Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- علت بالا آوردن شیر
دخترم دو ماهو نیمشه، بعد شیر خوردن اگر دستو پا بزنه یا بخوابونمش ا شیر میاره ممنونم راهنماییم کنید که چرا اینطوری میشه
- غذا
بإسلام.واكسن ٦ماهگي دخترمو چن روزي ميشه زدم.براي غذاي كمكي ارد برنج و شيرخشك إي آر استفاده كردم ولي دخترم بشدت نفخ كرد و صورتش قرمزشد.هم الرژي داره هم رفلاكس.براي غذاي كمكي چي شروع كنم كه حساسيت نشون نده اقاي دكتر؟سرلاك چيزي هست كه از داروخانه بخرم و دخترم بخوره؟براي الرژي قرار بًود ببرمش بيمارستان ولي با اين بيماري انفولانزا ترجيح دادم دخترمو نبرم تا مريض نشه..
- پماد سوختگی
سلام اقای دکتر. جهت پیشگیری از ادار سوختگی پای نوزاد سه ماهه کرم حاوی زینک اکساید بهتره یا پودر حاوی زینک اکساید؟
- کولیک
برای رفع درد کولیک میشه اسنامینوفن داد!؟
- بوی بد واژن
سلام کودنک 6 ماه دارم که مدتی است از واژنش بوی خیلی بد می اید لطفا بگید چکارکنم
- دیفن و استامینوفن
سلام دکتر عزیز دخترم واکسن شش ماهگی را امروز زد و خیلی ناله و گریه میکنه اشکال ندارد آخر شب دیفن بدم؟ استامینوفن هر شش ساعت یه بار دارم میدم
- راه رفتن رو پنجه پا
سلام آقای دکتر پسرم ده ماهش هست الان مبل رو میگره راه میره ولی رو پنجه پاهاش علتش چیه من میترسم مشکلی نداشته باشه ؟
- نحوه خوابیدن
سلام آقای دکتر نوزاد سه ماهه ای دارم که علاقه زیادی به مکیدن داره و بیشتر اوقات دستش رومیخوره مخصوصا زمان خواب می خواستم بدونم میتونم بهش پستانک بدم؟اگه میتونم چه مارکی؟واینکه بعضی وقتا وقتی شیر میخوره شکمش صدا میده دلیلش چیه؟ممنون
- سرماخوردگی بچه ۴ ماهه
با سلام دخترم ۴ ماهه و نیم داره که از دیروز آبریزش بینی داره و دیشب کمی تب داشت و خیلی بیقراری میکنه و خواب نمیره ، نمیتونه درست نفس بکشه خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید
- فاویسم
سلام و خسته نباشید یک پسر دوماهه دارم که مشکوک به فاویسم هست.بهم گفتن که باقالا نخورم(چون شیر می دم)و همینطور یه سری داروها که لیستش رو دادن و حشره کش و نفتالین استفاده نکنم.اما در مورد خوراکی ها جایی خوندم که چیزهایی مثل لوبیا سبز هم که از خانواده باقالا هستند و عدس و نخود و لوبیا هم نباید بخورم این درسته؟
- زردی
- وزن گیری نوزاد
دکتر مهربون و دلسوز ممنونم که پیام منو جواب بدید.دختر من بدنیا اومد سه کیلو بود الان شش ماهگی بردم واکسن و براش زدم وزن کردن گفتن شش کیلو چهارصد گفتن نسبت به نمودار از بدو تولد رو به بالا گفتن غذای کمکی شروع کنید دخترتون شیردهی خوبی داره اگه شیر خودم خوبه پس چرا آنقدر وزنش پایین.همه میگن شیرت جون نداره.حالا میخواستم به غیر از شیر خودم شیرخشک هم بدم کمکی براش بشه.آخه دندون هم در نیاورده.الانم خیلی ریزهس؟ دکتر راهنماییم کنید؟ممنونم،🙏🏼
- تب و اسهال
سلام دختر من ۱ سالشه از دیشب تب داشت بهش قطره استامینفون دادم تبش بهتر ش اما امروز اسهال شده باید بهش چی بدم میترسم ببرم جای محیط الودست ممنون
- نوزاد نارس
با سلام و خسته نباشید آقای دکتر من کارشناس بهداشت عمومی هستم با سابقه ۱۳ سال کار، یک نوزاد داریم که نارس به دنیا آمده با وزن ۷۰۰ گرم مورخ ۹۸/۱۱/۲۳ ، که از اون موقع توی دستگاه بوده تا چند روز پیش که مرخص شده الان وزنش ۱۳۰۰گرمه، برا واکسن ۲ ماهگی خواستم ببینم به نطرتان چه کار کنم؟ نوزاد نارس و کم وزن خیلی داشتم ولی این خیلی وزنش کمه برا واکسیناسیون. به نظرتان چه کار کنم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- عفونت چشمی
با سلام وعرض ادب خدمت آقای دکتر پسرم سه روز پیش صبح که از خواب بیدار شد یه چشمش خیلی ورم(باد) کرده بود طوری بود که باز نمیشد عفونت هم اطراف چشم بود بعد شستشو دادیم یه کم باز شد و خود چشم هم یه کم قرمز بود روز بعد که بیدار شد چشم دیگش یه کم ورم وعفونت داده بود چون تعطیلی بود بردم دکتر عمومی گفت گوشش عفونت داره زده به چشمش یه قطره سیپلکس داده برای گوشش گفت ببرین متخصص نشون بدین حالا بردیم پیش متخصص گوش بچه رو نگاه کرد گفت که نه عفونت نداره فقط یه قطره چشمی باکتی ماید10داده حالا من موندم که کدام دارو رو استفاده کنم و لطفاً منو راهنمایی کنیدکه علتش چی بوده با تشکر. ضمناً بچه 8ماهه هستش وزنشم 6کیلو
- رفلاکس پنهان
سلام دخترم دوماهشه دکتر براش شیرخشک پپتی جونیور نوشته ولی نمیخوره موقع شیرخوردن گریه میکنه شبرخشک پیدانمیشه چه شیرخشکی بجاش بهش بدم
- عدم وزن گیری دختر هشت ماهه کیلو هیت
دخترم 8 ماه و 13روزشه اصلاغذا نمیخوره وزنش 7 کیلو وزنوبدوو تولدس 3.5بود
- شکم درد نوزاد۱۵روزه
با سلام وخسته نباشید،پسرمن۱۵روزه دیشب تا حالا شکمش کار نکرده خیلی هم بخودش فشار میاره،دلپیچ هم داره،گربه میکنه و نمیخوابه،توصیه تون چیه آقای دکتر
- پرسش نوزادی
سلام نوزاد من نزدیک به هشت ماهشه چهاردست و پا نمیره بنظرتون دیرنکرده؟ اخه میگن بچه باید شش ماهگی چهاردست و پابره و یه سوال دیگ نوزادهشت ماهه بایدچندکیلوباشه؟
- آب
با سلام و احترام خدمت شما جناب دکتر من دختر ۶ماهه دارم میخواستم بدونم چند دقیقه بعد از تغذیه کمکی بهش آب جوشیده سرد بدم؟؟مدت زمانش با تغذیه چقدر فاصله باشد؟؟

