Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- زور زدن نوزاد
به نام خدا. باسلام و احترام نوزاد ۵۵ روره که یک روز شکمش کار نکنه هی زوخر میزنه تمام روز را تا شکمش کار بکنه. دستاشو میاره سمت گوش و هی زوز میزنه و به خود میپیچه تا شکمش کار کنه. شکمش فقط گاهی یک رور کار نمیکنه اینطور میکنه. لطفا راهنمایی کنید.باتشکر
- اندازه دور سر نوزاد
دور سر نوزاد من در ۴روز اول تولد ۳۶ونیم بود ولی و گفتن باید در دوماهگی ۴سانت اضاف کرده باشه ولی بچه من ۲سانت ونیم اضاف کرده خیلی نگرانم آیا مشکلیه؟
- زورزدن نوزاد دختر هنگام ادرار
دخترم ۳.۵ ماهه است.حدود ۴۰ روزه متوجه شدم موقع ادرار زور میزنه.ولی هیچ گریه و ناراحتی دیگری نداره.فقط موقع دفع ادرارزور میزنه.البته بگم دخترم انوس بسته بوده و یک روزه بود که عمل شد.حالا چیکار کنم لازم است کاری بکنم.یا طبیعیه
- ثابت ماندن قد
سلام خسته نباشیددکترپسر من هفت ماهگی قدش ۷۰بوده الانم ک نه ماه وپنج روزش هست هم ۷۰ هیچ تغییری نکرده وزن تولدش ۳/۵بوده الان هم ۹/۴۰۰داخل این سن قدش چقدربایدباشهممنونم
- ترش سفید دماغ نوزاد زیر یک ماه
بچه مایه سفیدی داخل دماقشه بعضی وقتا هم عتسه میزنه میترسم لطفا کمک کنید
- حساسیت به پروتئین گاوی
سلام بچم ازوقتی بدنیا اومد خون تومدفوعش نبوده الان دوماه نیمش هست چندروز پیش دوبار رگه های خون تومدعوعش بود الان هم سرماخورده بینیش چرک کرده بعدمدفدعش هم خیلی ابکی هست حتی باسرفه یاگریه مدفوع میکنه شبا هم توخواب خیلی میپره ویهو گریه میکنه حالا نمیدونم کولیک هست یا رفلاکس یا حساسیت به پروتئین گاوی .گاهی وقتا هم شبا توخواب استفراغ میکنه که ازتوبینیش میزنه بیرون یه گاهی هم استفراغ تاتودهنش میاد وخودش برمیگرد وقورتش میده شربت پدی لاکت هم بهش دادم ولی تاثیری روش نداشت الان فقط دایمیتکون بهش میدم توروخدا یه راهنمیایی بهم کنید الان چندروزه نه تخم مرغ خوردم ونه لبنیات ونه گوشت گاوالان خواستم ببرمش ازمایش قبلش خودم باید لبنایت بخورم که تومدفوعش نشون بده یالازم نیست بخورم
- سوجذب
باسلام نوزاد۷ماه باوزن ۵۷۰۰دارم باوزن تولد۲۶۰۰زیرنظردکترتشخیص داده شد مشکل سوجذب داره ومدفوع چرب رنج ازمایش عدد۱۰نشون داد.دکار کپسول کرون داد ک قبل هروعده شیر۳۰گرون بدم الان بعد۲ماه ازمایش مدفوع دادبازعدد ۱۰ واصلا وزن اضاف نکرده باتوجه ب شروع غذای کمکی. خواهشا کمکم کتیدمشکلش چیه بایدچ کنم؟
- ابریزش
سلام خسته نباشیدمن دخترم 5ماه داردابریزش بینی داره اسپری، دکوفن فنیل افرین هیدروکلرایدبراش استفاده کنم مشکلی نیست
- نوزاد
دخترم ۳ ماهش تلویزیون نگاه میکنه اشکال نداره برای بعدها
- دفع مدفوع نوزاد
نوزادم وارد ۴ ماهگی شده همیشه شکمش بعد از ۴ روز کار میکند اما این سری یه هفته هست کار نکرده آیا طبیعی است؟
- سلام وقت بخیر دختر من تو 7ماهه ولی وزن خوب نمیگیره الان 6کیلو هست 1800بود بدنیا آمد غذا هم نمی خوره شیر خشک میخوره گیگوز میشه راهنمایی کنید
- تکان دادن دست و پا
سلام و عرض ارادت خدمت دکتر نوزاد دو ماهه من خیلی دست و پاهاش رو تکون میده و گاهی موقع شیر خوردن هم همینطور گاهی موهای خودشم میکشه. آیا اینا رفتارهایی طبیعیه یا اینکه میتونه نشانی از مشکلی باشه؟ سپاس و خدا قوت
- کم وزنی
کم وزنی نوزاد
