Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- پروفن
سلام دکتر میشه به کودک یکساله شربت پروفن داد؟؟ وزن کودک 8 کیلو و نیم
- تب ویروسی یا باکتریایی
سلام وقتتون بخیر. آقای دکتر هفته پیش چهارشنبه و جمعه جشن عقد خواهرشوهرم بود که اونجا خاله شوهرم مریض بودن و متاسفانه اومدن. دو سه روز بعد از اون من خارش گلو، سرفه و آبریزش بینی داشتم. همسرم هم کمی خارش گلو داره. پدرشوهرم گلو درد و سرفه و آبریزش بینی داره. مادرشوهرمم مریض شده. پسرم از دیروز صبح (پنجشنبه)تب کرده. فقط تب داره. حدود ۳۸ درجه. شیاف که میذارم میرسه حدودا ۳۷ و نیم دوباره سر شیش ساعت به ۳۸ میرسه. خواستم بدونم این بیماریش ویروسی هست؟ یا به آنتی بیوتیک نیاز داره؟
- دندان.
سلام آقای دکتر بچه من تا ۹ ماهگی ۴ تا دندان بالا و ۴ تا دندان پایینش که جمعا۸ تا دندانش درواومد اما الان ۵ ماه گذشته و بچه من ۱۴ ماهش هست و بعد ۹ ماهگی دیگه ندان درنیاورده آزمایشم داد همه چی نرمال بود چکار کنم؟
- ویتامین دی
سلام دکتر جان دخترم ۱۸ماهگی ازمایش داد و ویتامین دی مرز بود، دکتر قطره D3fort ماهی یک سی سی داد که گفتن ادامه بده، الان دخترم سه سال و پنج ماهشه که تا به الان این قطره هرماه میدادم،هنوز چکاپ نبردمش، لازمه ببرمش چکاپ؟ و اینکه ویتامین دی چه میزان و چقدر بدم؟ ممنون
- تب بعد از واكسن يك سالگي
با سلام حدود ٢٣ روز پيش دخترم واكسن يكسالگي رو زده، از ديروز دچار بي اشتهايي شده و از ديشب هم تب كرده، هيچ علامت ديگه اي هم نداره. اين تب ممكنه به علت عوارض واكسن باشه؟
- بیماری کودکم
باسلام بچه هام ۶ساله هستن ۲۰کیلو وزن دارن هرچند وقت یبار سرفه های خشک میکنن خوب میشن دوباره بعد ازچند وقت شروع میشه آبریزش بینی دارن.لطفا لطفا کمکمکنید مرسی
- تب ولرزو اسهال و استفراغ
سلام اقای دکتر پسرم ۱۴سالشه با وزن ۳۷کیلو از دوشنبه شب تب و لرز شدید واستفراغ داشت که با متوکلروپرامید تا سه شنبه بعداظهر استفراغش خوب شد و سه شنبه شب دیگه تبم نداشت بعد بهش هیوسین ۱۲ساعتی از سه شنبه هیوسین دادم که اسهالش بهتر نشد همش حالت دلپیچه و اسهال داشت و دل درد دیگه تا دیروز بعداظهر که چهارشنبه میشه دوباره بردمش دکتر برا اسهالش امپول هیوسین داد با قرص نالیدیکسیک اسید که از دیشب امپول زدیم براش با یکی قرص نالیدیک سیک اسید خورده ولی همش میره دسشویی دوباره و میگه همش احساس دارم که برم پی پی کنم ولی هیچی در نمیات هرچی زور میزنم نمیدونم چیکار کنم
- ترشحات چرکی بینی
سلام آقای دکتر قبلا هم پیام دادم که دخترم ۶ سالشه از وقتی پیش دبستانی میره تا الان همیشه سرمامیخوره . یعنی ماهی یکبار یا دو بار. و هر بار علائمش یه مدل هست .الان ترشحات زرد بینی . عطسه . و کمی تب البته سینوزیت هم داره همیشه تبش خیلی شدیده اما ایندفعه خدا رو شکر تبش خیلی کمه دو تا سوال دارم اول اینکه دارو چی بهش بدم و اگه میشه که دارو بهش ندم چون دیگه شده پوست و استخوان به خاطر آنتی بیوتیک زیاد و دوم آیا واکسن ۶ سالگی رو میشه براش بزنیم الان
- مشکل گوارشی
