Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- یبوست و نفخ نوزادان
دختر ۳۵ روزه ای دارم ک دائم در حال پیخ خوردن ب خودش هست،بی قراره و هیچ چیز جز مکیدن سینه آرومش نمیکنه،شیر خودم کمه و مجبورم شیرخشک بدم ک با شیر خشک ببلاک ای ار یبوست گرفته و سه روزه دسشویی نداشته،زور میزنه برای دفع و جیغ میکشه اما دفع نمیکنه،چیزهای جورواجور جور دادمش ک دفع کنه اما نکرده،چ کنم؟چجوری دسشویی میکنه ک اینکارو بکنم.راستی نمیدونم برگشت شیر چقد باید باشه ک رفلاکس حساب بشه،آخه دخترم حس میکنم تو حلقش دائم شیرهست،و سینه اش گاهی خس خس میکنه از این شیر ک بالا میاد،آیا باید داروی ضدرفلاکس بخوره؟
- انتقال بيماري
سلام مجدد و خسته نباشي چندتا از فاميلامون كه قراره عيد ملاقات كنيم باهاشون متاسفانه هپاتيت بي دارن نگران دخترم هستم چون هنوز واكسن ٦ ماهگيشو نزده اون ها نيز رعايت نميكنن آيا فعلا با همون واكسن اول كه بدو تولد ميزنن كفايت ميكنه چون دوره سومش ١٢ فروردينه ممنون
- شیر خشک بلاگ ای ار
پسرم یک ماهه هست رفلاکس معده داره دکتر بهش شیر خشک ببلاگ ای ار پیشنهاد کرد ..با خوردن این شیر خشک دیگه شیر بالا نمیاره اما در روز ۶ بار شکمش کار میکنه این نشانه اسهال هست؟باید شیر خشکش رو عوض کنم؟
- ناله درخواب
سلام و خسته نباشید . آقای دکتر نوزاد 25 روزه من بعصی وقتها در خواب ناله میزنه شربت کولکید هم بهش میدم قبلش دلیلش چی میتونه باشه؟
- آروغ نوزاد
نوزادم يك ماه را تمام كرده خيلي سخت آروغ ميزنه كه باعث ميشود گريه كند تا آروغ بزند نآن ١ بهش ميدهم از شيرش راضي هستم در ضمن كوليك دارد چي كار كنم راحت آروغ بزند داروي خاصي هست ؟
- تغذیه ی نوزاد
سلام جناب دکتر من تغذیه کمکی نوزادم را ۳ روز بعد از پایان ۵ماهگی شروع کردم و الان ۳روزه است که به نوزادم روزی یک قاشق فرنی میدهم و پشیمانم که چرا تا پایان ۶ماهگی صبر نکردم خواستم بپرسم میشود دیگر از امروز به بعد تغذیه اش را ادامه ندهم ؟ و فقط شیر خودم را تا پایان ۶ماهگی بدهم؟؟مشکلی برایش نیست؟؟ چون ۳روز یک قاشق مرباخوری فرنی دادم و یک قطره چکان آبیاری جوشیده سرد آیا دیگر ندهم ایرادی ندارد؟؟
- فاویسم و مصرف آهن
نوزاد ۱۵ روزه ای داریم که مبتلا به فاویسم است. از شیر مادر تغذیه میکند. مادر نیاز به مصرف قرص آهن دارد. آیا مصرف قرص آهن توسط مادر برای بچه خطرناک است؟؟
- تب و استفراغ
با سلام و خسته نباشید خواهر دو ساله ام دیشب شام عدسی با ماست خورد و قبل از خواب هم شیرینی خورد و بعد خوابید ولی بعد از یک ساعت خواب بیدار شد و حالت تهوع داشت و بعد استفراغ کرد و تب داشت شب حالش بدتر بود ولی الان بهتر است ولی کمی تب دارد . ایا بخاطر خوردن زیاد غذاهایش است؟چه مریضی میتواند باشد؟ کرونا نیست؟ ایا باید به پزشک مراجعه کنیم؟
- حساسیت
سوال آقای دکتر، نوزاد چهل روزه من به سفیکسیم حساسیت نشون داده...نوشتید باید آزمایش شود...عذر میخام آزمایش چی؟ میشه توضیح بدین؟ تشکر
- یبوست نوزاد 2ماه
نوزاد 2ماه دارم یک هفته میشه شکمش کا ر نکرده
- عفونت چشم
سلام آقای دکتر دختری داری پنج ماه و بیست روزه دارم چشم چپش فقط صبح ها چرک میکند و سرفه های خشک میکند باید چکار کنم
- کوریزان
باسلام دخترم ۱۰ ماهشهتقریبا بعد از دو هفته دوباره سرما خورده شربت کوریزان بدم بهش مشکلی نداره البته دیفن هم میدم
- تشخیص سالم بودن یا معلول بودن نوزاد
سلام
چگونه میشه فهمید یک نوزاد سالم یا معلول است ؟
- یبوست
- سلام شربت پدی کولد واسه نوزاد سه ماهه ضرر دارد؟
- اسهال و استفراغ
از دیشب خیلی بی تابی میکنه ۳بار استفراغ کرده دکتر هم برویم ولی... مدفوش خیلی بد بو هس رنگش کرمی هست
- شیرخشک
سلام پسرپنج ماهشه رفلاکس داره.دیگه شیرخودمونمیخوره البته توخواب میخوره توبیداری نه.میخوام شیرخشک بدم بنطرشماچی بدم؟؟
- امپول ویتامین d
با سلام دیروز دکتر واسه پسر ۱۰ ماه ام امپول ویتامین دی تجویز کرد تزریق کردم باید دیگه قطره ویتامین ad روزانه بهش ندم ؟ وتا چه مدت ندم قطره ad
- اسهال و رفلاکس در نوزاد
سلام اقای دکتر پسرم دو ماهه است .اسهال داره ولی کمه اما موقعه دفع همه اش زور میزنه و با صدای خیلی بلند دفعه میشه.واینکه شیر درست نمیخوره همه اش با بازی میدم بهش .برای اسهالش پدیلاکت دادم خوب نمیشه .لطفا جواب بدید لطفا
- سرفه در نوزادان
سلام پسر ۱۰ ماهه با وزن ۱۱ کیلو دارم از دیروز سرفه شدید داره و نمیتونه اصلا بخوابه سرفه رو بیشتر زمانی که میخوابه داره سرفه کردن رو از سرماخوردگی قبلیش داشت اما شدید شده پلارژین و سیتریزین موثر نبوده

