Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- هیدروکورتیزون
در طی یک ماه پسر ۵ساله ام سه بار برای سه موضوع مختلف به پزشک اطفال مراجعه کرده برای سرماخوردگی یک بار تب ویروسی و الرژی و یک بار گزیدگی چشم و دست توسط پشه و حشره هر سه بار دکتر امپول هیدروکورتیزون تجوبز کرد یک بار که گفت تب ویروسی داره به علاوه الرژی امپول هیدروکورتیزون و شربت ایبوپروفن و شربت سالبوتامول داد سوالم اینه مصرف هیدروکورتیزون و ایبوپروفن با هم تداخل دارن باعث خونریزی معده و روده میشه به شدت نگرانم و اینکه تب داشته هیدروکورتیزون تزریق شده ایرادی داره و سه امپول در یکماه کورتون زیادی هست مگر نه؟
- *
درود،ده روز قبل پسرم سرما داشت شما بهش آموکسی کلاو و دکسترمتورفان دادین دارو خورد خوب شد وقتی داروهای تموم میشه بعد چند روز دوباره مریضی شروع میشه ۵ سالش هست با وزن ۱۸ کیلو .
- سرما خوردگی مکرر
سلام پسرم ۷ سالشه با وزن۲۳ که مرتب سرما میخوره با علائم خستگی سردرد سرگیجه حالت تهوع درد عضلات که بردمش دکتر قرص سفکسیم ۲۰۰ تجویز کرد هفته بعد بردمش قرص آزیترو مایسین۲۵۰ تجویز کرد دوره درمانو کامل کردم منتهی دوباره همون علائم داره لطف کنید راهنمایم کنید هر قرص را روزی یکی میخورد به مدت هفت روز
- اضافه وزن کودک
دختری دارم چهارسال و ۴ماهه با وزن تولد۴۱۰۰ الان قدش و وزنش ۲۴کیلو هست فعالیتش بسیار زیاد ولی خوراکش هم نرماله چه مشکلی میتونه باشه و چ آزمایشی باید بدم و چکار باید بکنم
- فولیک اسید
سلام اقای دکتر .پسرم 22 ماه داره .تالاسمی مینوره دو دوره بهش اسد فولید دادام در حد بیست روز. میخاستم بدونم اشکال نداره دوباره بهش بدم .چون وقتی میدم اشتهاش بهتر میشه
- سرماخوردگی
سلام دخترم ۸ساله است سوزش گلو وگرفتگی بینی داره بی حال دارویی بهش بدم
- بی اشتهایی و یبوست
سلام آقای دکتر. پسرم 13ماهشه الان حدودا 10روزی میشه که تمایل به غذا خوردن نداره، فقط شیرخشک میخوره وزنشم خیلی پایین اومده هفته قبل حالت سرما داشت ولی الان نه عادیه اما امروز دوقاشق غذا دادم که رفت قورت بده انگار دردش اومد و رفت جلوتر همه رو بالا آورد، ضمنا الان 4_5روزیه که یبوستم داره و بدخلقم شده، تورو خدا بهم یه راهکار بدین 😭🥺
- سوزش ادرار
سلام من دخترم 8سالشه عفونت داره ازمایش دادم دادم گفتن عفونت ادراری داره سوزش هم داره خیلی وسط پاهاش میسوزه تکرر داره خیلی اذیتش میکنه باید چه کار کنم ؟
- شربت تئوفیلین
سلام. ببخشید درسته که شربت تئوفیلین جی باعث تشنج میشه؟ تو عوارض دارو اینطوری نوشته شده
- شیر شب
سلام وخسته نباشد مجدد دختر من یکسالو نیم داره شبها چندین بار بیدار میشه گریه میکنه و شیر میخواد تحت هیچ شرایطی نمیتونم شیر شب رو حذف کنم وفقط بخاطر دندوناش نگرانم که پوسیده میشه چکار باید کرد راه حل بدید خیلی ها میکن باید شیر شب روقطع کنی ولی نمیشه بچه نیاز داره جدا از اینکه خوب هم غذا نمیخوره خب گشنه میشه بیدار میشه