سلام خسته نباشید من دخترم ۴ماهشه دکتر گفتن حساسیت شیرگاو دارن واینکه مقعدش خیلی زخمه دکتر شیراندامی پپتی جونیور داده الان ۱۰روزه مصرف میکنه ولی دسشوییش خیلی بلغمی شده روزی ۶بار ۵روز اول مصرف روزی یه بار دفع داشته الان با زور زدن دفع آبکی وبلغمی ریفلاکس هم دارن امپرازول میدم بهش چ راهکاری دارین آقای دکتر ممنون میشم راهنمایی کنین
- بی خوابی
سلام صبح بخیر آقای دکتر دختر سه سال و ۲۲ روزه ای دارم که خیلی بد خواب است مثلا در طول روز کلا نمی خوابد ولی شب ساعت دوازده تا یک خواب می رود بعد ساعت سه صبح مجدد بیدار می شود تا صبح و صبح زود اگر خواب برود دوباره زود بیدار میشود باید چکار کنم خوابش تنظیم شود آیا برای سلامتی اش مضر نیست این همه بی خوابی و راستی تحرک زیادی دارد ولی تغذیه خوبی ندارد یعنی اصلا تمایل به خوردن نشان نمی دهد و باید با اصرار و بازی کردن به او غذا بدهیم شرمنده از طولانی شدن پیام و ممنون از صبوری و حوصله شما در پاسخگویی
- استفاده از قرص سفکسیم ۲۰۰ برای کودک ۶ساله برای چرک گلوسینوزیت سرفه
- عفونت
سلام اقای دکتر پسر من ۸سالشه وزنش۲۴کیلو هستش گلوش عفونت داره وتبش بالا میره شربت آموکسیسیلین هر چند ساعت چند سی سی بدم؟
- غذای کمکی
سلام آقای دکتر مقاله تون درباره یبوست رو خوندم. ولی بچم واقعا عذاب میکشه الان ۱هفته س دفع نداره گلیسیرین استفاده کردم بی فایده بود، ۷ماهشه از وقتی غذا و قطره آهن خورد اینجوری شد الان میترسم غذا بدم ولی گشنه میمونه. رفلاکس و آلرژی هم داره.خواهش میکنم راهنمایی کنید
- س دکتر اقای دکتر من از چهار شنبه سرفته خلت خیلی بدی دارم مخصوصا گلو درد چی باید بخورم
- واکسن 18 ماهگی
ایا همه کودکان بعد واکس تب میکنن پسرمو دیروز واکسن زدم ولی تب نکردن نهایت 37ونیم درجه حالا همه میگن اگه تب نکنه ینی واکسن اثر نکرده البته من بخاطر کرونا و تعطیلی تقریبا 20روز دورتر زدم ینی تو 19ماهگی حالا تکلیف چیه چون تب نکرده باید دوباره بزنم یا بخاطر اینکه عقب افتاده اثرش کم شده در ضمن پسرم دوقلو و نارس بدنیا آمده ممنون میشم راهنماییم بفرمائید .
- آبمیوه
سلام. خسته نباشید. بچم تب داره. یسال و نیمه. براش آبمیوه میگیرم یکم با آب قاطی میکنم. مثل آب لیمو شیرین یکم شکر میریزم که بخوره. ضرر نداره؟ ممکنه بالا بیاره؟
- سوزش ادرار
دخترم سه سالش هس وقتی ادارار میکنه میگه سوزش دارم چه شربتی چه مقدار بدم ۱۵ کیلو هس؟
- یبوست
پسری سه سالو نه ماهه دارم که از دوسالگی دچار یبوست شده به طوری که دفع روزانه دارد اما مدفوع خیلی خشک و بزرگ است و هنگام دفع دچار خونریزی درحد یکی دوقطره میشود به پزشکان زیادی مراجعه کردم در طی مصرف دارو مشکل برطرف میشود اما بلافاصله پس از قطع دارو دوباره مشکلش برمیگردد ایا نیاز به ازمایش هست چه ازمایشی
- راهنمایی
سلام وقت بخیر آقای دکتر عزیز ببخشید پسرم ۶سال داره حدود ۱ماه هست سرفه میزنه ۳بار بردم دکتر از آنتی بیوتیک گرفته تا دونوع اسپری که کم جواب داده امروز هم بردم متخصص که گفتن فعلا اسپری استفاده شود و یک آمپول دگزامتازون تجویز کرد وگفتن آمپول رو به صورت خوراکی داده شود سوالم اینه آیا آمپول بصورت خوراکی مشکلی نیست ممنون میشم جواب دهید باسپاس
- بنفش شدن زباندخترم
سلام آقای دگتر یک ماه پیش زبان دخترم بنفش شد. چند روز بود خودش خوب شد باز دوباره آمروز بنفش شده یکم میشه لطفا بگین ازچه چیزی میتونه باش دخترم سنشم 1سال