سلام جناب دکتر نوزاد 28 هفته ای دارم که با وزن 1450 بدنیا اومده و 95 روز به خاطر عفونت بیمارستانی بستری بود از روز اول رفلاکس و عدم تحمل داشت تمام بدنش جوش میزد ورم معده میکرد که میگفتن کولیک و رفلاکس داره تا شش ماهگی خیلی شیرمیخورد و همیشه گرسنه بود و البته جهشی استفراغ میکرد شش ماهگی 10350 بود بعد در 7 ماهگی اعتصاب کرد به طوری یک قطره شیر نمیخورد شیرخشک نان ای آر مصرف میکرد تا آن زمان و نکسیپد بعد دیگه هرکار کردیم شیر نخورد انواع آزمایش هم گرفتیم نهایتا به توصیه پزشک پپتی جونیور را براش شروع کردیم که مثل اینکه حساسیت داشت به پروتیین گاوی و با این شیر خشک که اول در فرنی ریختم بعد با سرنگ دادم کم کم بهتر شد که الان حدود 600 تا 800 سیسی شیر میخوره الان وزنش خیلی پایینه و افت شدید کرد8100 شده و اینکه پپتی جونیور نایاب شده و پپتی هم بزور پیدا میشه دارو شربت ساختنی پنتوپرازول 10 میلی 5 سیسی صبح وشب میدم میخواستم بدونم که دارویی هست که معده بچه من رو خوب کنه و اینکه چه بکنم وزن بگیره و اینکه اگر شیرش پیدا نشد چه شیری جایگزین بدم
و اینکه اصلا و ابدا غذا نمیخوره فقط نهایتاً خودش میاد غذای سفره رو میخوره که حدودا ۴-۵ قاشق غذاخوری باشه البته غذای ما بخاطر بچه دیگه که داریم کاملا رژیمی هست و مواد مضر یا ادویه توش نمیزنم یعنی ایشون اصلا غذای خودشو نمیخوره فقط غذذای ما که اونم مقدارش کمه میخواستم اینم بدونم ۵ قاشق کافیه
چه بکنم اشتهاش بیشتر بشه
۲۷ دی پارسال بدنیا اومده ممنونم - قطره آهن
سلام دکتر خداقوت ببخشید تاثیر قطره اهن به نوزاد چقدر هست؟من زیاد به پسرم نمیدم از شش ماهگی تا الان که نزدیک به هشت ماه هست فقط یک شیشه دادم مشکلی براش ایجاد میکنه؟باید هر روز بهش بدم؟ آخه اصلا نمیخوره همه رو پس میده
- واکسن ۱سالگی
با سلام الان ۱۲ روزه واکسن ۱ سالگی دختر م را زدم که دانه هایی ریزی روی بدنش زده .حتی شکمش. اما کم اند .میخواستم بدونم آیا خطرناکه.و داروی خاصی نیاز داره.باید چکار کنم. دسترسی فعلا به دکتر ندارم.با تشکر از شما .
- زردی نوزاد ۱۵ روزه
عرض ادب و احترام ، نوزاد ۱۴ روزه داریم ، پسر هست ، گروه خونی پدر و مادر هر دو A- ،ولی نوزاد O- ، روز چهارم تولد آزمایش زردی دادیم ۱۹ بود ،۲۴ ساعت بستری بود شد ۱۲ ، مرخص کردن، ۴۸ ساعت بعد رفتیم فوق تخصص دوباره گفت ۴۸ ساعت در منزل دستگاه بگیرین زیر نور باشه ، گذاشتیم زیر نور بهتر شد ، ولی دوباره الان زرد شده ، بهش شیرخشت هم میدیم ، مادر هم میخوره ،شیر مادر مرتب هر ۲ ساعت میخوره ، دفع مدفوع و ادرار هم خیلی خوب داره ، هیچ مشکلی نداره غیر زری ، پنجه دستاش سفیده ولی قفسه سینه و سفیدی چشماش یه کم زرده ، پاهاش هم یه کم گرفته ، چه کنیم ؟؟؟؟
- لیمو ترش
با سلام آیا به سوپ نوزاد هفت ماهه میشه لیمو ترش اضافه کرد
- ترشحات ناف
بند ناف دخترم افتاده 35روز هست که ترشحات زرد خیلی کم داره چه کار کنم
- شربت دومتیدون
سلام وقت بخیر. دخترمن 45روزشه از18روزگی کلاشبا نمیخوابیدتاصب اذیت میکنه وگریه میکنه گفتن کولیک ورفلاکس داره. داروی گریمیچرخارجی. کولیف. کولیکز. کولیک اید. میلکازام. بی بی کر. پدی لاکت همه امتحان کردیم باهبچی خوب نشد.. به توصیه یکی ازدوستان شربت دومتیدون گرفتم بهش بدم.. خواستم بدون عوارضی نداره میتونم بهش بدم. واینکه چه مقداروچه مدت زمان بهش بدم چون روخود دارونوشته تا7روز. واینکه ازلحضه ای که بدنیااومد خرخرمیکنه انگارخلط پشت حلق داره... ممنون میشم درمورد دارو توضیح بدین باتشکر
- اسهال
سلام دکتر من یک خانوم هیجده ساله هستم و یک دختر یک ساله دارم الان سه روز که خیلی شدید بطور دائم اسهال زرد ابکی و بد بو هست استفراغ هم میکنه هر چی بهش میدم اثر نمیکنه چیکارش کنم و تو شهر غریبم نمتونم حتی بستریش خواهش میکنم کمک کنین

