Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- بیماری مادر نوزاد
با عرض سلام خدمت شما . از کابل افغانستان مهنوش استم 1- اگر مادری طفل شیر ده داشته باشد برای (دلدرد مادر) تابلیت مترانیتارول استفاده کند به نوزاد ضرر دارد ؟ 2- در جریان دوران شیردهی مادر باید از کدام دارو ها استفاد نکند؟
- قرص فنوباربیتال
سلام و خسته نباشید قرص فنوباربیتال برای نوزادمون پزشک تجویز کرده دو به شک هستیم به نوزاد بدیم یانه چون میگن خوب نیست میخواستم نظرتان بهمون بگید ممنونم
- شیر
سلام بچه ای یه ساله دارم میشه بش شیر پاستریزه کم چرب بش بدم چون از شیر خودم سیر نمیشه ونمی خوابه
- دوز سفکسیم برای نواز ۸ ماه چقدر است
نواز ۸ماه دارم دکتر بردم دارو سیتریزن و سرماخوردگی داده ولی الان سرفه خلتی میکنه میخوام بدونم دوز سفکسیم چقدر بگیرم
- سرماخوردگي
بإسلام.دخترمن ١٧آذر وارد ٦ماهگي ميشه.٤روز پيش متوجه شدم تب داره.تب ٣٨نزديك ٣٩بود بدون هيچ علامتي.شب هرچقدر قطره استامينوفن ميدادم بالا كي اومدكه ساعت٧صبح تبش نزديك ٤٠بود.بردم دكترشبانه روزي داخلي معاينه كردشربت سفكسيم ١٠٠با ديفن هيدرامين وشياف ١٢٥گرمي داده ٦ساعت نصف شياف.بعد ٣روز دختر من هر ده ساعت تبش نزديك٣٨ميرسه.اين تب تا كي ادامه داره؟و اقاي دكتر سوال ديگم اينه كه دكتر بهش واكسن به رون پاش تزريق كرد براي نوزادي كه ٦ماهش نشده و واكسن ٦ماهگي نزده خطرناك نيست؟ دخترمن تب داره و چشماش قرمز ميشه و نفخ شديد داره.هميشه يبوست داره واي اين چن روز آبكي ميره.يعني سرما خورده با آنفولانزاست؟
- سینه خلط دار نوزاد و بسته شدن دماغ و گلوی نوزاد
سلام دکتر نوزاد من دو ماهشه حدود یه ماهی هست خلط داره دماغش هم بسته شده خوردن شیر براش خیلی سخت شده چند بار به دکتر مراجعه کردم ،ایورا،سفکسیم و ازیترومایسین دادن ولی تاثیر نداره لطفا بگین چکار کنم
- عدم وزن گیری دختر هشت ماهه
سلام
دختر هشت ماهه ای دارم که اصلا وزن نمیگیره، و به دو برابر وزن تولد نرسیده. وزن تولد 3810 و الآن 6800 و میلی به غذا نداره.
آزمایش ادرار و خون انجام شده که یه کم خونی جزیی داره که قطره آهن میخوره، زینک گلوکانات هم میدم. شیر خشک آپتامیل pdf کمکی هم میدم. خواهش میکنم، چاره چیه؟ - شیرخشک
سلام وخداقوت. دخترم یازده داره که بخاطر وزن پایینش که 8کیلو هستش شیر خشک بی بی لاک شماره 2 بهش میدم مدت 3روزه که دارم میدم ودر مدفوعش رگه های سفید شیر هست! بنظر شما مشکلی نداره؟ در ضمن حدود 4شماره شیر بیشتر نمیخوره. ممنون
- شياف دوز بالا
- سرماخوردگی نوزاد5ماهه
سلام خسته نباشیدپسرم 5ماهش تموم شده سرماخورده ابریزش بینی داره وسرفه میکنه چیکاربایدبکنم
- شربت سیتریزین
سلام.دخترم تازه ۴ ماهگی رو تموم کرده .بخاطر خلط گلو و سرفه و تب بالا پیش دکتر اطفال بردیم شربت سیتریزین(شبی1 سی سی) و سفالکسین(هر ۸ساعت ۲/۵سی سی) و استامینوفن(۴ساعت ۱۵ قطره)تجویز کردن.الان دو روزه که داروهارو میخوره سر و صورت و کل بدن دانه های قرمز زده بیرون،آیا شربت سیتریزن رو قطع کنیم؟
- بی خابی نوزاد
سلام خسته نباشید نوزاد ی ماهه دارم ک اوایلش خوب بود همه چیش خابش و شیر خوردنش اما الان چند روزیه اصلا نمیخابه اصلا ب زور میخابونمش تا میزارمش زمین دوباره بیدارمیشه جیغ میشه نمیتونم ارومش کنم چنذروزیه اصلا نمیخابه شربت کریپ میکسچر و قطره بیبی کولم بش میدم ولی تاثیری نداره چیکارکنم
- َشیر خشک
با سلام خدمت پزشک محترم به نظر شما برای نوزاد نارس و کم وزن چند وعده شیرخشک در روز کنار شیر مادر لازمه و چند سی سی باشه؟
- شربت سیتریزین
آقای دکتر شربت سیتریزین واسه زیر یک سال مقدار مصرفش چقدره؟
- ترس نوزاد ۹ ماهه
سلام خسته نباشین پسر ۹ ماهه من وقتی حتی یک لحظه ازش دور میشم شروع به گریه میکنه و حتی تو خواب هم جدا نمیشه ازم که بذارم تو تخت خودش بخوابه وقتی میذارمش جدا سریع بیدار میشه تو خونه دنبالم راه میافته از دوش حمام از سشوار و جاروبرقی و یه سری چیز این جوری دیگه میترسه جوری که گریه میکنه و جیغ میزنه نمیدونم باید چی کار کنم کمکم کنین لطفا
- حساسیت پوست صورت نوزاد پنج ماه
سلام وقت بخیر دخترم پنج ماهشه پوست صورتش قرمز وخشک شده وخارش هم داره دوماهگی دکتر بردم پماد هیدروکورتیزون وموپیروسین وشربت هیدروکسی زین داد خوب شد بازم دوباره قرمز وخشک شده ومیخاره از این پمادها استفاده کردم دیگه تاثیر نداره الان یک هفتس چیکار کنم
- درمان سرفه نوزاد سه ماهه
سلام پسرم دیروز سه ماهش تمام شده ۳روزه که سرما خورده دکتر شربت ازیترومایسین و قطره بینی بتامتازون هر ۸ ساعت و قطره سدیم کلراید هر ۴ ساعت داده گرفتگی بینیش برطرف شده ولی از امروز خیلی سرفه میزنه و شکمش حالت سبز تیره و ۳بار کار کرده. برای سرفه چی خوبه بهش بدم ؟
- تاخیر در واکسن یکسالگی
با سلام و عرض ادب. با توجه به اپیدمی به وجود آمده واکسن یکسالگی نوزادم را چکار کنم؟ میترسم بیرون ببرمش. ممنون
- گرسنگی نوزاد
سلام اقای دکتر. نوزاد یک ماهه کولیکی دارم . مدام گریه و بیقراری میکنه و این وسط من نمیدونم کدوومگریه ش مربوط به گشنگی ش هست. از کجا بفهمم گشنه ش شده یا گریه هاش مربوط به دلدرش هست؟ از روی ساعت مشخصی شیر بدم یا راه دیگه ای هم هست؟
- واکسن ۱۸ ماهیگی
سلام از اون روزی که واکسن زدم پسرمو خیلی سخت نفس میکشه انگار پلیپ داره دماغش

