Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سفیکسیم ۱۰۰ چند سی سی به کودک ۱۲ کیلویی باید داد؟
پسر من ۲۶ ماهه با وزن ۱۲ کیلو هست میخواستم بپرسم شربت سفیکسیم ۱۰۰ چند سی سی و هر چند ساعت یکبار باید مصرف کند؟ ممنون
- مدفوع زردرنگ
سلام دختر من دو ونیم ساله هست الان چند روزی هست مدفوع به رنگ زرد روشن هست میشه یه راهنمایی فرمایید
- اسهال استفراغ
خردسال ۱۱ ماهه به علت اسهال و استفراغ دو روز دربیمارستان بستری بوده امروز ترخیص شده ولی بازهم اسهال و استفراغ دارد
- نخود فرنگی
سلام به نوزاد فاویسمی میتونم پوره نخود فرنگی بدم
- ورم كليه
سلام خسته نباشين.پسر نه ماهه اي دارم كه از دوره جنيني ورم كليه داشت،كه گفتن وقتي به دنيااومد سنوگرافي انجام بديم كه ببين برطرف شده يا نه ،كه برطرف نشده بود گفتن ختنه كنين بعد دوباره سنو انجام بدين .من سنو دوم رو هنوز نشون دكتر ندادم ولي دكتر سنو گرافي گفتن هنوز ورم كليه داره نشون دكتر بدين تا بهتون بگه چكاركنين اگه امكانش باشه من عكس هردو سنو رو براي شما ارسال كنم ممنون ميشم راهنماييمون كنين
- پسرم ۳ سالشه غذازیاد نمی خوره ولی درشبانه روز ۸ تا۱۰ بار دستشویی بزرگ می ره
- زردی نوزاد
سلام .یه نوزاد1ماه و سه روزه داریم. از روز ۵ تولد زردی گرفت ازمایش دادیم جوابش ۱۲.۱ بود بعد بردم دکتر قطره داد گفت اگه بیشتر شد قطره بدم بیشتر شد و قطره دادم بعد باز بردم پیش دکتر گفت که دیگه قطره ندم و الان ۱ ماهه شده باز زرد شده تویی چشماشو صورتش گردنش روییسینش و شکمش لطفا راهنمایی کنید ممنون خیلی میترسم
- جوش های آبکی
پسرم ۵ماهشه کف پاش یه جوش آبکی از چند روز پیش یکم بزرکتر شده چیکار کنم ازبین بره قبلا رو دستش زد پماد زدم خوب شد اما این خوب نمیشه
- قدنوزاد
سلام اقای دکتر قدنوزادم هنگام تولد پنجاه سانتی متربود الان یک سالش شده قدش هفتاد ونیم سانتی متر ایا قدش خوبه؟؟.دخترهسش
- دورسر
سلام آقای دکتر شرمنده میخواستم بدونم این نرمال هستش.بچم بدرتولددورسرش 34وزن 3350قد50الان چهارماهشه دور سرش 43وزن 7کيلوقد65 آقای دکتر روشکم می مونه سرشوبالاميکنه همه کار میکنه فقط نگران بزرگی سرش هستم.بالچه روبيارم خدمت شماازنزديک ببینید.
