Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سوختگی انگشت کودک
سلام اقای دکتر خسته نباشید پسرم چند روز پیش دستش خورد به شیشه بخاری سوخت تاول زد بعد ترکید الان قرمزه خیلی بده همش میگه میسوزه دوسالشه چه پمادی میتونم بزنم براش
- شیرخشک دادن به کودک
سلام کودک 9 ماهه ای دارم.در منحنی های رشد وضعیت بسیار نامناسبی داره و زیر خط قرمز است.الان وزنش 6 و نیم است.از لحاظ عفونت ادراری یا رفلاکس و مشکل تیروئید چک شده و هیچ مشکلی ندارد.4 ماه است که دیگه شیر مادر نمی خورد.شیر خشک را با انواع مختلف تست کردیم اما هیچ کدام را دوست ندارد.کلا شیشه را نمی گیرد.غذا خوب می خورد اما تاکید متخصصان بر دادن شیر به او تا یک سالگی است.هر روشی را امتحان کردیم اما شیر نمی خورد.وقتی هم که برای خوردن شیر گرسنه نگهش می داریم با گریه یک پیمانه شیر می خورد. به تازگی شیر خشک را با کمی آب خمیری کرده و به او می دهیم.این حالت را دوست دارد.بعد هم کلی آب می خورد.آیا این کار درستی است؟این دوش را ادامه بدهیم.
- سرما خوردگی نوزاد چهار ماهه
پسرم چهار ماه داره ابریزش بینی بیرنگ عطسه و خیلی کم سرفه داره چه دارویی میتونم بدم فقط قطره کلر وسدیم دارم مصرف میکنم سه روز گذشته هنوز ابریزش وعطسه وگرفتگی بینی ادامه داره
- روغن زیتون
سلام اقای دکتر میشه ب غذای نوزادهشت ماهه ک یبوست داره روغن زیتون اضافه کرد؟
- بیقراری نوزاد
سلام خسته نباشید دخترم چهل روزه چندروزه خیلی بیقراری میکنه وقتی هم ک میخاد دشویی کنه خیلی زور میکنه بعدم گریش میگیره ممکنه نفخ داشته باشه
- تب
سلام اقای دکتر. نوزاد شش ماهه من کلا هیچ طعمی از استامینوفن نمیخوره. به دهنش که میخوره بالا میاره. تو بهداشت گفتن شیاف استامینوفن بزن. اونم تا شیاف میزنم روده هاش کار میکنن و دفع میکنه شیافو . چیکار کنم برای پایین آوردن تبش؟
- دونه زدن مقعد
سلام . اقای دکتر پسر 20 ماهه دارم که هفته پیش یه روز فقط تب داشت دکتر گفت احتمالا ویروس گرفته واینکه اسهال هم چندروز داشت که هربار اسهال میکرد مقعدش خیلی میسوخت و قرمز میشد . دندان نیش هم داره درمیاره که خیلی روش احساس درد داره و هی نشون میده . دوروزه اسهال نداره و مقعدش هم خوب شده بود الان دیدم که بازم مقعد و سمت زیر الت تناسلیش قرمز شده . کالاندولا هم میزنم کلی بنطرتون چیکار کنم؟
- شربت پدی کلد
پسر۱۰ ماهشه سرماخوردگی داره میتونم بهش شربت پدی کلد بدم
- درمان خس خس سینه
باسلام دخترم ۵ماهشه حدودیک ماهه سرماخورده دوباربردم دکتر اوایل تب وسرفه وخس خس سینه داشت که یکبارآزیترومایسین واستامینوفن ویک بارکتوتیفن واسپری که برای آسم میدن استفاده کردم تب وسرفه اش خوب شده ولی خس خس درمان نشده چیکارکنم
- ویزیت
سلام آقای دکتر مطب تشریف بیارین.برای ویزیت میخوام دخترم بیارم
- ماکارونی
سلام پسرم ۸ ماهش تموم شده همین ماکارونی که برای خودمون درست میکنم بهش بدم یا جور دیگه ایی براش درست کنم ؟
- سلام آقای دکتر پسر من ۵ ماهشه بالای ابروش برآمدگی داره دکت همدان بردیم گفت باید عمل بشه بنظرتون عملش کنیم
سلام آقایک دکتر پسران ۵ ماهشه بالای ابروش برآمدگی داره دکتر همدان بردیم گفت باید عمل بشه بنظرتون عملش کنیم
- سرماخوردگی
سلام خسته نباشید.آقای دکتر دخترم پریشب یهو تب کرد بعد صداش تودماغی شد وآبریزش وگلودرد داره.حالا بهش سرماخوردگی کوریزان میدم وقطره بینی میزنم با اینکه سرفه خلطی داره بهش برم هگزین میدم.حالا میخواستم بدونم همینا خوبه ادامه بدم یا ن؟؟برتی گلودردش چی بدم؟؟ممنونم ازتون
- جوش های ریز قرمز
سلام آقای دکتر پسر من تازه چهارماهش کامل شده دوروزه روی بدنش یه جوش های ریز قرمزی میبینم هیچ علامت دیگه ای نداره تب نداره و کاملا سرحاله تعدادشان خیلی کمه به ده تا هم نمیرسه . امروز روی مچ پاش یه نقاط قرمزی دیدم که تبدیل به جوش میشه .میخواستم بدونم علتش چیه؟ممکنه آبله مرغان باشه؟اخه هیچ نشونه ای نداره ممنون
- واکسن 4 ماهگی
سلام آقای دکتر واکسن 4 ماهگی رو میشه یک روز زودتر زد؟
- حالت برونشیت وسرفه
باعرض سلام وخسته نباشیدپسرم8ساله هست آیامیتونم آمپول بتامتازون ال آتزریق کنم وچندمیلی میتونم بزنم
- واکسن یکسالگی
ببخشید برای واکسن یکسالگی هم نیم ساعت قبل تزریق استامینوفن بدیم و بعد هر ۶ ساعت؟ بعد تا چند روز باید بدیم؟
- تب ویروسی یا باکتریایی
سلام وقتتون بخیر. آقای دکتر هفته پیش چهارشنبه و جمعه جشن عقد خواهرشوهرم بود که اونجا خاله شوهرم مریض بودن و متاسفانه اومدن. دو سه روز بعد از اون من خارش گلو، سرفه و آبریزش بینی داشتم. همسرم هم کمی خارش گلو داره. پدرشوهرم گلو درد و سرفه و آبریزش بینی داره. مادرشوهرمم مریض شده. پسرم از دیروز صبح (پنجشنبه)تب کرده. فقط تب داره. حدود ۳۸ درجه. شیاف که میذارم میرسه حدودا ۳۷ و نیم دوباره سر شیش ساعت به ۳۸ میرسه. خواستم بدونم این بیماریش ویروسی هست؟ یا به آنتی بیوتیک نیاز داره؟
- سلام اقای دکتر دست پسرم ۴ سالشه زیاد اب پرتقال و میوه میخوره زرد شده چه کنم
- سلام اقای دکتر پسرم یک ساله شده قبلا شیر ابتامیل۲پپتی میخورد الان چه شیری جایگزین کنم با تشکر

