Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی
سلام پسرم دوماهشه صداش و سینه اش گرفته شده خیلی اذیته نپیدونم چی بهش بدم لطفا کمکم کنید
- مصرف قطره آهن
سلام خسته نباشید بخاطر36هفته ودو روز دنیا امدن نوازد دوقلو :الان دوماهگی هستن مصرف قطره آهن صلاح یانه
- یبوست کودکان
سلام خسته نباشید آقای دکتر پسرم ۳ماهشه متاسفانه از بدو تولد کولیک شدید و مدفوعش آبکی و شل بود و تا یک ماهگی طبیعی کار میکرد ولی بعد از یک ماهگی فقط با شیاف گلیسیرین و تحریک مدفوع میکنه وهر دارویی که فکرشو بکنید استفاده کردیم پدیلاکت لاکتولوز کولیک ایز بیوپد گریپ میکسچر و.... هیچ نتیجه ای نداشته والان حدود یک ماهی میشه ک فقط با تحریک مدفوع میکنه ومدفوعشم خمیری شکل است ممنون میشم راهنمایی کنید
- سرفه نوزاد 3ماه
آقای دکتر یه جواب به من بدید آقای دکتر دخترم سه ماهشه سرفه های شدید داشت تاجایی که حالت اوق زدن بهش دست میداد بردیم دکتر دو دوز آمپول اکسی کورت زد الان بهتر شده تو خواب سرفه نداره الان آزیترومایسین 100میخوره با پلارژین و قطره بینی با پودر امپروزل 5 الان سینه اش خلط داره چیکار کنم ؟ میتونم بهش به دانه و بارهنگ بدم که دفع بشه توروخدا خطته شدم از بس بردم دکتر
- سلام وقت بخیر دختر من تو 7ماهه ولی وزن خوب نمیگیره الان 6کیلو هست 1800بود بدنیا آمد غذا هم نمی خوره شیر خشک میخوره گیگوز میشه راهنمایی کنید
- ترش کردن معده بچه سه ساله
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر. دختر سه ساله ای دارم که از همون اول معده ش شدید رفلاکس داشت و مشکلش رو با شما در میان گذاشتم و فرمودید که دکتر اطفال ببرم.چند بار هم دکتر بردمش چند بار هم سونو و آزمایش انجام داد مشکلی نداشت فقط همیشه یکم اسید فولیک ش پایین بود و ادرارش کدر بود و کریستال داشت . همه ی دکتر ها همیشه فقط این رو میگفتن .و یه مدت محتویات کپسول امپرازول بهش میدادم . حالا آقای دکتر دیگه نمیدونم چیکار کنم و خوب نشده هنوز و بدون اغراق میگم که هر دقیقه به دقیقه محتویات معده ش که میاد توی گلوش رو قورت میده . یکبار دیگه علائمش رو خدمتتون عرض میکنم و احساس میکنم شاید حساسیت داشته باشه . ترش کردن معده و قورت دادن چیزی که میاد توی گلوش هر دقیقه ، تا چند ماه پیش توی خواب هم حالت خفگی بهش دست میداد به خاطر برگشت محتویات معده ش، چند ماه یکبار بی قراری شدید داره و حالت عصبی و حرف گوش نکن و کلافه داره ،گاهی لکه های صورتی شبیه گزش حشره روی بدنش میبینم ، رگهای قرمز توی چشمهاش که پر رنگ هستن و انتهاشون لکه طوسی داره و چشم پزشک بردیم سالم بود ، و موقع در اومدن هر کدام از دندونهاش مایع کرم رنگ قبل از خروج دندونش از جای دندون خارج میشد .و دست به معده ش میزنه و میگه درد میکنه .و ۹۹ درصد مواقع یبوست داره با عرض معذرت میانگین ضخامت مدفوعش سه سانت هست . نمیدونم این ضخامت طبیعی هست یا نه .و تا چند ماه پیشه اکثر مواقع مقعدش قرمز و گاهی هم کبود یا کمی زخم بود و رگ بنفش داشت . آها آقای دکتر یه نکته خیلی مهم هم باید عرض کنم که دخترم با اینکه سه سالشه ولی اکثرا معده ش رو با مایعات پر میکنه و جامدات و غذا خیلی کم میخوره و همش آب میخاد.شاید علتش این باشه .لطفا کمک و راهنمایی کنید خیر دنیا و آخرت ببینید انشا الله .
