Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- بیقراری نوزادتغییررنگ مدفوع
سلام من نوزاد ۵ ماه وهفت روز دارم که دائم بی قرار هستش و چند وقتی هست در مدفوع دانه های ریز سفید دیده میشه علتش چی میتونه باشه دخترم هم شیر مادر و هم شیر خشک میخوره
- وزن کم کردن نوزاد
سلام اقای دکتر. بچه ی من سی و دو روزه هست. در عرض سه چهار روز خیلی لاغر شده کلا صورتش آب شده. بچه رو که بغل میکنی کاملا احساس میکنی سبکشده . تو این سه چهار روز نه تب کرده نه روند تغذیه ش عوض شده نه روند بیرون رویش تغییر کرده. هیچ چیزی تغییر نکرده. فقط دلدرد داره که اونم از دو هفتگیش شروع شده و مورد جدیدی نیست. اقای دکتر این تغییر وزن موردی داره ؟ نگران کننده هست؟ چیکار باید بکنم؟
- نفخ شدید نوزاد
نوزاد 33 روزه دارم که نفخ شدید شکم دارد و شکمش بسیار سفت است و به خود پیچ می آورد و رنگش قرمز می شود.تا الان هم قطره کولیک پد و شربت گل گریپ بهش دادیم ولی تاثیری نداشته.حالا می خواستم نظر شما را هم بدانم؟
- تغذیه
عرض سلام و تشکر نوازاد پنج ماهه میتواند پوره سیب زمینی یا هویج له شده بخورد چون شاغل هستم لطفا در مورد تغذیه راهنمایی ام کنید تشکر
- آب
سلام آقای دکتر از چند ماهگی باید اب لوله بدیم و آب رو نجوشونیم؟ماست رو چند ماهگی میدن؟
- زمان خوردن قطره بیبی کر
سلام زمان خوردن قطره بیبی کررومیخوام قبل شیر یا بعد شیر؟
- درمان خلط
سلام آقای دکترخسته نباشید اگربا قطربینی خلط نوزادبرطرف نشدچه داروی خوبه برای نوزاد دوماه و هفدروز
- زردی نوازاد
ببخشید من سوالم دیروز کامل ننوشته بودم.من دخترم ۳۴ روزش هست.هفت روزگی متخصص بردم واسه زردی که دکتر گفتن زردی خیلی کمی دارن احتیاجی به دارو نداره وداروی ندادن.اماکم کم به نظرم زردیش پیشرفت کرد .البته ارهاش خون خودم منفی هست قطره بیلی ناستر هم برایش مصرف کردم..دفعات ادار دخترم هم زیاد هست .والبته در روز ۱۰تا۱۲شاید هم بیشتر بهش شیر میدم ومیخوره طوری که بالا میاره مثل پنیرک..الته آروغش هم میگیرم.خیلی نگرانم واسه زردیش.ایازردی نوزادبه تغذیه مادر هم بستگی داره یانه
- قطره پدی لاکت
سلام و خسته نباشید. پسرم دو ماهش بود براش پدی لاکت تجویز کردید. تا کِی میتونم بهش بدم؟ الان شش ماهشه.
- قطره پدی لاکت
سلام اقای دکتر قطره پدی لاکت تا کی باید به نوزاد داد؟
- کم کاری تیروئید
پسرم در سه ازش ازمایش وریدی گرفتنtsh=5بود.........درهشت روزگیtsh=5/2...........ودر 19روزگیش ازمایش از دستش گرفتنtsh=5/2....t3=2/2.....t4=9/8بود ایا پسرم مشکل دارد.
- برامدگی های سفت پشت سر نوزاد سه ماهه ام
سلام من از یکماهگی متوجه برامدگی ها پشت سر نوزادم عقبتر از گوشش از هر دو طرف شدم یه طرف دو تا برامدگی های اندازه نخود داره که سفتن ولی زیر دست حرکت میکنه اونطرف بزرکتر از نخوده ولی یکیه . بعد پشت سرشم کج شده و یه جیز بزرگ سفت که حرکت نمیکنه هست همه اینا زیر پوسته یه طرف میخوابونمش و یه طرف سرش صاف و اونطرف نه نمیدونم این برامدگی سفت بزرگ پشت سرش از چیه
- فرزند۴ ماهم شکمش کار نمیکنه
سلام آقای دکتر فرزندم ۴ماهست هر۴روزیا۵روز شکمش کارمیکنه اونم با شیاف وشربت که استفاده میکنم گاهی اوقات خودش کارمیکنه ولی کم پیش میاد فوق تخصص بردم بهش شربت لاکتلوز داده وشیاف گلیسرین چیزی هست که بدم بچم درمان بشه نمیشه من همش بااینا بخوام که کار کنه شکمش
- توده در ریه
سلام من ۳۶ هفته هستم دکترا تشخیص دادن یه توده حدودا ۲/۵ سانتی کنار ریه جنین هس میخواستم ببینم مورد اینجوری این توده نیاز به جراحی دارد یا بعد از تولد ممکنه چه اتفاقاتی بیافتد
- واکسن
سلام اقای دکتر پسرم شش ماهشه تازه واکسن چهارماهگیشو زدیم واسه اینکه همش سرما میخورد دیرشد دوروز تب داشت الان روز سوم تبش قطع شده ولی تهوع و استفراغ داره بعد هر شیر خوردن بالا میاره ممنون میشم بفرمایید چیکار کنم و این خطرناک هست یا نه
- سرماخوردگی و واکسن دوماهه
سلام دکتر دخترم الان هفت روز که سرما خورده وشربت سیتیزن اسپری بینی مصرف میکنه الان حالش بهتره فقط شب سرفه داره تب هم نداره فردا نوبت زدن واکسن دوماه یشه مشکل نداره ببرمش
- دستمال مرطوب
دستمال مرطوب برای تمیز کردن دختر بچه استفاده کنیم اشکال داره یا فقط بشوریم
- ارثی بودن دور سر
با سلام پسر من موقع تولد دور سر ۳۴ ودر ۶ ماهگی ۴۶ است به متخصص کودکان مراجعه کردیم گفت مشکلی ندارد به متخصص مغز و اعصاب هم مراجعه کردیم و هر کاری که نیاز بود انجام دادیم گفتند مشکلی ندارد ارثی است اگر ارثی باشد باید دور سر در ماه هفتم در طول یک ماه چه اندازه رشد کند طبیعی است ممنون از لطفتون
- علت گریه نوزاد۳ماهه ونخوابیدن آن
دفع گاز شدید گریه زیاد ویوبوست نوزاد دفع مدفوع هر۲ روز یه بار
- اپتامیل اچ آ
سلام و خسته نباشید به آقای دکتر گرامی .من دخترم ماه پنجم هستش .من از چهارماهگی به عنوان کمکی طبق نظر دکتر شیر خشک اپتامیل اچ آ اونم دوبار در روز میدم .البته با خوردن شیر من باد شکم و یک روز در میان کار میکند .دلیل اینکه هر بار با دادن شیر خشک اچ آ شکم دخترم کار میکند چیست .آیا مشکلی هست .البته من به دکتر گفتم سه ماهگی به شیر گاو حساس هست این شیر خشک نوشت .البته دوست دارد اما هر وقت میخوره شکمش کار میکنه .آیا ادامه بدم یا نه همون شیر خودم بدم .با تشکر راهنمایی کنید

