Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- گرده عسل
با سلام برای تقویت سیستم ایمنی کودک ۷ ،۸ ساله از گرده عسل میشه استفاده کرد ؟ چه مقدار؟
- وبتامین دی
با سلام و وقت بخیر درمورد تزریق واکسن ویتامین دی برای کودک پنج ماهه که قطره مولتی و آ د نمیخوره پرسیدم و محبت کردید این پاسخ را دادید(سلام
بهتر است از قطره استفاده نمایید امپول برای موارد خاص مثل اختلال جذب استفاده نمایید.) ازتون ممنونم ولی به هیچ عنوان نمیخوره یعنی تزریق آمپول ضرر داره براش اگه ضرر نداره چه مقدار از آمپول و چه مارکی؟ با تشکر - وزن
سلام و خسته نباشید. پسر ۴ ساله با وزن ۱۴.۵ وزن مناسبی دارد؟ یا وزنش کم است؟
- دوز مصرف شربت آزیترومایسین 200 برای کودکان
آزیترومایسین۲۰۰برای کودک ۹کیلویی یکساله چندسی سی باید داده بشه
- در مورد واکسن ۶ سالگی
سلام وقت بخیر .دخترم ۶ ساله اش میخام واکسن ۶ سالگی بزنم وزنش ۱۹ کیلو شربت بروفن چند سی سی وهر چند ساعت بهش بدم شربت تایلوفن اگر خواستم بدم چند سی سی وچندساعتی بدم بهش. باسپاس
- کتوتیفن،پدیزان
سلام وقت بخیر عذر خواهم پسرم سه سال و نیمشه با وزن ۱۶ سرما خورده و سرفه داره شربت کتوتیفن و پدیزان گرفتم چقدر باید بهش بدم و چند ساعتی؟
- درد چشم کودک با ریختن قطره باکتری ماید
سلام وقتتون بخیر، برای عفونت چشم پسرم با تجویز پزشک، نه روز هست که قطره باکتری ماید براش استفاده میکنم، تا یکی دو روز پیش کاملاً چشمش خوب شده بود ولی یکی دو روزه حس میکنم رگهای کوچیک خونی مجدد روی سطح چشمش برگشتن، و اینکه از ابتدا هربار این قطره و یا پماد جنتامایسین براش میزنم احساس درد و خارش شدید داره، آیا مصرف پماد و قطره کافی هست؟ میتونم دیگه نزنم به چشمش؟
- عفونت چشم وسرماخوردگی
سلام آقای دکتر وقت بخیر من پسرم دو ساله هست سرما خورده سرفه و عطسه داره شبا که میخابه انگار تو گلوش خلط داره و خر خر میکنه از دماغشم ترشح سبز رنگ میاد و از چشماش هم ترشح سبز میاد صبح که پامیشه چشاش میچسبه به هم با کلی ترشح سبز و چشاش قرمز میشه و همش چشاشو میماله من چه دارویی واسه چشماش و سرماخوردگیش استفاده کنم خیلی ممنونم
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر پسر دوسال و نیمه دارم . سرماخورده چه دارویی بدم استفاده کنه؟درچه صورت سفالکسین بدم؟
- خوردن کارتن
دخترم ۸ ماه و نیم دارم کمی کارتن اسباب بازی اش را فکر کنم خورده است آیا اشکال دارد چ باید کنم خیلی نگرانم لطفاً جواب دهید
- صدای گلوی کودک 21 ماهه
پسری 21 ماهه دارم که مدتی است اب دهانش را قورت میدهد،صدای قورت دادن اب دهانش را میشنوم،در نوزادی ریفلاکس داشته،که داروی اس امپرزول و شربت رانیتیدن مصرف کرده و خوب شد،وزن گیری خوبی دارد ولی چندی پیش تب و التهاب گلو و اسهال داشت که دکتر بردم خوب شد،دقیقا چند روز پیش از شروع بیماری اب دهانش را که قورت میداد من میشنیدم،دکترش گفت ریفلاکس دوران نوزادی برگشته و دوباره داروی اس امپرازول داد و 10 روز دادم به بچه،صدای گلوش خوب شد،ولی الان باز چند روزیه که صدای قورت دادن اب دهانش را میشنوم،چند تا دندان هم داره هم زمان در میاره،خیلی نگرانم ممنونم راهنماییم کنید
- انگل کودک.
