Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تب
با سلام و عرض ادب... میخواستم بدونم برای نوزادان شش ماه به بالا با دماسنج های دیجیتالی برای گرفتن تب، دماسنج چه عددی را که نشان بدهد نشونه تب است؟!؟ و چه محدوده آیی تب محسوب نمیشه؟ دختر هشت ماهه آیی دارم که دو روزه با دماسنج دیجیتالی دمای بدنش ۳۷٫۶ است با استامینوفن پایین میاد و چند ساعت بعد دوباره تا حدود ۳۷٫۵بالا میره. گوشش را مرتب دست میکشه و بینی و دهان را میخارانه. ممکنه بخاطر دندون درآوردن باشه؟!؟
- دل درد و نفخ
نوزاد یک ماهه دختر دارم اسهال شده دور مقعدش قرمز شده و میسوزه ،دکتر بهش قطره بیولاکت داده روزی ۵ قطره بدم با کرم آتروپیکس برای جایی ک میسوزه و پوست انداخته، با یک شربت کامی کالم هر ۸ ساعت. چند روزی هست ک میدم ولی هنوز جای اون زخم خوب نشده و میسوزه موقعی ک ادرار و مدفوع میکنه. و شکم درد و نفخ داره .نظر شما دراین باره چیه؟ کمکم کنید لطفا
- زور
با سلام پسرم 7ماه و14 روزه ای دارم ریفلاکس دارد وبه پروتیین گاوی حساسیت داشت الان دو هفته است به مقدار کم از لبنیات استفاده میکنم علائم جز زور زدن الکی و بدون درد دارد یعنی حساسیت دارد؟ سوال دوممم این است که شربت زادتین واسه خس خس و سرفه میخورد خوابش میگیرد آیا مشکلی هست؟ سوال سومم داروهایی رفلاکس تا کی باید ادامه داد ؟خس خس و سرفه رو دارد
- مغزیجات
سلام آقای دکتر از چندماه میتونم مغزهای خام رو پودر کنم و به پسرم بدم به عنوان عصرانه؟الان ۷ماه و دوهفته داره
- قطره چشم باکتی ماید10
ایابرای سرماخوردگی نوزاد سه ماهه هم استفاده میشه
- سرماخوردگی نوزاد۱۷ ماه
سلام و خسته نباشید .میخواستم بپرسم برای کودک ۱۶ ماهه که سرماخورده چه دارویی مناسب تر هست .البته سرماخوردگی ساده با تب کم و کمی آبریزش.ایا ستریزین مناسب یا دیفن هیدرامین ساده
- زبان
سلام دکتر دختر دوسالم خیلی بهونه میاره و اذیت و گریه۱.اب زیادی از دهانش میریزه و میخارونه اخر لثه شو ایا دندون کرسی هست؟۲.نوک زبانش سفید پوستش نرم شده مثل حموم زیاد میمونی پوست پیر میشه و قرمزه همش میگه میسوزه چیز داغم یادم نمیاد داده باشم خیلی اذی میکنه چیزی نمیخوزه لطفا بگید چی بدم چیکار کنم اروم شه
- چهار دست وپا نرفتن
- یبوست نوزاد
سلام اقای دکتر ،شیر ای ار نوزاد مصرف کرد یبوست گرفت،بعد گیگوز معمولی استفاده میکنیم نفخ زیاد داره تا یک هفته خوب کار کرد بعد یک هفته دوباره مدفوع خشک داره.چه شیری مناسبشه؟
- قطره آهن…
سلام آقای دکتر خسته نباشید میخواستم بگم من به پسرم قطره آهن رو با اب میدم یعنی اول قطره آهن رو میدم بعد اب میدم چون میگم یه چهار تا دندون داره سیاه نشه بنظرتون آب رو بدم بهش یا نه ؟
- تب بچه
سلام و خسته نباشید . آقای دکتر از کجا میتونم متوجه بشم بچه تب داره بچه یکماهه . تب سنج زیر بغلی هم دارم چند درجه تب هستش؟
- ناف نوزاد
سلام سال نو مبارک نوه من شش روزه بدنیا آمده است دیشب متوجه شدیم نافش کمی ترشح سبز کم رنگ دارد لطفا راهنمایی بفرمایید
- دفعات شيرخوردن
سلام يه سوال ديگه اينكه روزي سه مرتبه شير خوردن به اضافه سه مرتبه غذاي كمكي لعاب برنج يا فرني آرد برنج براي دخترم كه شش ماهه ميباشد كافيست؟
- سلاماینشربتبراینوزتدسهماههاستفادهکردیمولیهمیشهاسهالهچهکارکنیم
- تکان دادن دست و پا
سلام و عرض ارادت خدمت دکتر نوزاد دو ماهه من خیلی دست و پاهاش رو تکون میده و گاهی موقع شیر خوردن هم همینطور گاهی موهای خودشم میکشه. آیا اینا رفتارهایی طبیعیه یا اینکه میتونه نشانی از مشکلی باشه؟ سپاس و خدا قوت
- مدفوع بلغمی
سلام پسرم 2ماه 10روزشه شکمش یکم ورم داشت عکس گرفتم گفتن رو هاش مشکل دارن ولی فعلاً عمل نمیخاد ولی سوال من اینه پسرم روزی 2 بار شکمش کارمیکنه بعدم 40روزگیش ک تموم شد ورم شکمشم خوب شد ولی الان چندروزه شکمش یکم حالت بلغمی داره میتونه از رودهاش باشه؟
- پوآر بینی ( فین گیر)
سلام اقای دکتر. برا نوزاد میشه از پوآر بینی (فین گیر) استفاده کرد؟چون نظرات متفاوته میگن خطرناکه و برا مغز نوزاد خوب نیست
- واکسن
با سلام تزریق واکسن 2ماهگی نوزاد با یک هفته تاخیر اشکالی ندارد؟ با تشکر
- شیرخشک
سلام اقای دکتر دخترم ۷ماهشه و رفلاکس داشت الانم بعضی اوقات بالا میاره تاالانم نانar میخوره.میه شما یه شیرخشک خوب که وزن دهی داشته باشه و بامعدش سازگارباشه معرفی کنید ممنون.
- قد و وزن
سلام خدمت آقای دکتر نوزاد هشت ماهه ای دارم وزن تولد ۳۴۰۰و قدتولد ۵۰ ودور سر هنگام تولد ۳۵ بوده الان که هشت ماهش تموم شده وزن ۷۹۰۰قد ۷۱ودورسر ۴۳میباشد آیا رشد نوزاد من مناسب هستش یا خیر ؟نوزاد من خیلی کم شیر میخوره و خیلی کم اشتها میباشد ازتون ممنون میشم بفرمایین از چه مولتی ویتامین و قطره آهنی استفاده کنم

