Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی کودک 3ساله
سلام ،اقای دکتر پسر ۳ ساله دارم که ۲ روز تب داره آبریزش بینی زیاد داره وسرفه های شدید شما تجویزتون چی هست ؟ دکتر اینجا فقط کتوتیفن داده هر ۱۲ ساعت و شربت کوریزان هر ۸ساعت به نظر شما به چرک خشک کن نیاز نداره؟
- عوارض شربت سفیکسیم۱۰۰
سلام پسرمن۵سالش هس سرماخورده بود دکتر بهش شربت سفیکسیم۱۰۰ داده بود هرروز۵ سی سی ام وز روز هفتم بود بهش دادم تموم شد شب تو مدفوعش عفونت مخاطی خونی دیدم طبیعی هس از عوارض شربت میتونه باشه؟
- لباس
سلام آقای دکتر من بچه ام ۱۰۵روزشه و خیلی شدید گرمایی هست و عرق میزنه اما دست ها و پاهاش اکثر اوقات سرد هستن به علت دست و پا زدن زیاده فکرکنم اما سوال اینه که در این فصل بهار چه لباس هایی به تن بچه باید پوشید؟؟آیا فقط تیشرت کافیه؟؟من یه رکابی و آستین بلند میپوشم در منزل عرق میزنه و کلا تنش گرم میشه چی بپوشم؟؟
- سرماخوردگی کودک ۲ سال و۴ماه
با سلام دخترم سرماخورده آبریزش بینی داره وگرفتگی بینی سرفه هم میکنه
- شیرخشک
سلام دخترم یک سال و بیست روزشه شیرخشک سیمیلاک توتال کامعورت میخوره ولی دیگه پیدا نمیشه چه شیرخشکی جایگزینش کنم؟
- میزان مصرف شربت سفیکسیم ۱۰۰
سلام دکتر لطفا میزان دوز مصرف داروی سفیکسیم برای دخترمکه دو ساله اش دکتر نوشته اما میزان دوز اش تعیین نشده وزن دخترم ۱۲ کیلو ممنون میشم راهنمایی کنید
- تب
سلام دخترم ۶سال و نیم هست با وزن ۲۵کیلو ،تب می کرد ،و کمی سرفه تا ۳روز صبر کردم گفتن اگر قطع نشد دکتر اطفال تجویز کردن روزی یک قرص ۲۵۰ آزیترومایسن آیا می تونم بهش بدم مقدارش زیاد نیست؟!
- قرمزی پوست صورت
سلام آقای دکتر پسرم پنج ماهشه از یک ماهگی پوست صورتش قرمز شد بعد یه ماه پوست سرش از ملاج به پایین خشک و پوسته پوسته شد دکتر یه شامپو داد سرش بهتر شد فقط همونجا وسطش یکم هنوز زبره ولی پوست صورتش هر روز بدتر میشه خیلی زبر و خشک و قرمز شده موقعی که میخارونه خون میاد پماد آد ، پماد کالاندولا ،کرم نرم کننده کودکان با پماد دست ساز دکتر از اینا که زدم دو روز خوب میشه باز دوباره از اول بدتر میشه نمیدونم چکار کنم
- گریه شیرخوار ۷ ماهه
سلام.پسرم ۷ ماه و ۱۱ روزس.نزدیک به یک ماه بود شبا تو خواب هر یک یا دوساعت گریه میکرد.درحالی که تا قبل این یک ماه شب رو راحت ۶ ساعت میخوابید.دو روز بود که به خاطر کمتر کردن حجم شیرش بهتر شده بود.ولی الان دوباره سه شبه مثل قبل شده.همش تو خواب گریه میکنه.هی از این پهلو به اون پهلو میشه نمیتونه ارومشه و اخر سرم گریش خیلی شدید میشه باید بغلش کنم بگردونم تا ارومشه و بخوابه. دو روزه که صبح ها هم خیلی بیقراره زمین نمیمونه فقط تو بغل اروم میشه.چیکار کنم.خیلی نگرانشم.مشکل از چیه.
- تب و دماسنج دیجیتالی
سلام آقای دکتر.نوزاد دو ماهه دارم . تحت نظر خودتون هست. دیروز نوبت واکسنش بود. از تب سنج دیجیتالی زیر بغلش استفاده میکنیم. آقای دکتر نحوه ی دقیق استفاده از این نوع از تب سنج را میفرمایید لطفا؟ اینکه میگویند دمای تعیین شده توسط تب سنج را به علاوه ی یک کنیم درست است؟
- گرم بودن بیش ازحد پاهای دختر۷سالم مخصوصا شبا ازچیه
- بی قراری نوزاد هفت ماهه در طول روز
- دل درد و بی حالی
با عرض سلام و خسته نباشید. دخترم ۵ سال و نیمه.جدیدا توی ماشین دل درد میگیره و بی حال و کلافه میشه.اصلا دوست نداره توی ماشین بشینه . بعضی وقتها هم حالت تهوع داره توی ماشین.ممنون میشم راهنماییم کنین که چیکار کنم که حالش بهتر بشه و اذیت نشه دیگه. باتشکر فراوان
- عفونت چشم
سلام اقای دکتر پسرم ۲۵ روزشه وقتی ۲۰ روزش بود عفونت چشم داشت ترشح زرد از چشمش میومد بردم پیش دکتر پمادجنتکس داد با قطره . الان چشمش خوب شده فقط یکم گوشه چشمش ترشح زرد میشه . تا تمام شدن پماد و قطره ازشون استفاده کنم یا دیگه نزنم ؟؟
- خارش آلت تناسلی
سلام وقت بخیر. پسرم ۵ سال و نیمشه. دو روزه خارش شدید در ناحیه آلت تناسلی داره. ولی قرمز یا متورم نشده. دلیلش چی میتونه باشه و چطور باید درمان بشه؟ ممنونم
- سب
سلام ۵ سی سی یک قاشق مربا خوری یا چای خوری هست لطفا راهنماییم کتید
- استفاده از قطره چشم در بینی نوزاد
من امروز اشتباها از قطره ناپریوین به جای قطره بینی استفاده کردم و داخل بینی نوزاد شش ماهم ریختم. از صبح تا الان همش خوابه یا اگه بیدار بشه دووباره خوابش میبره . آیا نیازی هست به بیمارستان مراجعه کنم؟
- شیر
فرزند یک ساله دارم که در آزمایش داده کم خونی داشته آیا میتوانم به او کم کم شیر پاستوریز؟
- شربت ستادین
پسرم ۱سالشه سینش خرخر میکنه ایا میتونم بهش ستادین بدن
- تغذیه
سلام اقای دکتر بچه های خواهرم ۶ ساله و ۴ ساله هستن از نظر تغذیه خیلی بد غذا هستن و وزنی ندارن و خوابشون خیلی بده تا ۶ صبح بیدارن و اصلا نمیخوابن چیکار باید کرد اگر دارو برای اشتها هست بهم بگید و برای خوابشونم اگر دارو هست بگید ممنونم

