Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سلام اقای دكتر پسرم من الان شش ماه تمام است شبها باگریه ازخواب بیدار میشودحتی چشمهایش راهم باز نمی كند تلاش میكنیم میخوابد بعد 20 دقیقه یا ربع دوباره تكرار میشود هرزگاهی هم اصلان نمی خوابد فقط گریه میكند من راكلافه كرده تا اینكه صبح شود می خوابد لطفا من را راهنمایی كنید؟
- تی اس اچ
قطع یا ادامه با عرض سلام و وقت بخیر نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم و در 29روزگی آزمایش وریدی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 بود که متاسفانه بعلت عدم دسترسی به پزشک متخصص،پزشک عمومی براش روزی سه چهارم قرص لووتیروکسین50 تجویز کردن و بعد از یک ماه مصرف قرص تی اس اچ شد 0.1 و تی4 هم شد 11 (از همان ده روزگی هم بخش غربالگری نوزادان گفتن نیاز بع هیچ اقدامی نداره و نرمال هست و خیلی از بچه ها ازمایششون دو مرحله ای میشه و اگه مرحله دوم نرمال باشه نیاز به هیچ پیگیری نداره ) و باز دارو را کم کردن و نصف قرص بهش دادم که بعد از یک ماه و نیم قرص خوردن تی اس اچ شد 2.03 و تی4 هم شد 8.07 الان سه ماه و نیمه هست یه پزشک عمومی دیگه میگوید نرمال است و باید دارو قطع شود چون عربالگری هم خوب بوده و از اول نیاز به درمان نداشته است نظر شما چیه؟ (از نظر قد و وزن و دور سر هم خوبه ) با تشکر فراوان از شما
- مشکل بعد از ختنه
سلام آقای دکتر. ضمن تشکر از شما . پسرم را در ۴۵ روزگی ختنه کردیم و الان بعد از ۵۰ روز که از ختنه شدن میگذره سر آلتش و اطراف محل ختنه کبود به رنگ بنفش هست . میخواستم بپرسم آیا مشکل داره. ممنون از شما
- سرماخوردگی نوزاد
سلام شربت ستادین سی دی برای سرما خوردگی بچه 15 ماه مشکلی نداره بدم بهش آبریزش بینی وسلفه تب
- عفونت دور سر
سلام بعد از چهار روز زایمان روز دوم فهمیدم که بچه تب داره بعد انجام آزمایشها متوجه شدم که عفونت دور ݦغز هستش آیا برطرف میشه
- دخترم ۸ ماهه هست واز دو ماهگی سروصورت و گوشهاشو چنگ میزنه وخونی میکنم میشه منو راهنمایی کنین
- سلام اقایی دکتر فرزندم از بعد واکسن دوماهگی دیگه تو بیداری شیر نخورد و دائم باید تو خواب شیر بخوره تو بیداری زیر سینه گریه میکنه و کمرش رو بلند میکنه که نخوره گاهی شیر میاد تو گلوش موقع اروغ زدن و حالت ادمس میجوعه دهنش رو ولی اصلا بالا نمیاره دکتر بردمگفت رفلکس پنهان داره ولی دارو نداد فقط دایمیتیکون داد الان نوزادم پنج ماه و بیست روزشه و همچنان تو خواب باید شیر بخوره ایا راه حلی هست کمک کنه تو بیداری شیر بخوره
- سرماخوردگی نوزاد ۴۰ ردزه
سلام، دخترم دچار آبریزش بینی شده و گرفتگی بینی، ظاهرا ته حلق هم خلطی هست همش خرت خرت صدا میده، کمی تب داشت که پاراکید دادم ،رویصورتش یه دونه های ریزی قرمز داره،فقط گرفتگی بینی باعث بد خوابی و بد خلقی اش میشه ،یعنی کروناس
- امتناع از شیر خوردن
نوزادم پنج ماه وده روزی هست.وزن تولد ،دور سر،قدش به ترتیب ۲۷۷۵گرم،۳۳، ۵۱سانت بوده. الان وزنش ۷۵۶۰گرم،قدش۶۴،دور سرش۴۱هستش، بعد از واکسن چهارماهگی دیگه به راحتی شیر نخورد. یعنی در حد یک الا دو دقیقه زیر سینه میمونه. آرام و قرار نداره، در ۲۴ساعت شاید سه ساعت هم نخوابه اون هم روی پا. چند نوع شیر خشک هم امتحان کردم نخورده. غذای کمکی هم به زور میخوره در روز یک وعده. در ۲۴ساعت نهایت چهار بار ادرار داره ولی اجابت مزاجش خوبه. خیلی نگرانم. چند تا دکتر نوزاد هم بردم افاقی نکرده لطفاً راهنماییم کنید چکار کنم. باتشکر از زحمات تان. یاعلی.
