Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- واکسن دوماهگی
سلام دخترم دوهفته بیمارستان بستری شده الانم شربت کوتریموکسازول استفاده میکند واکسن دوماهگی را بزنم یا نه امروز دوماهه شده ممنون
- زردی نوزاد
با سلام و احترام نوزاد من دختر هستش و در روز سوم تولدش زردی اون روی ۱۲/۷ بود و به مدت سه روز زیر نور خوابید و قطره بیلی... همزمان مصرف میکرد و بعد زردی اون اومد روی ۸/۶ دوباره چند روز بعد اومد روی ۱۱ دوباره متخصص به اون قرص فنو... داد تا سه روز ، دوباره زردی اومد روی ۹ حالا در ۱۷ روزیگیش دوباره زردی روی ۱۰/۶ اومده. البته گروه خونی مادر oمنفی و نوزاد Aمثبت هستش و وزن نوزاد در تولددوکیلو و هفتصد بوده و الان سه کیلو و دویست و پنجاه هستش. خواستم ببینم الان زردی روی ۱۰/۶هستش و با شرایط بالا مشکلی نیست ونیاز به مصرف دارویی نیست.
- عفونت آنفولانزا
آها درسته خیلی ممنون آقای دکتربابت پاسختون
- درد چشم کودک با ریختن قطره باکتری ماید
سلام وقتتون بخیر، برای عفونت چشم پسرم با تجویز پزشک، نه روز هست که قطره باکتری ماید براش استفاده میکنم، تا یکی دو روز پیش کاملاً چشمش خوب شده بود ولی یکی دو روزه حس میکنم رگهای کوچیک خونی مجدد روی سطح چشمش برگشتن، و اینکه از ابتدا هربار این قطره و یا پماد جنتامایسین براش میزنم احساس درد و خارش شدید داره، آیا مصرف پماد و قطره کافی هست؟ میتونم دیگه نزنم به چشمش؟
- آبریزش
سلام بچه پنج سال و نیمه دارم در صورت ابریزش بیتی شربت سیتریزین بهتره یا نئوتادین؟
- مسکن دندان
با سلام فرزندمن ده ماه است و داره دندون در میاره و شب ها خیلی بدخواب میشه و سرش و فشار میده رو دیواره تخت، نیازه برای درد دندون دراوردن مسکن بخوره،روزی چند قطره؟ وزنشم ۸،۷۰۰۰
- سرماخوردگی
سلام.پسرم6سالشه و18کیلوگرم.سرماخوردگی خفیف خورده از بینی اذیته تو خواب صدای خس خس سینش میاد.چه شربت یا قرصی بهش بدم؟ممنونم
- پیرو سوال قبلی
سلام اقای دکتر سوال قبلی که گفتم واکسن شش ماهگی نوزاد یک و نیم ماه عقب افتاده. من امروز تزریق رو انجام دادم. این عقب افتادگی هم به دلیل متاسفانه دوبار ابتلا به کرونا در این یک ماه و نیم بود. الان سوالم اینه این تاخیر یک ماه ونیم باعث اثر نکردن واکسن یا مشکلات دیگه میشه؟ خیلی نگرانم و ناراحت چون ابتلاهای ماهم به خاطر یه شخصی که بیماری شو مخفی کرده بود ایجاد شد.