- تقویت سیستم ایمنی
سلام استاد ۷سالشه دخترم کلاس اوله زود به زود سرما میخوره اگر میشه یه شربت قوی برا تقویت سیستم ایمنی بدنش بنویسین تشکر
- سوال
بچم غذاخوب میخوره ولی لاغره
- جوش های بزرگ در ناحیه تناسلی دخترم
سلام خسته نباشید آقای دکتر..دختر در ناحیه تناسلیش جوش های بزرگ در میاد که بعد یه مدت سرجوش ها میره و خیلی اذیت میکنه دکتر هم بردم جواب نداده چکار کنم خوب بشه
- ناراحتی کودک
سلام خسته نباشد، دخترم دوسال ونیمشه ازدیشبه اسهال وتب داره، میشه بفرماییدعلتش چی هست؟
- سینه دخترم چرک کرده میخواستم آزیترومایسین ۲۰۰بهش بدم چقدر باید بدم
دختر تقریبا ۱۳کیلو هست و سن ۲ونیم
- تشنج
خسته نباشی آقای دکتر یک بار دیگر هم به شما پیام دادم دخترم تو بک سالگی یه بار تشنج کرد به خاطر تب اون موقع دکتر بهش دیازپام 2 داد هر 12ساعت نصف دیازپام الان بازم بردم یه دکتر دیگه گفت باید بهش یک قرص و نیم دیازپام بدی آیا این مقدار زیاد نیست دخترم 12 کیلو است
- اقای دکتر دخترم بردم درمانگاه بخور سرد براش گذاشتن و امپول هیدروکورتیزون ضعیف شد بهش زدن گفتن خطرش کمتر از دگزا هست سرفه های خروسکی بدجور میکرد چون گلوش التهاب داشت بخاطر رفلاکس پنهان که داره الان هشت ماهه هست
سلام جناب دکتر اولا خیلی ممنونم واز خدا براتون طول عمر میخوام که وقت میذارید ای کاش دکترهای خوب ومنصفی چون شما توی خوزستان بودند🙏🏻دکتر پسرم ۷ماهشه ومتاسفانه هیچ دکتری نفهمید که ایشون رفلاکس پنهان داره ومن با توجه به علائمش توی گوکل متوجه شدم دکتر بیقراری شب داره صدای گلوش موقع شیر خوردن میاد کله اش مدام عرق میکنه سرفه های مکرر حین خواب داره که خواب ازش میگیره خواب شب فوق العاده بدی داره یعنی اصلا عمیق به خواب نمیره خس خس سینه وبینی صدا دار داره حین شیر خوردن دوتا انگشتاش میکنه توی گوشش باتوجه به آلرژی به پروتئین گاوی بهش شیر خشک آپتامیل پپتی جونیور میدم من با تجویز پزشک بهش اس امپرازول میدم ولی همچنان فرقی نکرده چکار کنم برای این رفلاکس واقعا کلافه شدم دکتر از بی خوابی های مکرر شبانه اش ایا میتونم دارو بدم بهش؟این رفلاکس چند وقت زمان میبره تا کاملا خوب بشه پسرم دوهفته دیگه میشه۸ماهش ولی همچنان من درگیرم بازم ممنونم دکتر جان بابت لطف ومحبتتون وپاسخ دادن به سوال قبلی من
- مصرف شربت ایمیونس
با سلام دخترم ماه دیگه دو سالش میشه،واسه تقویت سیستم ایمنی بدنش شربت ایمیونس رو تهیه کردم،ممنون میشم میزان دز مصرف در شبانه روز و بهترین زمان مصرف رو بگین
- مدفوع کودک
سلام دخترم سه سالشه مدفوعش هنوز مثل موقعی که پنج شش ماهه بود اونطوره از شیرم جدا کردم دیگ شیر نمیخوره ولی درس نشده نگرانم و اینکه اسهال زیاد میکنه
- سلام نو زاد ما۶ ماهه از ۵ ماهگی خوابیده به کف بالا با کمک سرش به عقب حرکت میکندآ یا مشکلی ندارد ندارد میکند

