Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- چین پای نوزاد
سلام خسته نباشید نوزاد ۴ماه ای دارم که چین های روی کشاله ران وکنار اندام جنسی قرینه هستند وهرطرف یه چین دارد ولی قسمت وسط ران قسمت داخلی زانو( بالای زانو) که چین وجود دارد،چین یکی از پاها کاملا مشخص وعمیق است موقع جمع کردن پاها ولی چین قسمت داخلی ران پای دیگر کاملا محواست درحالی که درمطالب خواندم که قرینه نبودن چین های کشاله ران وکنار اندام جنسی ممکن است دلیلی برای دررفتگی لگن باشد نه چین قسمت داخلی ران وبالای زانو جای نگرانی وجود دارد؟سونو نیاز است؟
- سلام آقای دکتر شربت پدیزان برای چی خوبه
- سلام نوزاد ما در روز اول غربالگیری تی اس چی ۵بود بازم از پاشنه پا تکرار شد اینبار ۸ بود تا مجددا آزمایش خون دادیم ۹بود دکتر اطفال گفت دو هفته دیگه تکرار بشه دوباره شد ۱۰ حالا دکتر روزی یه قرص۵۰تجویز کرده وt4و t3نرمال بوده نوزدام بیست روز متولد شده ایا درمان مناسبی هست؟؟؟،
با سلام نوزاد ما بعد از تولد آزمایش غربالگری tsh5بود گفتن تکرار بشه بازم ۸شد گفتن آزمایش خون بدید ۱۰روزگی جوابش ۹شد دکتر اطفال گفتن بعد دوهفته تکرار بشه انجام دادیم شد ۱۰ حالا دکتر گفت باید قرص ۵۰هر روز براش تجویز بشه نوزادم ۲۲دو روز متولد شد آیا این درمان مناسبی هست؟؟
- خرما
سلام وقت بخیر دختر هفت ماهه ای دارم که چند روزه خرما و سرلاک خرما میخوره وسط پاش جوش دون دون قرمز زده هر چی پماد آد و کالاندولا میزنم خوب نمیشه علتش میتونه حساسیت به خرما باشه
- کم شدن ادرار نوزاد
پسرم 3ماه و 20روزشه دو هفته پیش عمل جراحی کلیه داشته...کلیه سمت چپش مجاری خروجی اش مادر زادی تنگ بود ...دکتر جزینی عملش کردن... خب مشکلی نداشت عمل هم خوب بود ... چند روزی هست سرماخورده ...دو شب هم تب داشت...ولی الان دیگه تب ندارن...فقط حجم ادرارش خیلی کم شده ...روزی یکی دوبار شکمش کار میکنه سبز رنگم هست... به نظر شما آیا کم شدن ادرارش خطر داره یانه
- ویتامین ا د
سبلام ببخشید من یک نوزاد بیستو هشت روزه دارم ما اشتباهی قطره ویتامین اد رو اشتباهی بهش دادیم یعنی بجای 25 قطره هفتاد قطره دادیم فکر میکنید عوارضش رو بچه زیاد بوده
- خواب نوزاد ۹ ماهه
سلام ببخشید خواب پسر ۹ ماهه من برعکسه روزا تا ۱۲ شب خوابه از ۱۲ شب تا هر ساعتی از صبح که عموما متغیره بیداره چی کار کنم؟
- رفلاکس
سلام.وققتون بخیر. دخترم دوماهشه و بعد شیر خوردن بالا میاره.یک ماهگیش ۴۱۰۰بود این ماه ۴۷۰۰شده بنطرتون وزن گیریش خوبه؟از بس بالا میاره میگم نکنه وزن نگیره.و اینکه چیکار کنم کمتر بشه چون روزی چن بار لباساشو عوض میکنم .سونو انجام دادیم گفتن مشکلی نداره.پودر اس امپرازول دادم تاثیر نداشت
- سينه پهلو
