Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- بینی
سلام جناب دکتر گرامی سال نو مبارک ،آقای دکتر پسرم نزدیک 5سالشه گرفتگی بینی داره مخصوصا شب ها موقع خواب خیلی اذیت میشه اسپری مومتازون براش گرفتم ولی بی فایده ست ،گاهی آبریزش هم داره ولی بیشتر احتقان اذیتش میکنه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- سرماخوردگی
سلام من دوقلودارم هردوسرماخوردن چرک سبزازبینی یکی شون میادیکم سرفم میکنن چه شربتی بدم ستادین دی ضررداره ۱۱ماهه هستن چندروزدیگه میشن ۱سال
- آلرژی
باسلام دخترم یکساله ویک ماهش هست،بخاطرآلرژی که داره دکتراسپزی قطره وشربت داد الان سرفه هاش خلط داروچرکی هست دکترگفت فارمتین ۲۲۸ بدید من رفتم داروخونه گفتم ولی آفاکلاو ۲۲۸ داد خواستم بپرسم همون هست یانه ممنون میشم
- درد پای کودک و تب
باعرض سلام وخسته نباشید پسرم ۴سالشه یه شب یهویی گفت پای راستم از ناحیه باسن درد میکنه ونمیتونم راه برم سریعابردمش بیمارستان عکس رادیو لوژی از دو قسمت پاهاش گرفتن وسونو گرافی هم گرفتن الحمدلله گفتن هیچیش نیس بعدا آزمایش خون وادرار گرفتن بهمون گفتن یکمی عفونت ویروسی وگلیولهای سفیدش یکمی بالان آیا دلیل راه نرفتن پسرم میشن یاخیر دارو چی بهش بدم تا زود خوب بشه متشکرم
- بیرون ریختن
پسر۱۰ماهم یکی ازپاهاش ریخته بیرون وخیلی هم میخاره
- شب ادراری
سلام.عذر میخوام پسر من تا ۳ سالگی شب ادراری داشت که یه مدت خوب شد بعد از یه مدت زمان پیش دبستانی هر شب ادرار میکرد تا اینکه شدیدا سرما خورد بعد از درمان سرما خوردگیش با آنتی بیوتیک فعلا چند شبه ادرار نمیکنه میشه عفونت ادراری داشته؟واینکه همیشه بدنش داغ بود این چند روز سرد شده
- دختر ۵ سالم
سلام خسته نباشید دخترم ۵ سالش است و به دلیل تب بالا که ۴۰/۵ بود بردم بیمارستان و بعد از آزمایش دکتر گفت که گلبولهای سفید دخترم ۱۸۵۰۰ است و دخترم در بیمارستان بستری تست. چقدر میتونه خدانکرده خطرناک باشه؟ و آیا کاملا درمان میشه یا تا آخر عمرش خدانکرده مشکل خواهد داشت؟ تشکر
- میکس کردن غذا
سلام آقای دکتر،دخترم نزدیک یکسالشه من سوپش را با گوشت کوب دستی له میکنم آیا ایرادی داره یا اینکه باید با غذاساز کاملا صاف شود؟
- گزیدگی حشره
پسرم یک سال ۴ماهشه بدنش دونه قرمز زد بردم دکتر گفت کک گزیده بهش بتامتازون وشربت سیتذیزین داد زیاد خارش داره و خیلی بزرگ شده وورم کرده چیکار کنم
- تب
سلام خسته نباشید ، تقریبا یک ماه و نیمه درگیری بیماری دخترم هستم اولش با تب شروع شد چند روز شد و خوب شد بعد دوباره تب کرد سرفه و آبریزش بینی و دل درد دوباره رفتم دکتر گفت آنفولانزا و دارو داد خوب نشد دیدم دست و ماش دونه زد دوباره بردم دکتر گفت ویروس دست دهن پا هست خشک کننده داد چند روزی خوب بود باز سرف شدید داشت بردم گفت ویروسه حلق و پشت گوش و گلو عفونت میکنه و خلط گلو داشت داشت باز دارو داد چند روزی خوب بود الان دوباره تب کرده سرفه شدید و پشت سرهم داره کمی هم خلط داره دیگه نمیدونم چیکار کنم دکتر دوباره گفت همون ویروسه چرا خوب نمیشه؟ دوباره برمیگرده
- سرما خوردگی
سلام اقای دکتر پسرم ۲سالشه سرما خورده فقط تب میکنه ایا دادن تخم مرغ دردوران سرما خوردگی باعث تب میشه
- ختنه
تاریخ ۱۷ خرداد واکسن دوماهگی پسرم رو زدم چند روز بعد واکسن میتونم برای ختنه اقدام کنم؟
- شیرخشک
سلام بچم 14 ماهشه شیرخشک فقط صبح ها میخوره درطی روز لازم بهش بدم؟ کوچکترم بود درست نمیخورد
- مقداردوزدارو
شربت آزیترومایسسن100 برکودک 4ساله باوزن 16کیلوچقدربایدبدم؟
- سرفه
دختر ۵ ساله سرفه های چرکی میکنه
- قطره پاراکید
سلام فرق قطره پاراکید با شربت اون چیه پسر من ۲ سالشه دکتر شربت براش تجویز کرده
- سیاه شدن کودو هنگام گریه
- راهنمایی
سلام وقت بخیر آقای دکتر عزیز ببخشید پسرم ۶سال داره حدود ۱ماه هست سرفه میزنه ۳بار بردم دکتر از آنتی بیوتیک گرفته تا دونوع اسپری که کم جواب داده امروز هم بردم متخصص که گفتن فعلا اسپری استفاده شود و یک آمپول دگزامتازون تجویز کرد وگفتن آمپول رو به صورت خوراکی داده شود سوالم اینه آیا آمپول بصورت خوراکی مشکلی نیست ممنون میشم جواب دهید باسپاس
- واکسن انفولانزا
باسلام آیا واکسن آنفولانزا واجب بزنیم یا نیازی نیست دخترم چهار سال و نیمه حتما باید واکسن بزنه تاحالانزده دوزشو بیزحمت میگین ممنون میشم
- دو روزه دخترم استفراغ و تب داره
سلام خسته نباشید دخترم ۲۱ ماهشه از دیروز ۴صبح استفراغ داره دیشب تبش زیاد شد دارو رو بالا میاورد بردیمش درمونگاه یه آمپول اندانسترون زدن شربت سفیکسیم ۱۰۰ هر۲۴ساعت ۴سی سی استامینوفن هر۸ساعت ۳ سی سی قطره متوکلوپرامید ۸ساعت ۱۰ قطره قطره پدی لاکت ۱۲ ساعت ۵قطره تجویز کردن تبش روی ۳۷ یا ۳۷ونیمه ولی استفراغش خوب نشده چیکار کنم؟ همون شامی که پریشب خورده بود تا الان دو روزه هیچی نخورده. با اینکه شربت اندانسترون دادم بازم تا یچیزی میدم قورتش نداده بالا میاره لازمه دوباره ببرم دکتر؟ یا داروهاشو بدم خوب میشه؟ دوز و ساعت داروهاش درسته؟ هیچی نخوره از گرسنگی طوریش نمیشه؟ برای تهوع شربت اندانسترون بهتره یا قطره متوکلوپرامید؟

