرف آزیترومایسین
برای بچه ۱۱ ساله با وزن ۲۸ کیلو چقدر شربت آزیترومایسین مصرف کنم
- ترس کودک
باسلام دختر ۱۸ماهه دارم هنوز راه نیفتاده بشدت میترسه یه راهی جلوپام بزارین ک ترسش بریزه.بهش بگم بیا پیشم چندقدم میاد ولی میترسه خیلی چکارش کنم.خسته شدم.
- عوض کردن دارو
سلام خسته نباشید پسرم ۳ سال و یک ماهشه و وزنش ۱۴ ونیمه ،شربت فارمنتین ۴۵۷ شما قبلا (پارسال) تجویز کرده بودین فرمودین هرزمان گلو درد داشت بخوره ،اقای دکتر اصلا توداروخونه ها ندارن میشه یه انتی بیوتیک دیگه لطف بفرمایید وچه مقدار باید بخوره ؟؟ایا همون هر ۱۲ ساعته؟؟ ممنونم
- کرم کودکان
سلام پسرم 4 سالشه چطور قرص مبندازول را مصرف کند. ممنونم از شما
- شیرخشک
سلام ببخشید نوزاد چهارماهه دارم شیرخشک سوپرامیل بهش میدم ولی سه بار در روز دفع داره زیاد چاقش نمیکنه میشه شیرخشکی معرفی کنید که هم دفع کمتر داشته باشه و هم چاقش کنه.۶ کیلو وزنشه.وزن تولدش ۳۲۵۰ گرم بود
- استفاده همزمان از استامینوفن وشاف 50
سلام یک پسر 7 ساله ای دارم امروز خیلی تب بالای داشت بردیمش دکتر خونه که اومدیم دارو هاش را بهش دادیم بعد استامینوفن را که خورد شیاف 50 را استفاده کرد وقتی که خواب رفت یهو از خواب بلند شد و دیگه هیچی نمی فهمید اسم خودش را هم یادش نمی آمد هر چه آب هم به قوتش می ریختیم اصلا احساس نمی کرد تا 5 دقیقهای هم طول کشید تا بهتر شد. می خواستم ببینم به خاطر دارو ها بوده. با تشکر
- گرفتگی صدا
سلام آقای دکتر پسرم دوماه و شش روزشه سه روز پیش واکسن دوماهگیشو زدم بعد از واکسن صداش گرفته امکان داره به خاطر واکسن باشه شیر هم خوب میخوره دیشب بردمش دکتر شربت نئو تادین براش نوشته به نظر شما تاثیر داره که بهش بدم
- آپنه خواب
با سلام خدمت اقای دکتر پسرم ۶ سالو ۹ماهه است و پارسال متوجه شدیم به خاطر سرماخوردگی و تب مکرر بزرگی لوزه سوم داره. پارسال هربار سرما میخورد توی خواب مدام جابه جا میشد و نفسش قطع و از دوباره نفس میکشید و کف توی دهانش جمع میشد و تنفس سختی داشت هی باید پنجره رو باز میزاشتیم هوای تازه بیاد تو اتاق یا پماد ویکس جلوی بینیش میگرفتم که راحت نفس بکشه دکترش گفت از پارسال بهتره و مشکل لوزه اش کم شده و نیاز به عمل نیست . توی ۲ماه گذشته سه بار مریض شد و تب کرد و سرفه شدید داشت پیش دکتر عمومی بردیم گفت الرژی شدید داره و با داروی نیوتادین و ایروکاست سرفه ها رفع شده . الان باز هفته ای است که شدیدا خوابش بد شده مدام تنفس قطع میشه دوباره نفس میکشه توی دهنش حباب جمع میشه دور دهنش خشک میشه و بوی بد دهان موقع صبح داره توی خواب مدام به بینی اش دست میزند خرپف میکنه به زور نفس میکشه . وسط خواب بعضی اوقات تنفس بهتر و آرام میشه. راهنماییم کنید برای این آپنه خواب چیکار کنیم پیش چه دکتری بریم ریه بریم یا همان درمان دکتر قلعه باغی لوزه اش که گفته شستشو بینی با سرم نمکی و قطره گیاهی داخل بینی؟ توی رشت پیش کدام دکتر بریم که مشکل پسرم حل بشه خیلی اذیت میشه. کمک کنید ممنون باید زمانی که برای سوالات ما میزارید تشکر فراوان از زحمت شما .
- کلاریسین
سلام آقای دکتر دخترم بیمار شماست ۷ ساله با وزن حدود ۱۷ کیلو به دلیل حساسیت فارمنتین نمیتونه بخوره الان سرما خورده سرفه وگلودرد وگوش درد داره لطفا دستور مصرف کلاریسین ۲۵۰ را میفرمایید ممنون میشم

