Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- درمورد سرماخوردگی نوزادان
دختر پانزده روزه ام سرماخورده و چشم سمت چپش عفونت کرده چیکار باید بکنم
- یبوست نوزاد
سلام.نوزادم ۳۵ روزه است.چند روز اول تولد روزی یک بار دفع مدفوع داشت،ولی بعد از ۴-۵ فقط ۸ روز یک بار تقریبا دفع دارد.در فواصل دفع دل پیچه و گریه و حرکت پاهارو داره.گاز معده ش زیاد هست.چند روزه که شیاف گلیسیرین میذارم و بلافاصله مدفوع میکنه.میشه برای درمان راهنمایی بفرمایید.
- عدم دفع نوزاد دوماهه
دختر من دوماهه هست ۶ روز است که دفع نداشته دکتر هم برده و سونو کرده گفته مشکلی ندارد و دارویی نداده ولی دو سونو نشان داده که معدت اش زید گاز دارد ولی من چه کار کنم تا دفع داشته باشد
- علت زور زدن باد معده نوزاد یک ماهه
سلام علت زور زدن کش قوس کشیدن نوزاد یک ماهه چیست
- فاویسم چیست
گفتن پسرم فاویسم داره۱۹ روزشه هیج اطلاعاتی راجب این بیماری ندارم آیا خطر ناکه ..یعنی خون بچم مشکل داره لطفا راهنمایی کنید ممنونم
- برگشت کمر نوزاد به عقب
با سلام، نوزادی ۸ ماهه دارم. امروز روی پام نشسته بود ناگهان سرش رو به عقب خم کرد و خودش رو به سمت عقب هل داد و من تعادلم رو از دست دادم و باهم به عقب افتادیم ولی کمر و گردنش حالت حلالی شد و به عقب خم شد ولی گریه نکرد. آیا ممکنه به ستون فقراتش آسیب زده باشه یا گردنش؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- سینه خلط دار نوزاد و بسته شدن دماغ و گلوی نوزاد
سلام نوزاد یک ماهه ای دارم ک از بدو تولد سرما خورده و دماغش میگیره و دکتر هر۶ساعت قطره بینی رینوسالتین (سدیم کلراید۶۵%)تجویز کرده،وقتی واسش میریزیم یه خلط توی گلوش میاد،نمیتونه دفع کنه،سینه اش عفونت نکرده خداروشکر،لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم،این خلط چیه؟ممنونم.
- قطره آهن ومولتی ویتامین
با سلام خدمت آقای دکتر نوزاد من امروز شش ماه را تمام کرده نظر شما در مورد دادن بهترین قطره آهن و مولتی ویتامین که تمام ویتامینها را داره و جذب آهن بهتری داره چیه
- استفاده ازدوزشربت
سلام وقت بخیر،بچم ۹ماهشه سرماخورده دکتراموکسی سیلین داده نمیدونم چه مقداربدم وزنش هم ۸کیلو۷۰۰هست لطفاراهنماییم کنید
- سرماخوردگی نوزاد
سلام ببخشید دخترم ۱ ماهشه سینش خس خس میکنه تو بینیش هم کثیری هست لطفا کمکم کنید
- مفصل
با سلام پسر ۸ ماهه با وزن ۹.۸۰۰ مدتی است موقع بغل کردن از کتفش صدای تق میاد ایا باید معاینه شه یا مشکلی نیست؟شربت ادزیر هم میخوره
- حساسیت به پروتیین گاوی
سلام اقای دکتر. نوزاد چهل و سه روزه دارم که با دیده شدن خون در مدفوع تشخیص حساسیت گاوی دادن. من فقط لبنیات رو به گفته ی دکتر قطع کردم. گوشت گاو میخورم از کجا بدونم که ممکنه خون مخفی تو مدفوع بچه باشه ؟ اصلا بحثی به نام خونمخفی در مدفوع صحت داره ؟
- ناف نوزاد
سلام دخترم ۴ماه و ۷ روز داره نافش زود افتاد چیزی براش نگذاشتم ولی همیشه از نافش آب درمیاومد وقتی گریه میکرد میاومد بیرون نافش الان مدتیه التهاب داره خشک شد چند روز پیش الان دوباره التهاب داره و دونه های ریز دورش زده چکار کنم لطفا پاسخ بدین
- سرماخوردگی
دخترم الان دوماه و ده روزشه سرماخورگی گرفت بردم دکتر از یک ماهگی تا الان بهش آزیترومایسین ۱۰۰ بهش دادم بعد بهش سفیکسیم ۱۰۰ دادم بازم هنوز گلوش چرکی دیگه نمیدونم چکارش کنم
- رفلاکس
سلام آقای دکتر دخترم تحت مراقبت شماس...این مدت ک مطب تشریف نداشتید مجبور شدم ببرمش پیش دکتر دیگه ای تشخیصشون این بود ک رفلاکس داره..شربت راینتدین هر 12ساعت 1قطره چکان پر ...و قطره کولکید هر 8ساعت 10قطره براش تجویز کردن شما صلاح میدونید من دارو رو بدم..این مدتی م ک بهش دادم تاثیری نداشته..بچه همش بی قراری میکنه..شیرش نان اچ آ ...همش حس گرسنگی داره انگار شیر سیرش نمیکنه بیش از اون مقدار ک میدادم هم بخوام بدم بالا میاره...موقع خواب هم چون همش پیچ میخوره زود به زود پامیشه... درضمن قرار بود این ماه بیاد پیش شما گفتید دارو واسه واکسن بنویسد...چ دارویی صلاح میدونید ک بگیرم... 12م مطب شما اومد 4800بود هفته گذشته کشیدمش5700بودش یک ماه و 21روزشه نوزاد دختر پیشاپیش از پاسخ گویی شما ممنونم
- بستری
اقای دکتر سلام مامان امیرعباسم اقای دکتر خسته نباشین الان امیر از ۱۰/۳ که بستری شد تا الان بستری دکتر گل شکن میخواس مرخص کنه اما امیر همچنان اسهال داره اینچامعفونیه شدید میترسم بدتر بشه اینجا عفونت بگیره اقای دکتر بنظرتون بچه رو ببرم بیمارستان دیگه
- دفع
سلام آقای دکتر ببخشید دختر پانزده روزه ای دارم الان دو روز است شکمش کار نکرده همش به خودش می پیچد نمی تواند شیر بخورد خواهش بگید چکار کنم
- اکوی قلب جنین
سلام من تا چند هفته میتونم اکو قلب جنین انجام بدم ؟ بعد پیش چه دکتری برم باید متخصص اطفال باشه ؟
- سیاه شدن دست و پای نوزاد
با سلام نوزاد دو ماهه ای دارم وقتی پاهایش آویزان می مونه سیاه میشه ودستاش موقعی که رو دست میاندازم سیاه میشه و ناراحتی قلبی نداره و اینکه واکسن دو ماهگی شا دو روز زودتر زدم ایا خطرناک من خیلی نگرانم و استرس دارم
- پرکاری تیروئید
با عرض سلام و وقت بخیر براز نوزاد من تشخبص کم کاری تیروئید دادن و براش از روز سی ام تولد سه چهارم قرص لووتیروکسین 50 تجویز کررن که بعد تز سی و خشت روز ازصرف قرص و با ازمایش مجدد تی تس اچ به 0.1 رسیده بود که گقتن شده پرگاری!و مجدد گفتن روزی نصف قرص بهش بدیم میخواستم بدونم آیا پرکاری تیرویید هم مثل کم کاری تیرویید سبب اختلال در رشد مغزی و سیستم عصبی نوزاد میشود؟

