Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دندان قروچه
سلام آقای دکتر دخترم ۱۴ ماه سن داره و چند روزی هست که مدام دندان قروچه میکنه. گچ دیوار رو هم میخوره. ممکنه به خاطر انگل باشه؟ چطور باید بفهمم دلیل دندان قروچه چی هست؟ به خاطر شرایط کرونا دکتر هم نمیتونم برم
- آب خوردن نوزاد دو ماهه
سلام خسته نباشین، دخترم استفراغ شدید کرد،خواستم صورتشو بشورم شیر آبو باز کردم ناخواسته دهنش رفت زیر شیر آب،الان خیلی ترسیدم که واسش بد باشه.دخترم یکی دوروزه دوماهو تموم کرده
- سلام منم یه دختر۴ماهه دارم به شدت لاغرشدم هرچی میخورم بازلاغرم برای چاقی چی مصرف کنم
- عقب افتادن واکسن چهار ماهگی
سلام ببخشید واکسن دخترم 3هفته عقب افتاده مرکز بهداشت واکسن نداره میخواستم بپرسم مشکلی پیش نمیاد با تاخییر واکسن بزنم
- گریه نکردن
پسر دوازده روزه دارم که دوروز اول گریه میکرد ولی بعد از اون همه ی کاراش خوابیدن شیر خوردن طبیعیه ولی اصلا گریه نمیکنه هنگام خیس کردن یا وقتی گشنشه همش نق نق میکنه میخاستم بدونم آیا مشکلی داره یا نه
- گرفتگی بینی
پسرم۱۱ماهشه بینیش گرفته و مدام بینیش پره و ابریزش داره چیکار کنم
- سرماخوردگی نوزادسه ماهه
دخترم سه ماهش هست شربت سفیکغ چطوری بهش بد سر چند ساعت وزنش پنج کیلو هست
- رفلاکس
سلام خسته نباشیدپسرم 4ماهشه رفلاکس داره دکتربراش قرص اس امپرازول20نوشته صبحهانصف حل کنم بهش بدم بخوره وقتی بهش میدم بالامیاره میشه داروی دیگری رومعرفی کنیدجایگزینش کنم
- غدای کمکی
با سلام نوزاد هفت ماهه چه غداهایی میتونه بخوره ؟و چند وعده در روز
- رگه خون در مدفوع نوزاد
سلام آقای دکتر رگه خونی خیلی کم در مدفوع نوزاد مشاهده کردم شیر خودمو بهش میدم یه موقع هایی اسهال داره یه موقع هایی شیر رو هضم نمیکنه تیکه های خیلی کوچک سفید شیر هضم نشده دفع میکنه قطره کولیک میخوره چون زور میزنه دکتر داد دلیلش چه ممنون میشم
- گریه درخواب
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسر من ۷ماهشه وتا دیشب شکر خدا سرحال بود دیشب مهمان داشتیم و چند ساعت بعد مهمانی یهو توخواب گریه کرد شیر بهش دادم اروم نشد گفتم شاید نفخ کرده پدی لاکت بهش دادم باز اروم نشد و بعد گفتم شاید داره دندون درمیاره و استامینفون بهش دادم ولی الان باز بی قراره به خاطر این ویروس کروناهم میترسم ببرمش بیمارستان توروخدا بگید باید چکار کنم خیلی خیلی ممنون
- نفخ شدید نوزاد ۷ماهه
سلام . آقای دکتر نوزادم صورتش دونه میزنه و قرمز میشه البته منم صورتم گرمی کرده فقط یه سوال دارم که چهجوری گرمی نوزاد رو بتونم از بین ببرم؟
- شیرخشک
باسلام کودک 2 ماهه دارم که به پروتئن گاوی حساسه و شیرخشک پروتئین سویا به او میدهم که بهش هم میسازه آیا عوارض نداره ؟؟
- مدفوع نکردن
کودک چهارماهه یک ماه است که مدفوع نکرده،درد و سفتی شکم هم ندارد
- شیر خشک نان al 110