سلام اقای دکتر مادر کودک یک سال وهشت ماهه که گفتم انگل داره برای اشتها فرمودید زینک سولفات بدم.ولی برای انگل نفرمودید چی بدم بی قراری میکنه مخصوصا شب یا گریه ازخواب بیدار میشه بعضی وقتا میگه. دلم دردمیکنه پشتش.قرمزه دست ب پشتش میکنه شلوارشوهمیشه درمیاره نمیزاره پوشکش کتم هردوسه ماه یه بار همینجور بیقراری میکنه وهمین علاعم رو.داره وررنگش هم طرده وبی اشتها میشه شماروخدا اقای دکتر یک.دارو ودرمان قطعی برای بچه م بگید هردوسه ماه یه بار بیقراری میکنه از نه ماهه اینطور بوده تاالان دودفعه میشه که حرف میزنه میفهمم علاعم انگله توبچه گیش که هرچی گریه مکر نفهمیدم واینکه قرص مبندازول مصرف کردیم وبرای کودک هم ده دانه ای بااب حل کردم ودادم ولی هنوز همون علاعم روداره الان ازداروخانه شربت پییرونیوم نیک سادا گرفتم ولی ندادم شما چی امرمیکنید
- خوردن هسته ی گیلاس
من ۵۶سالمه و کلی گیلاس رو با هسته خوردم و و معده ام هم درد می کنه خیلی هم نگرانم
- غده
سلام دکتر وقتی بچم چند ماهه بود ازتون سوال کردم چند تا غده پشت سرش لمس میکنم فرمودید دست نزنم این غده ها هنوز هست نزدیک سه سالشه بازم مشکلی ندارن؟ در گردنش هست
- سرماخوردگی
سلام اقادکتر، پسرم ۳سالشه یک شب تب کرد تبشو کنترل کردم، الان سینش چرکی شده سرفه میکنه خلط زیاد داره اموکسی کلاو ۳۱۲گرفتم ۱۲ساعته بهش بدم خوبه؟ نیاز ب شربت سرفه هست؟ بخاطر خلط زیاد سرفه داره سینش خیلی خرابه
- قورت دادن هسته زردالو
سلام دختر 2.5ساله من یک زرد آلو باهسته قورت داد آیا برایش مشکلی پیش میاد یا با مدفوعش بیرون میاد لطفاً راهنمایی بفرمایید
- کم خونی
باسلام.ببخشید بچه م یک ماه دیگه ۲ سالش میشه وکم خونی شدیدی داره یه کپسول نوشتن ک گفتن دانه هاشو بریزیم توآب و بهش بدیم نمیخوره اصلا گفتم ببینم اگه میشه دارو براش تجویزکنید ممنون میشم
- سلام خسته نباشید می خواستم در مورد افتادن بچه سئوال کنم پسرم هفت ماهس از یه جایه ثابت کمک گرفته بود وایستاده بود یهویی افتاد زمین و پشته سرش خورد به زمین خیلی گریه کرد بعد هم خوابید به نظر شما این خطر محسوب میشه یا نه و ۳ساعت یا شاید بیشتر خوابید
- خمیازه
سلام و وقت بخیر جناب دکتر پسر من پنج سال و دو ماه سن داره و گاهی اوقات دچار خمیازه ناقص میشه و خیلی عصبی و کلافه میشه دو سال پیش این حالت شروع شد و طی این دو سال چند باری در فواصل مختلف براش پیش اومده خیلی نگرانم من استرالیا هستم و با چندتا دکتر ویزیت شده دلیل و نگفتن چیه ممنون میشم راهنماییم کنید واقعا ناراحت میشم وقتی کلافگی شو میبینم
- گرفتگی بینی کودک
سلام آقای دکتر وقت بخیر ،پسرم چهار سال و نیمه هست صبح ها با گرفتگی بینی بیدار میشه و میگه بینی گرفته هست و نفس کشیدن از بینی براش سخته، گرمایش منزلمون شوفاژ هست ممنون میشم راهنمایی کنید

