Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- میزان لباس نوزاد
سلاماقای دکتر. نوزاد یک ونیم ماهه دارم . یه بلوز استین کوتاه نخی از زیر میپوشونم و یه بلوز آستین بلند نخی از روی اون و یه شلوار نخی ویه کلاه. آیا لازمه توی یه پتوی خیلی نازک هم بپیچونمش؟ با توجه به اینکه موقع خارج کردن از زیر پتو دستها و پاهاش خیلی سرد میشه
- کار نکردن شکم نوزاد
نوزاد من 36 روزه هست شکمش 3 روزه که کار نمیکنه زور میزنه قرمز میشه گریه میکنه خواهش میکنم کمک کنید
- زورزدن
سلام خسته نباشید.بچه من یگماهه هستش.والان همیشه زورمیزنه.دکترم بردم چندتا قطره دادکه هیچ فرقی نکرد بدترم شد
- سرماخوردگی نوزاد ۱۲ روزه
سلام پسرم الان یک هفته اس سرفه میکنه عطسه هم میکنه ولی وقتی خوابه بازم دوسه بار سرفه میکنه آیا سرما خورده ولی تب نداره شیرش رو هم میخوره فقط شکم درد داره زور زیاد میزنه بعضی موقع هم بالا میاره
- پوست
سلام پوست پسر یک ماهم دون دون قرمز زده بود بردم دکتر کرم داد خوب شد الان پوستش خشکه برای خشکی پوستش چی کار کنم
- تب نوزاد ۹ ماهه
سلام من دخترم تازه ۹ ماهش تموم شده امروز از صبح بی حال بود بعد ظهر تب کرد ۳۷،۷ بهش ۲۵ قطره ایتامینوفن دادم خوابید عصر که بیدار شد بالا اورد بعد دوباره دیدم تبش شد ۳۸ بهش دوباره استامینوفن دادم از همون موقع هر ۴ ساعت دارم بهش قطره میدم تبش با قطره کم میشه ولی باز ساعت قطرش که میشه بیشتر میشه. علتش چیه ؟باید چیکا کنم؟
- شیر خشک آپتامیل بچه ام ۶ماهشه هرجا میرم آپتامیل جونیور نیست چی بهش بدم
نوزادم ۶ماه دارم شیر خشک آپتامیل پپتی جونیور میخوره اما نیست جایگزین چی بهش بدم
- تیروئید لب مرز و شانس کم کاری تیروئید
سلام ،آقای دکتر،پسرم رودر ده روزگی بنا به توصیه مرکز بهداشت بردم برا آزمایش تیرویید 4.75=t4=107.66-t3=1.95_tsh زردی هم یازده ونودوچهار،الان پانزده روزشه،آیا نیاز یه آزمایش مجدد تیروئید دارد؟ممنون
- پرسش نوزادی
سلام نوزاد من نزدیک به هشت ماهشه چهاردست و پا نمیره بنظرتون دیرنکرده؟ اخه میگن بچه باید شش ماهگی چهاردست و پابره و یه سوال دیگ نوزادهشت ماهه بایدچندکیلوباشه؟
- استفراغ کودک
امروز بچم خیلی گریه میکرد اصلا ساکت نمیشد بعد از چندساعت استفراغ زیاد داشت برای اولین بار استفراغش هم شیر نبود فقط غذا بود من بهش شیرگاو میش میدم
- نفخ شدید نوزاد ۷ماهه
سلام اقای خسته نباشید .نوزادی ۷ ماه دارم که از بدو تولد نفخ و دل درد داشت این نفخ هنوز که هنوزه همراه نوزادم هست با عوض کردن چند نوع شیر خشک و دادن آزمایش مدفوع که مشکلی نبوده .هنوزم بعد خوردن شیر یا غذا نفخ داره پاهاش جمع میکنه انواع دارو ها اعم از پدی لاکت و کیدی لاکت و دایمتیکون وگرمیچر و اهورا نی نی و خیلی ها رو امتحان کردم بی فایده رفلاکسم داشت که الان خیلی بهتر شده.اقای دکتر خواهش میکنم کمکم کنید علت ادامه داشتن نفخ نوزادم تا الان چی میتونه باشه.
- به نوزادم دارویی که در دمای اتاق بود دادم
سلام به نوزاد ۶ ماهه ام به خاطر واکسن هاش استامینوفن پاراکید که حدود ده روز پیش باز شده بود و در دمای اتاق بود دادم فقط یک بار آیا امکان مسمومیت هست علائم مسمومیت نداره؟
- واکسن
باسلام آقای دکتر دخترم واکسن۶ماهگی داره سرفه می کنه می تونه واکسن بزنه مشکلی نداره
- سر
سلام اقای دکتر خسته نباشید دخترم سه ماهشه سرشو تو نوزادی یه طرفه گذاشته الان سرش گرد نیست بنظرتو ن درست میشه یانه
- سرما خوردگی نوزادان
پسرم سرما خورده سرفه میکنه سرفه اش خلط داره اما تب ندار وبیحال وکم اشتها هم نیست دکتر بردم شربت استامینوفن وستیریزین 60 میلی لیتر و شربت آیو رامی شربت سرفه کودکان 60 میلی لیتر رو تجویز کرده اما هیچ بهبودی پسرم نکرده لطفا راهنماییم کنید
- سرما خوردگی نوزاد ۳ماه ونیمه
سلام ببخشید یک نوزاد سه ماه نیمشه خیلی سرفه میکنه دماغش هم کیپ میشه عطسه هم میکنه ترشح ببرون میزنه وقتی سرفه میرنه خیلی زور میرنه لطف کنید راهنمایی کنید
سلام پسرم امروز ۶ ماهش تموم شد شیر خشک اپتامیل میخورد ولی امروز دکترش گفت که چون وزنش یک کیلو کمه باید یه مدت بهش شیر اپتامیل pdf بدم مگه این شیر برا نوزادان نارس بعد ترخیص از بیمارستان نیست الان که پسرم ۶ ماهشه میشه این شیرو بهش داد ؟ممنون میشم راهنمایی کنین
- ریزش مو
نوزاد چهار ماه و بیست روز دارد فقط روی بالشت میخوابانم روی بالش مو است آیا ریزش مو در این سن عادی است
- تعویض شیر خشک
بچه من تازه رفته تو 6ماهگی تا الان نان یک میدادم میخورد ولی الان دو روز که تمایلی به شیر خشک نداره ایا میتونم شیرشو عوض کنم و نان دو بهش بدم
- عرق کردن
سلام اقای دکتر نوزاد سه ماه وبیست روز من کف دستها و کف پاها و زیر بغلش عرق میکنه. مشکلی داره نوزادم؟