- یبوست نوزاد
سلام من نوزادم شکمش خوب کار میکرد به خاطر ویروسی که گرفته بود اسهالرشده بود که بهش پدی لاکت دادم بهش دو سه روز دیگه یبوست شد ازاون موقع بهذبعد بهش گلیسیرین تزریق میکردم ودفع میکرد متخصص بهش لاکتولوز داد که تاثیری نداشت بعد دیسیکلومین ۸ساعت یکبار به مدت دو هفته استفادهدکردم که ازهمون روز اول خودش هر روز دفع کرد بعد اینکه داروقط کردم خودش یه ماه بدون دارو دفع میکرد که سرما خورد یه هفته بهش خیلی دارو دادم که دوباره یبوستش شروع شد میتونم دوباره از دیسیکلومین استفادهدکنم ضرر که نداره اینو متخصص تو دوران کولیک داده بود که خیلی تاثیر داشت درکنار اینها به شدت بیقرارو بدخلقه
- قطع یا ادامه درمان
سلام، پسرم هفته پیش دل درد و تب و لرز داشت کپسول آموکسی سیلین ۵۰۰ بهش دادم سه روز اول هشت ساعتی و دوروز بعد دوازده ساعتی الان بعد از چهار روز که آموکسی سیلین را قطع کردم تمام سینه و پشت و گردنش جوش های قرمز حساسیتی زده و چون هنوز تب داشت دوباره به پزشک مراجعه کردم و الان داره آزیترومایسین ۲۰۰ هر دوازده ساعت چهار سی سی می خوره میترسم واکنش حساسیتیش بیشتر بشه چون جوش هاش بیشتر شده به نظرتون آزیترومایسین رو ادامه بدم ؟ وزنش ۴۴ کیلو هست
- تب کودک یکساله
سلام ببخشید آقای دکتر بچم دو روزه تب داره فقط با شیاف میاد پایین تبش دکتر شربت اموکسی کلاو ۱۲۵ داده آیا شربت سفیکسم بهتر نیست ؟
- غذا نخوردن نوزاد هفت ماهه
سلام آقاي دكتر دخترم ٧ ماهشه دو روزه كه اصلا غذا نميخوره دهنش رو قفل ميكنه سرش رو تكون ميده كه نميخورم حتي تنوع غذايي هم داشته سه چهارتا غذا امتحان كردم نخورد و چهار وعده هر روز فقط در خواب شير ميخوره از همون دو ماهگي تو خواب ميخورد ، روزاي قبل با سرگرمي نصف پياله عذا ميخورد در ضمن از پايين نوك دندونش زده بيرون نكنه بخاطر دندونشه؟؟من از آخراي ٤ ماهگي بهش غذا ميدم الان هراز گاهي شيربرنج و كته مرغ با گوشت وسوپ سبزيجات درست ميكنم با ماهيچه
- صدای گلوی کودک 21 ماهه
پسری 21 ماهه دارم که مدتی است اب دهانش را قورت میدهد،صدای قورت دادن اب دهانش را میشنوم،در نوزادی ریفلاکس داشته،که داروی اس امپرزول و شربت رانیتیدن مصرف کرده و خوب شد،وزن گیری خوبی دارد ولی چندی پیش تب و التهاب گلو و اسهال داشت که دکتر بردم خوب شد،دقیقا چند روز پیش از شروع بیماری اب دهانش را که قورت میداد من میشنیدم،دکترش گفت ریفلاکس دوران نوزادی برگشته و دوباره داروی اس امپرازول داد و 10 روز دادم به بچه،صدای گلوش خوب شد،ولی الان باز چند روزیه که صدای قورت دادن اب دهانش را میشنوم،چند تا دندان هم داره هم زمان در میاره،خیلی نگرانم ممنونم راهنماییم کنید
- سوالم همینکه پای دخترم ئکم باد کرده واکسن دوماهگیشوزذم بهداشتم میگه چیزی نیس بنظرتون ازچیه ک باد کرده
- واکسن یکسالگی
سلام.خسته نباشید آقای دکتر.اگرواکسن شش ماهگی کودک با تاخیر تزریق شد واکسن یکسالگی هم باید با تاخیر باشد ؟
- تهوع در مسافرت
سلام خسته نباشید دختر من ۳ سال و نیمشه جدیدا تو مسافرت ها بالا مباره تا ۲ ساعت اولش وفتی ک خوابه خوبه اما وقتی ک بیدار باشه حتی آبم میخوره بالا میاره شنیدم ک قرص بخوره خوبه؟ می خواستم ببینم چ قرصی و چ مقداری بهش بدم
- عرق یونجه
سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای دکتر دادن روزی ۱۵ سیسی عرق یونجه به کودک ۳ساله مشکلی ایجاد می کنه ؟ برای بی اشتهایی و کم خونی مخلوط با ۳شیره بدیم بد نیست ؟
- بالااوردن
سلام اقای دکترنوازد۵ماهه دارم که شیرمیخوردبالامیاوردوسرفه خشگ میکند توراخداکمکم کنددکتربردم میگه سالم هست یه دکتردیگه بردم متوکلوپرامیددادگفت صبح وشب سه قطره بده ایا این رابایدبدم