- تشنج نوزاد
سلام .آقای دکتر پسر آبجیم تشنج خفیف داره ایا درمان میشه خیلی نگرانیم میشه راهنمایی کنید
- پزشک اطفال
بچه ام از سر شب شیر میخوره هم شیر خودم هم شیر کمکی بازم بی تابی میکنه و گشنست و گریه میکنه
- استفراغ
سلام پسرم امروز پنچ ماهش کامل شد چند مدت استفراغ داره هرچی میخوره بعضی موقع کم بعضی موقع زیاد بالا میاره بردم دکتر شربت دومیتدون .آمپرازول دادن میگن برای رفلاکس آمپرازول دکتر گفته روزی یه ساشه ولی شربت نگفته چجوری باید بدم ..چقدر ..درضمن آب دهنشم خیلی میره جوری که روزی 7.8بار لباسشو عوض میکنم
- دفع بعد از هر وعده غذا
دخترم یازده ماهشه. چند وقت هست که هرچی بهش میدم بخوره، همون موقع مدفوع میکنه. آیا مشکلی هست؟
- بی ا شتهایی
سلام خسته نباشین.پسرم ۳ ماه دیگ میشه ۲ ساله میخواسم بپرسم چیکار کنم ک اشتهاش باز شه خیلی بد قزاس صبحونه نمیخوره فقط سوپ میخوره اونم به زور شهر خودم بردم دکتر بهش راسیپ داد ولی هیچ کمکی نکرد ممنون میشم از راهنماییتون.
- شيرخشك
پسرمن ٩ماهشه شيرخشك تروويتال arميخورده ميخوام ديگه ساده بدم ميتونم ابتاميل ساده بگيرم يا حتما بايد همون تروويتال باشه ولي ساده اش
- زردی نوزاد
سلام دکتر عزیز ممنونم بابت همراهی و پاسخگویی به سوالات مادران نگران خداقوت. نوزاد ۲۰ روزه ای دارم که زردی دارد البته بخاطر ترس از بیماری کرونا اونو آزمایش نبردم از رنگ زرد بدنش متوجه شدم وبا حجامت وخوراندن شیر خشت و ترنجبین تلاش کردم زردی را کنترل کنم کمی بهتر شده اما هنوز هم رنگ نوزادم کمی زرد است ومن نگرانم .rh خونم منفی است در بارداری دوباره رگام زدم لطفا مرا راهنمایی کنید.
- شیرخشک
با سلام خدمت پزشک محترم
به نظر شما برای نوزاد نارس و کم وزن چند وعده شیرخشک در روز کنار شیر مادر لازمه و چند سی سی باشه؟ - سرلاک میوه
سلام اقای دکتروقت بخیر پسرم۱۱ماهشه میتونم بهش سرلاک گندم و میوه بدم؟چون سرلاک اینارو دوس داره ولی چون یبوست میاورد قط کردم
- دیر مدفع کردن نوزاد دو ماه پنج روز
پسرم دوماه پنج روز ۸ روز یکبار مدفع میکنه وقتی مدفوع میکنه گریه میکنه
- سرما خوردگی
با عرض سلام خدمت آقای دکتر من دختر هفت ماه و نیمه ای دارم که الان دو روز است از آبریزش بینی شدید رنج میبرد حتی تنفس عادی هم دچار مشکل شده امروز صبح گوشه چشمش هم چرک کرده و تب خفیفی دارد تو رو به خدا کمکم کنید بچه ام خیلی بی قرار است امیدم اول به خدا بعد به شماست

