Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیرخشک
باسلام وخسته نباشید من یه دختر ۳ ماهه دارم که نارس بدنیا اومده ودکتر واسش شیرخشک اپتامیل pdf از ده روزگی تجویز کرده سه وعده درشبانه روز،ولی الان ده روزه که حتی باوجود دادن این شیرخشک وزن زیادی اضافه نکرده والان ۴/۵ کیلو هستش میخواستم بدونم از چه شیر خشک دیگه ای میتونم استفاده کنم که وزنش خوب بشه باتوجه به نارس بدنیا اومدن نوزاد،شیر خشکی که یبوستم میاره وزن نوزادم خوب زیاد کنه
- درمان خلط گلوی نوزاد
سلام اقای دکترخسته نباشیدببخشیددخترمن چهل روزشه بینیش گرفته سینه اش هم خس خس میکنه سرفه هم داره وقتی سرفه میکنه انگار خلط تو گلوشه چیکار باید بکنم تا خوب شه بینیش هم انگار مخاط داره اما چیزی توش نیست
- جوشیدن شیر
سلام آقای دکتر شیر پاستوریزه باید بعد از رسیدن به نقطه جوش باز هم باید بجوشد؟؟شیر پاستوریزه چه مدت باید جوشیده شود؟؟
- جایگزین شیرخشک
با سلام دخترم ۵ ماهه ست دوهفته ست که پزشک متخصص سرلاک رو گفتن براش شروع کنم خیلی بد شیر میخوره البته شیرخشکیه از پایان سه ماهگی دیگه سینمو نگرفت و شرخشک اچ آ میخوره حالا سوالم اینه که میشه سرلاکش رو با شیرخشک درست کنم که هم شیر خورده باشه و هم سرلاک چون نگرانم که بدنش دچار کمبود بشه از روی قوطیه شیرش خیلی خیلی کمتر میخوره تقریبا نصف اون میزان میخوره
- قطره اهن
اقای دکتر درصدهموگلبین خون یکیشون ۷.۸ ویکی دیگه۸.۴ الانم ۱۰روزدیگه وارد۴ماهگی میشن چه نوع قطره ای بدم؟واینکه رفلاکس معده دارن
- بیماری کودک
دیدن خون در مدفوع نوزاد دو ماهه شیر خشکی چکار کنم
- مدفوع نوزاد
سلام دخترم شش ماهه هست وتوی مدفوع او دانه های سیاه رنگ هست واین آنها سفت هستن یعنی دفع خون داره شیر خشکی همه هست توروخدا جواب بدی خیلی میترسم
- تب
سلام اقای دکتر پسر من ۱۵ماهشه از ۵ماهگی تا الان ماهی یکبار تب میکنه اونم تب ۴۱درجه چند بارش انگار برای دندونشه چون دستشو به لثه میکشه و اب دهنش میریزه ولی ایا طبیعیه چون خیلی اذیت میشه و کم اشتهاش کرده و ضعیف چیکارش کنم الانم باز اینجوریه اگه میشه راهنماییم کنید
- چشم
باسلام دخترم سه ماهه ام بالای چشم چپش چندروزه قرمزه البته ازبدوتولدش یه نقطه ی قرمزبالای چشمش بودالان زیادشده وگاهی چشمش اب میزنه چیکارکنم
- تعداد قطره آهن
سلام آقای دکتر دختر من با توجه به آزمایشی که داده یک مقدار کمخونی داشت دکتر گفت بجای ۱۵ قطره بیست قطره آهن بده من هم قطره آهنشو عوض کردم و قطره لبپوسفر گرفتم حالا چند میل باید بدم والا یک میل این قطره خودم حساب کردم ۱۵ قطره هم نمیشد
- اگزما
سلام آقای دکتر یک ساعت پیش در مورد اگزمای صورت نوزاد سوال پرسیدم نوشته که پاسخ داده شده ولی هیچ پاسخی نشون نمیده. خواهش میکنم راهنماییم کنید به خاطر کرونا نمیتونم ببرمش دکتر. آتوپیکس ایروکس و زینک و کالاندولا زدم بی فایده هست
- کولیک
باسلام خسته نباشید نوزاد دوماهه ام کولیک داره باتجویز پزشک از قطره کولیکیز.دایمیتیکون.ایزی کول.پدی لاکت.کولیکید.اهورا نی نی.گل گریپ وکارمینت استفاده کردیم هیچ کدام تاثیری نداشته یه لحظه هم اروم نمیشه همش درحال زور زدنه اروغشوهم میگیرم تاسه چهارتا اروغ نزنه روزمین نمیزارمش شکمش هم خوب کارمیکنه.شیرخشک بیومیل میخوره.ازدلدرد حتی نمیتونه بخوابه توخواب هم زور میزنه دیگه نمیدونیم چیکارکنیم.ممنون
- نوزاد 6ماهه
باسلام نوازد من 7ماهه به دنیا امده باوزن 810 گرم وزن فعلی ایشان 4850 هست سونوگرافی از سر نوارمعز گرفته شده نرمال بود ازنظر اقای دکتر ام ار ای از سرنوزاد گرفته شود خانه؟باتشکر
- شربت زینک
سلام آقای دکترمن دخترم ۱۱ماهه س ووزنش ۷کیلوه میتونم بهش شربت زینک سلفات بدم درضمن قطره اهن وملتی ویتامین نیز مصرف میکنه مشکلی نداده؟
- زعفران و بستنی
سلام آقای دکتر پسرم ۹ماه و۲۰روزشه میتونم توی فرنی زعفران دم کرده بریزم ؟بستنی و ماست پرچرب پاستوریزه میتونم بهش بدم؟
- سرماخوردگی
سلام خسته نباشید دخترم هفت ماهشه دوروزه سرما خورده به دکتر خودش دسترسی ندارم آبریزش بینی و سرفه داره باتوجه به اینکه دوماه پیش سرما خورد با همین علائم دکتر براش سفکسیم ۱۰۰ پلارژین وقطره بتامتازون داد دوباره همونا رو تهیه کنم ؟؟ مقدار مصرفشون چقدر باشه؟
- تکرر ادرار
سلام. آقای دکتر علت زرد بودن و بد بو بودن ادرار نوزاد دختر شش ماهه چیست؟ و در روز چند بار باید ادرار کند؟
- اعتصاب شیر
سلام دخترم از سه ماه و نیم که شد دیگه توی بیداری شیر نمیخوره .حتما باید بخوابه و توی خواب بهش شیر بدم.دکترش گفت اعتصاب شیر کرده .ایا درسته یا علت دیگه ای میتونه داشته باشه؟
- مدفوع سبز و اسهال
باسلام بچه ۵ ماه دارم ۲ روز اسهال بود حالا هم مدفوعش سبز شده و همچنان اسهال،چکار کنم؟
- سرماخوردگی نوزاد۳ماهه
سلام وقتتون بخیر من خودم انفولانزای شدید گرفتم تست پی سی آر هم دادم منفی بود. حالاپسرم هم علائم گلودرد و بی قراری داره میتونم بهش شربت سرماخوردگی بدم؟ پسرم از شیرمادر تغذیه نمیکنه بخاطر همین دکتر بهش شربت سرماخوردگی داد