سلام اقای دکتر دو قلوهای من به هر شیری حساسیت داشتن تا اینکه نان al110 گرفتیم الان دیگه اصلا گیر نمیاد تازه ۴ ماهشون تموم شده چی بدم بجاش میشه لطفا راهنماییم کنید. سپاسگزارم
- يبوست
باسلام نوزادي ٥ماهه دارم حدود ٢ماه است موقع شير خوردن ب شدت زور ميزدن.عادت هميشگي اوست.قرمز ميشود موقع شيرخوردم ولي مدفوع نميكند.هميشه با كمك مدفوع ميكندبه شدت صفت.متخصص أطفال بردم بي بي كر مصرف ميكند با پدي لاكت اما فرقي به حالش نكرده.شيرخشك إي آر مصرف ميكند.آلرژي هم دارد
- سرفه نوزاد 3ماه
آقای دکتر یه جواب به من بدید آقای دکتر دخترم سه ماهشه سرفه های شدید داشت تاجایی که حالت اوق زدن بهش دست میداد بردیم دکتر دو دوز آمپول اکسی کورت زد الان بهتر شده تو خواب سرفه نداره الان آزیترومایسین 100میخوره با پلارژین و قطره بینی با پودر امپروزل 5 الان سینه اش خلط داره چیکار کنم ؟ میتونم بهش به دانه و بارهنگ بدم که دفع بشه توروخدا خطته شدم از بس بردم دکتر
- سرماخوردگی نوزاد ۳ ماه
سلام وقت بخیر نوزاد من ۳ ماهش از دیروز تب داره همرا با سرفه های خلط داره برای شیر خوردن اذیت میشه لطف راهنمایی کنید درضمن من دسرسی به متخصص اطفال ندارم
- رفلاکس نوزاد
رفلاکس نوزاد تا چند وقت ادامه دداره؟ دخترم سه ماهش شیر به صورت ژله ای یا یلغمی بالا میاره البته دستشو تا حلقش میکنه دهنش مشکلی هستش؟
- حساسيت ب پروتيين گاوي
سلام و خسته نباشيد. نوزاد پسر سه ماهه دارم كه از بدو تولد روزي حدود سي بار ب صورت اسهالي با حجم بسيار كم دفع داشت. وزن گيريش خوب بود. دكترا گفتن مهم نيس.از حدود چهل روزگي رژيم لبنيات گاوي گرفتم. ب طور كامل تمامي لبنيات و مواد غذايي كه در ان از لبنيات استفاده شده و حتي گوشت گاو و روغن حيواني رو حذف كردم. پسرم بعد از حدود چهار هفته از رژيم شكمش روزي پنج شش بار ب صورت اسعالي و كاملا ابكي كار ميكرد با حجم زياد. مجدد ب دكتر مراجعه كردم. گفتند طبيعي هست. حدود دو هفته قبل رگه ي خون در اسهالش ديدم كه مجدد خودم كليه ي ميوه ها و سبزيجات و گرميجات و ادويه رو حذف كردم. اسهال پسرم ب صورت بلغم و موكوسي هست. گاها همراه رگه هاي خون. ازمايش مدفوع و كشت مدفوع نرمال بود. مجدد ب متخصص اطفال مراجعه كردم. گفتند ستريزين بده وآپتاميل پپتي جونيور. ولي متاسفانه پسرم ب هيچ عنوان شيشه رو قبول نميكنه و من نميتونم شير خودم رو حذف كنم. از پانزده روزگي ب صورت مرتب پدي لاكت هم مصرف ميكنه. الان حدود دو هفته شده. كم شير ميخوره. حجم ادرارش خيييلي كم شده. و همچنان روزي سه چهار بار با حجم زياد اسهال ميكنه. و وزن نگرفته در اين دو هفته. سونوي كليه هاش و كشت ادرارش و ازمايش ادرارش نرمال هست. سوال؟ايا شير خودمو ادامه بدم با حدود هشت هفته رژيم سفت و سخت و عدم نتيجه گيري؟؟در حالي كه نوزاد شيشه رو قبول نميكنه زينك سولفا بدم يا زينك گلوكونات؟؟ اسهال طولاني اسيبي ب گوارش نوزاد وارد نميكنه؟؟

