Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تهوع و استفراغ
سلام من یک دختر ۳۵ روزه دارم که وزنش زمان تولد ۳ و ۳۰۰ بود ، دیروز جای واکسن ب ث ژ اش چرک کرده بود من هم قطره ولوتیل استامینوفن در دو نوبت و در هر نوبت ۲۵ قطره دادم ، حالا حالت تهوع و استفراغ خیلی شدید داره از دماغش هم بالا میاره ، از ۱۰ روز پیش هم هر چی میخورد بالا میآورد شاید ریفلاکس داره ، غربی جهشی از دماغ و دهن استفراغ کرد تا یک ربع ، حتی نمیتوانست نفس بکشه ، الان کمتر بالا میاره و حالت تهوع داره ، تو رو قرآن راهنمایی کنید من بی تجربه ام و خیلی میترسم .
- عفونت ریه
سلام نوزاد هفت ماهه ای دارم که با تشخیص پزشک دچار عفونت ریه شده است و اموکسی کلاو و تیوفلین جی تجویز کرده است.آیا با این داروها خوب می شود؟
- کم شنوایی
سلام خسته نباشید بچه های من دوقلو و 33 هفته با وزن 1800 بدنیا اومدن یک هفته در بخش مراقبتهای ویژه بستری بودند در یک ماهگی برای تست شنوایی سنجی بردم جواب تست دخترم مثبت شد ولی تست پسر منفی شد دوباره بعد دو هفته باز هم جواب تست منفی شد و ادیولوژیست پسرم را تست abr کرد وگفت فرزند شما کم شنواست و نیاز به سمعک دارد چون عصبهای گوشش کامل نشده سوال من اینه که آیا امکان داره عصب گوش پسرم کامل شود یا نه؟
- یبوست
سلام اقای دکتر نوزاد دختر دو ماهش کامل نشده یبوست گرفته هم شیرمادر میخوره هم شیرخشک اپتامیل یبوست هست چیکار کنیم
- پیرو سوال قبلی
سلام اقای دکتر پیرو سوال قبلیم در مورد استفاده از کلاه نخی در خانه، گفتین اگه دمای سر نوزاد نرمال باشد ، متوجه نشدم یعنی اگه سرش سرد نباشه؟
- کم خونی نوزاد
باسلام ببخشید امروز رفتم آزمایش تیروئید پسرم بگیرند باورکن چندبار پای پسرم سوراخ کردندخون نداشت لطفا راهنماییم کنید چکارکنم کم خونی رفع بشه ایا خودم قرص اهن بخورم بهش شیربدم اونم تاثیر داره ؟؟
- س لام
سلام دکتر ببخشید چندسوال داشتم ۱.نوزاد۳۶روزه ام ساعاتی ازشب بدسینگی و گریه میکنه احتمالا کولیک باشه چه درمانی داره آیا و تاکی طول میکشه؟ سوال دوم اینکه یا یکبار در روز مدفوع داره یا روز درمیان حجم زیاد و زور میزنه شیر خودم و روزی ۹۰سیسی شیرخشک بیومیل میدم ایا یبوسته یا اوکیه؟
- دور سر
دور سر پسرم در بدو تولد ۳۴/۵ بوده الان یه هفته مونده بشه سه ماهه دور سرش شده ۴۰ طبیعی است؟
- تب
سلام خواهر زاده من ۳۰ روزه شه و چند روزه تبش میره بالا و دست و پاش کبود میشه دلیلش چیه؟
- واکسن چهارماهگی
سلاماقای دکترنوزاد من یازده بهمن ماه به دنیا اومده ، واکسن دوماهگی شو چهارده فروردین زدیم. الان واکسن چهارماهگی شو یازد خرداد باید بزنیم یا چهارده خرداد؟
- یبوست نوزاد
سلام آقای دکتر.نوزاد پنج ماهه من از بدو تولد روزی چهار تا پنج بار شکمش کار می کرده.هیچوقت یبوست نداشته ولی الان دور روزه دفع مدفوع نداشته.علت چی میتونه باشه.میدونم بچه هایی که با شیر تغذیه میشن تا یه هفته هم طبیعیه شکمشون کار نکنه اما پسر من روزی چهار پنج بار و هر روز دفع داشته.هیچ وقت یبوست نداشت.رژیمغذایی من هیچ تغییر نکرده. از شیر خودم هم تغذیه میکنه.
- گوش برجسته نوزاد
سلام آقای دکتر پسرم ۵ ماهشه و گوشاش خیلی برجسته شده و کامل اومده جلو ایا راهی هست ک درستشون کنم خیلی چهرشو بد کرده
- اسهال واستفراغ
سلام پسرم پنج ماهشه پنج روز اسهال و اسفراغ شديد شده تب هم داره شير كه ميخوره به شدت بالا مياره هر دو روز ادرار ميكنه هر چى دارو هاش رو ميديم بالا مياره شياف هم گذاشتم براش فايدى نداشت شير خشكى هست بيوميل 1ميخوره لطفا كمكم كنيد دكتر بردم بازم خوب نشد
- سرماخوردگی
سلام خسته نباشیدنوزادسه ماهه دارم وازدیشب تاحالا عطسه میکنه وبینیش گرفته چه دارویی بهش بدم...ممنون
- عفونت ادرار
باسلام نوزاددختر۶ماه من عفونت ادرارWBC10-12داشت بانوع باکاریE.coliیک هفته سفکسیم۱۰۰روزی۲ccاستفاده کرد بعد۴روز ازمایش داد الان WBC4-6وتدع باکاریKlebsiella spمیباشد. ۱.چرا عفونت برطرف نشده والان چ کنم؟ ۲.علت تغییرنوع باکتری چیست؟
- .
سلام اقاي دكتر نوزادم الان ٥ ماهشه يه پنج روزي هست فقط شبا شير خشك كمكي ميدم اپتاميل يك شبا چه ساعتي بهش بدم بهتره؟
- وزن نوزاد
وزن تولد۲۷۰۰.قد۴۹ وزن نه ماهگی ۸۳۰۰.قدش ۷۰ که یک ماهه ثابت مونده از شیر خودم تغذیه میکنه+کمکی قد و وزن کمی داره چیکار کنم
- برونشیولبت
سلام بچه ۶ماهه دکتر سفیکسیم ۱۰۰داده برونشیولیت داره دیفن هیدارمین هم داده خیلی نگرانم
- مطب کی باز میشه؟
- کودک يک ساله
سلام آقاي دکتر دخترم 4روزه رفته داخل يک سال،وزنش کمه ميتونم بهش معجون گردو و عسل و شير و موز بدم؟؟