سلام آقاي دکتر گرامي و مهربان امسال تمامي آدم ها آنفلانزا شديد و يا سرماخوردگي گرفتن من هم گرفتم که با رعايت بهداشت مواظب کودک يک ساله ي شيرخوار خودم بودم اما خودم هم سينه پهلو شدم دارم آنتي بيوتيک مصرف ميکنم و دخترم هم سرما شديد خورده که خيلي زياد خلط گلو و ترشح بيني داره بهش آنتي بيوتيک آموکسي سيلين 200 ميدم طبق گفته ي دکتر داروهاش رو ميدم براش نگرانم آيا با دادن آنتي بيتوتيک خوب ميشه عفونتش؟؟؟ترشحات بينيش خيلي خشک تر شده بهتر شده و سرفه هاش هم کم تر شده خداروشکر تازه 2روزه ميدم آيا اگر تا يک هفته آموسي بدهم بهش خوب خوب ميشود؟؟؟
- سرماخوردگی
سلام کودک یکساله دارم سرماخورده آبریزش بینی وسرفه های شدید داره چه دارویی بدم
- مدفوع
سلام خسته نباشید نوزاد چهار ماهو نیم پسر فاویسم دارد چند وقتی هست دانه های زیر سیاه توی مدفوع میبینم شیر خشک ببلاک ۲ رو تازگی شروع کرده بودم که خودتون گفتید اگه خوب نشد تغیر شیر خشک بده شیر خشکشو عوض کردم گیگوز دادم که اسهال گرفت دوباره ببلاک دو دادم الان دو باره دانه های سیاهو میبینم چه مارک شیر خشکی خوبه ابا خطر ناکه ؟
- وزن نوزاد
سلام من نوزاد 55روزه دارم ایا وزن 4500خوب است یا وزنش کمه ممنون
- مدفوع زیاد نوزاد
نوزاد ده ماهه ازدیروز ۶ با شکمش کارکرده مشکلش چیه؟
- اسیب شنوایی
سلام نوازادم ۳۰ روز دارد میشه عروسی ببرمش.. براش مشکل شنوایی پیش نمیاد بخاطر صدای بلند اهنگ میگم ..خدایی نکرده به شنوایش اسیب بزنه
- کبودشدن پای نوزاد هنگام بغل کردن
سلام اقای دکتر وقتتون به خیر من یه نوزاد سه ماهه دارم که تپل هم هست وقتی بغل میگیرم پاهاش کبود وقرمزمیشه انگاربهش خون نمیرسه ولی وقتی درازمیکشه کاملا خوب میشه علت ش چی هست؟
- حساسیت به پروتیین گاوی
سلام اقای دکتر. نوزاد هشت روزه ی من به خاطر زردی تو بیمارستان بستری بود که به خاطر گریه و بیقراری مدام بهش شیاف گلیسیرین زدن. بلافاصله شکمش کار کرد ولی بلغم مانند خونی تو مدفوعش بود به دکتر گفتم اومد بالا سرش گفت خساسیت به پروتیین گاوی داره واسه خاطر هنین خون تو مدفوعش دیده شده. و منو از لبنیات منع کرد. خواستم ببینم ایا اون خون تو مدفوعش به خاطر شیاف کردن نبود؟ و چقدر تشخیص دکتر صحیح بوده مبنی بر حساسیت پروتیین گاوی نوزاد؟ در ضمن نوزاد من فاویسمی هست
- یبوست نوزادن
سلام نوزاد ۱۷روزه دارم که دوروزه شکمش کارنکرده قطره بایولاکت و سگا گریپ هم مصرفرمیکنه الان ازدردبه خودش میپیچه لطفا راهنماییم کنیدچکارکنم
- کارکردن شکم نوزاد
سلام دکتر خسته نباشید دختر 4 ماه ای دارم دوماه اول زیاد شکمش کار نمیکرد الان یه مدته روزی چهار بار دفع داره که بارای اخر ابکی میشه وزنش دوماهگی 5300 بود الان چهار ماهگی 6600 هستش توی دوماه چیزی زیاد نکرده چیکار کنم نگرانم
- جوش آبکی
پماد کالاندولا بزنم اون جوش آبکی که قبلا رودستش پیدا شد پماد هیدروکورتیزون۱درصد زدم حوب شد تو این سه روز چیکار کنم بهتر شه که اگه بهتر نشد ببرمش دکتر کف پاش رو باصابون بشورم
- کم وزنی
سلام پسر من چند روز دیگه ده ماهش تموم میشه وارد یازده ماه میشه از پایان نه ماهگی که یک دندون دراورده تا الان خیلی بد غذا شده هیچی نمی خوره به جز شیر خودم البته شیر خشک می خوره ولی وزنش اضافه نشده خواستم یک شیر خشکی معرفی کنید که باعث افزایش وزنش بشه ممنون