- خوردن هسته شلیل
سلام دختر 5 ساله ام 2 روز پیش هسته شلیل کوچیکا رو قورت داده از اون روز تا الان گاهی وقت ها میگه دلم درد می کنه دلیل دل دردش چیه؟ یعنی هسته نمی تونه دفع بشه؟ لازمه از معده و روه هاش عکسبرداری بشه؟
- تغذیه کودک در دوران تب
آیا خوردن شیر در موقع تب داشتن نوشیدنی مناسبی هست؟
- یبوست
سلام بچم ۳ماهشه وزن تولد۲۷۰۰الان بالای ۷کیلو شیرمادرمیخوره باشیرخشک اپتامیل پرونوترا.قطره بایولاکت هم میدم بامولتی ویتامین ازاول مشکلی نداشته یعداز ۲۰روز نفخ ویبوست گرقته نفخش زیاده یبوستش هم طوریه که خیلی زورمیزنه شرخمیشه اوایل ماساژ میدادم مدفوع میکرد الان نمیکنه یک دکتر گفت حساسیت ب پروتئین گاوی داره شیرخشک haگرفتیم تاثیرنداشت ی دکترگفت شیرخشک کامفورت بدید اضلانمیخوره یک دکترگفت مشکل ازشیرمادره اونم پودر پیدرولاکس داد خیلی اذیته همش گریه میکنه چکارکنم دکتر
- رشد دور سر نوزادم
سلام دخترم بدو تولد دور سرش 34 بود الان که شش ماهش و ده روزه 41 شده بهداشت گفت کمه نگرانم
- واواکسن ۱۸ ماهگی
سلام پسرم ۱۸ ماهشه وقتی واکسن ۱۲ماهگیشو زد فرداش تب کرد و بدنش دونه های قرمز ریخت بیرون حدودا تبش یک هفته طول کشید الان واکسن ۱۸ ماهگیشو بهداشت نزد پیش چندتا دکترهم رفتم یکی میگه بزن ییکی میگه نزنم الان سر دوراهی موندم ممنون میشم کمکم کنید
- دیر کار کردن شکم نوراد چهار ماهه
نوزاد من شکمش خوب کار نمی کنه شیر مادر میخوره ۴ماهشم است قبلا نبوده ده روز میشه اینطور شده برای خالی کردن باد شکم هم خیلی زوز میزنه با تشکر
- سلام پسرم ۵ ساله هست و تب زیاد میکنه .اگه شربت اموکسی کلاو ۴۵۷ بهش بدم عیبی نداره ؟
- سلام دخترم 1سال و ۴ماهش با قطره و پماد خوب میشه چون هم اشک از چهار میره هم قع میکنه
- قدووزن
سلام اقای دکترمن پسرم ۴ماهشه۲۰بردم مرکزبهداشت بهم گفتن قدودورسرش خوبه ولی وزنش نیم کیلوکمه۶کیلوبودشیرمادرهم میخوره وزن تولدش۲/۷۰۰بودچیکارکنم بنظرتون
- کم کاری شکم نوزاد ۳۰ روزه
سلام. نوزاد پسر ۳۰ روزه دارم که اجابت مزاج کمتر شده و از شیر مادر تغذیه می شود . با دو انگشت روی شکم وضربه با انگشت دست دیگه قسمت وسط و به پایین و سمت راست خودم صدای تبل مانند می دهد که احساس باد داشتن شکم رو دارم ، و اینکه گاهی چون بعد از خوردن شیر مادر به خواب میره و ارق نمیزنه . و مادر در فواصل کم یک ساعت مثلا به بچه شیر میده که بع نظرم زیاده. کلا با پیچش بدن و ناراحتی اجابت مزاج میکنه. و ناراحتی دارد . اگر راهنمایی کنید ممنون .
- دانه های قرمز و تب
سلام. دختر 8 ماه دارم دو روز تب داشت دوشنبه پیش شما آوردم برام آنتی بیوتیک نوشتین گفتین از 4 شنبه اگه تبش قطع نشد بده. من دیدم بازم تب کرد همون روز شروع کردم آنتی بیوتیک از شب بدنش دونه زد بروم شبانه درمانگاه گفت شاید آلرژی باشه. الان تب نداره اشتها همه چی خوبه ولی سیته زیر بغل ران پا پشت گردن پر دونه هست میخوابه کم رنگ میشه از خواب که بلند میشه حرکت و جنب جوش..... دوباره دونه هاا بزرگ میشن الرژیه هست؟ یا تب ویروسی. سرخ جوش؟ سرخجه؟
- استفاده از قطره
سلام دکتر خداقوت ایا میشه از قطره هایی که مهلتش یکماه هست بیشتر استفاده کرد؟تاتموم شدن شیشه؟ اگر میشه تا چندوقت بعد واگر استفاده کنیم مضره برای بچه؟ مثلا استامینفن پاراکید و آهن و مولتی و...

