Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- یبوست نوزاد
سلام پسرم تقریبا سه ماهشه هر روز دو سه دفعه مدفوع میکرد ولی الان چند روز مدفوع نکرده و خیلی زور میزنه
- عدم دفع مدفوع نوزاد دو ماهه
با سلام به شما دکتر عزیز دختری دو ماهه دارم که دارای مشکل دفع می باشد.زمانی که متولد شد هر روز به طور منظم دفع داشت.ولی از سی روزگی دفع مدفوع ابتدا یک روز در میان و تا به امروز به گونه ای شده که هر چهار پنج روز یکبار انهم با شیاف یا فلوس دفع دارد.تقریبا بیتابی برای دفع هم ندارد و مدفوع نیز سفت نیست.چهار بار دکتر بردیم انواع دارو و ملین رو بهمون دادن از پرو کید و بیلیروبین و تغییر شیر و منیزیوم و رانیتادین و انواع برطرف کننده های کولیک هم دادیم حتی تو شیرش به تجویز یک پزشک روغن زیتون هم دادیم ولی همچنان مشکل پا برجاست.از روز سوم به بعد کمی شکمش سفت میشه و گاهی اوقات هم بی تابی داره ولی خیلی کم.ضمنا از دهان تف ترشح میشه و اگر بعد از شیر ربع ساعت رو به بالا نگیریم حتما شیر رو بالا میاره.موقع خندیدن یا بازی با ماهم استفراغ داره.لطفا مارو راهنمایی کنید که مشکل چی میتونه باشه.هم شیر مادر و هم شیر خشک میخوره.تقریبا دوتا شیر خشک یکی مادر
- در مورد کولیک و قی کردن گوشه چشم
دخترم چهل روزش است وزنش چهار کیلو و دویست گرم است کولیک و نفخ داره قطره پدی لاکت و شربت دایمتیکون براش استفاده میکنیم حدود یک هفته است ولی تاثیر چندانی نداره آیا داروی دیگری است که براش استفاده کنیم که آرامتر بشه سوال دوم هم اینکه گوشه چشمش کمی قی میکنه نه قرمزی داره نه ورم نه هیچی فقط مقداری قی میکنه گوشه چشمش بعضی اوقات ممکن هست به مرور زمان خوب بشه خودش ممنون
- کم خونی
پسرم یک سالشه یک ماه پیش بردم متخصص گفت کم خونه یک ماه قطره آهن رو دو برابر تجویز کرد حالا بعد یک ماه برای ترس از کرونا نبردیم آزمایش آیا لازمه که بعد یک ماه باز هم قطرش رو دو برابر بدیم
- سیاهی اندام تناسلی نواز دختر
دخترم داره 6 ماهش تموم میشه لبه های اندام تناسلیش سیاه شده ب جوری که ادم فک میکنه شاید یه لای اضافه مثل چرکه اما سیاه شده
- شیرکمکی
سلام وقت بخیر خسته نباشین، ببخشید من پسرم تازه وارد 7 ماهش شده، شیر خودمو میدادم تا الان، یکی دو هفته ای هس بهش فرنی و حریره و سوپ و میوه و اینا میدم شیرم کم شده کافی نیس شیرخشک گرفتم نخورد اصلا میخواستم ببینم میتونم شیر پاستوریزه بدم بهش؟ آخه امتحانی یکم ریختم تو شیشه شیرش اونو خورد ولی شیرخشک اصلا نمیخوره
- سرماخوردگی
پسرسه ماهه دارم که سرفه میکنه و خیلی صداش گرفته و سرفه هاش با چرک هستش دکتر بهش سفالکسین داده قطره پلارژین هم داده چیکار کنم خوب شه توروخدا راهنماییم کنید
- فرنی
سلام آقای دکترخسته نباشی فرنی روزی چن وعده برانوزادپنج ماهه بدم واینکه بهداشت گفته روزی یه قاشق بده ولی سیرنمیشه دوقاشق میدم ضررداره؟واینکه باآب درس میکنم فرنی آردبرنجواصلاشیرنمیزنم ضررداره؟
- ناف
باسلام خدمت آقای دکتر دختر۸ماه ای دارم دیروز داخل نافش کمی قرمز بود حالا داره بهم می چسبه مشکلی هست ممنون
- ویروس سرخک
سلام خسته نباشید پسرم 2 ماه و 12 روز داره روی دستش 3 تا دونه قرمز زده ینی سرخکه؟ازکجا بفهمم سرخکه؟
- باسلام پسرم ۴ ماهش هست وزنش ۸ کیلو گلودرد وسرفه خلط دار داره متخصص شربت آموکسی کلاو ۴۷۵ داده گفته هر ۱۲ ساعت ۳ سیسی بدم حالا یه کم بی حال وکم اشتها شده دوز شربت زیاد نیست لطفا راهنمایی کنید.
باسلام پسرم ۴ ماهش هست وزنش ۸ کیلو گلودرد وسرفه خلط دار داره متخصص شربت آموکسی کلاو ۴۷۵ داده گفته هر ۱۲ ساعت ۳ سیسی بدم حالا یه کم بی حال وکم اشتها شده دوز شربت زیاد نیست لطفا راهنمایی کنید.
- داغ بودن سر
سلام پسرم چهار ماهش هست سرش خیلی داغه بعضی وقتا بدنش هم داغ میشه ولی سرش همیشه داغه آیا مشکلی داره یا نه عادیه
- تب
سلام دکترپسرم۸ماهشه ۵روزپیش تب کردهر۶ساعت یبارفرداش شد۴ساعت یباربردمش دکتربراش سفیکسیم ۱۰۰وقطره تب تجویزکردولی تبش بدترشدشدیکساعت یباربستریش کردن الان بعد۴۴روزخداروشکربهتره ولی دکتربدنش همه دون دون قرمززده میشه لطف کنیدبگیداین دونه هادلیلش چیه؟ممنون
- وزن کم نوزاد
یلام اقای دکتر دخترم 10ماهه هست واز6ماهگی تاحالا 300گرم اضاف کرده وزن تولدش هم 3400بوده شیرخودم بهش میدم وغذای کمکی هم خیلی کم میخوره خیلی نگران وزن گیریش هستم
- اسهال ۵ ماه
- حساسیت
سلام دکتراست نباشیددخترم ۲۴روزشه شیرخوار وشیرخشک نان بهش میدم صورتش جوش قرمزریززده وخیلی خشکه بردمش مرکزبهداشت گفتن به شیرخشک حساسیت داره بنظرتون چیکارکنم وچه شیرخشک بهش بدم ممنون بابت راهنماییتون خداخیرتون بده
- دلپیچه داره سکسه هم میکنه دلش زیاددردمیکنه شبانمتونه بخوابه صدامیده شکمش.زیرپاشم خیلی دیرمیاداذیت میشه
دلپیچه دلدردداره سکسه هم میکنه زیرپاش خیلیذسخت میادشباهم نمتونه بخوابه شکمشم خیلی صدامیده
- ختنه
سلام خسته نباشید میخواستم بپیرسم آقای دکتر ختنه ام میکنن؟ اگه ختنه میکنن لیزری یا حلقه میذارن؟
- مفصل
با سلام پسر ۸ ماهه با وزن ۹.۸۰۰ مدتی است موقع بغل کردن از کتفش صدای تق میاد ایا باید معاینه شه یا مشکلی نیست؟شربت ادزیر هم میخوره
- لرزش پای نوزاد
پسر من 5روزه هستش از وقتی به دنیا امده هر دوپای او موقع خواب باهم چند ثانیه میلرزه وزود تکرار میشه ممنون میشم راهنمایی کنید؟