- امپرازول
سلام اقای دکتر خسته نباشید برای نوزاد یک ماهه من امپرازول تجویز کرده بودید هر روز ناشتا یک سی سی، متاسفانه بار اول متوجه دستور نشدم و طبق بروشور دارو به ازای هر کیلو نیم سی سی یعنی در واقع دو سی سی بهش دادم، موردی پیش نمیاد؟ نگران شدم
- غذای کمکی
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر نوزاد چهار ماهه دارم ک رفلاکس داره ولی وزنش خوبه امروز جایی خوندم ک باید نوزادانی ک رفلاکس دارن از پایان چهار ماهگی غذای کمکی شروع کنیم آیا این درسته؟و اینکه نوزاد من ۳۵ هفته بدنیا اومده اگه الان بهش غذا کمکی بدم برای معده سنگین نیست
- عفونت گوش نوزاد
سلام آقای دکتر ممنون میشم کمکم کنید دیروز دخترم بردم دکتر براش سفکیسیم ۱۰۰ روزی ۲و نیم داد شبش گوشش چرک کرد و مثل آب زرد میومد بیرون دوباره امروز رفتم دکتر عمومی بهم گفت سفکیسیم قطع کنم ام کسی کلاو بدم الان باید چیکار کنم دارو سفکیسیم قطع کنم اموکسی کلاو بدم توروخدا راهنمایم کنید
- واکسن۱۸ ماهگی
سلام من دخترم ۱۸ ماهه شه باید واکسن ۱۸ ماهگی شو ۳ آذر میزد ولی بخاطر سرماخوردگی نزدم هنوزم ابریزش داره تا کی مجازم نزنم
- نفخ ویبوست
سلام.دخترم ۵۴روزشه و۷روزه شکمش کارنکرده دکتر هم بردم شربت ژل لاکسی داده هر ۸ ساعت ۲سی سی ولی هنوز کارنکرده از روز تولد تاالانم هم نفخ داره ورزش های ک برای نفخ ویبوست هم انجام دادم نتیجه نداده دور ناف هم ماساژ دادم من باید چیکارکنم که شکمش کار کنه و نفخش برطرف شه شیر خودمم بهش میدم ممنون میشم راهنماییم کنید..
- دوز مصرف آزیترومایسین ۲۰۰ برای کودک ۸ ساله
پسرم ۸ ساله ست. حدود یه چند روز هست که هر ۱۲ ساعت هفت و نیم سی سی بهش سفیکسیم ۱۰۰ دادم اما امروز بدتر شده. آزیترومایسین ۲۰۰ رو براش شروع کردم. خواستم بدونم هر چند ساعت و چند سی سی بهش این دارو رو بدم
- کیست گردن نوزاد
با سلام دو روز پیش ازتون درباره کیست گردن پسرم سوال پرسیدم که به چه دکتری مراجعه کنم فرمودید متخصص کودکان ولی با پزشک دیگه مشورت کردم گفتن ببرین پزشک حلق و بینی یا جراح چون رفت و امد و هزینه اش برام مشکله بین دو راهی گیر کردم لطفا نظر نهایی تون رو اعلام بفرمایید با سپاس فراوان
- علت سرفه نوزاد ۲۰ روزه چیست؟
سلام وقتتون بخیر نوزاد۲۰ روزه ای دارم که اوایل فقط عطسه داشت همراه با ترشحات بینی اما چند روزه که سرفه میکنه و تازگی سرفه هاش شدیدتر شده احتمال میدم از خواهرش سرماخوردگی گرفته به پزشک مراجعه کردم گفتن سرماخوردگی ویروسیه وشربت سالبوتامول هر۸ساعت ۱۵ قطره و قطره سدیم کلرید تجویز کردن آیا شربت سالبوتامول برای نوزاد ۲۰ روزه صرری نداره تجویز شما چیه؟ممنون از پاسخگویی شما
- حساسیت به پروتیین گاوی
سلام اقای دکتر. نوزاد هشت روزه ی من به خاطر زردی تو بیمارستان بستری بود که به خاطر گریه و بیقراری مدام بهش شیاف گلیسیرین زدن. بلافاصله شکمش کار کرد ولی بلغم مانند خونی تو مدفوعش بود به دکتر گفتم اومد بالا سرش گفت خساسیت به پروتیین گاوی داره واسه خاطر هنین خون تو مدفوعش دیده شده. و منو از لبنیات منع کرد. خواستم ببینم ایا اون خون تو مدفوعش به خاطر شیاف کردن نبود؟ و چقدر تشخیص دکتر صحیح بوده مبنی بر حساسیت پروتیین گاوی نوزاد؟ در ضمن نوزاد من فاویسمی هست
- مکمل مناست ویتامین D برای هفت سالگی
سلام خسته نباشید میخواستم یه مکمل ویتامین برای دخترهای سالم معرفی کنید ممنون میشم
- بستن مجرای چشم
سلام پسرم الان۱۶ ماههاس ک ازبدوتولدمجرای اشکش بسته بودوقی میکرداز۷ماهگی دیگ چشاش قی نمیکنه واشکاش جاری میشه.چش راستش اشکش ازگوشه ی چشمش جاری میشه چش چپش گاهی ازوسط وگاهی ازاونویکی گوشه چشمش جاری میشه مشکلی نیس؟
- کودکان
شربت سفکسیم را چند بار در روز وچقد به دخترم که 5ماهسه و7300گرمه بدم
- اسهال شدید
کودک من ۴ساله الان سه روزه که حال تهوع واسهال هست قطره متوکلوپرامیددادم تهوعش یه کم بهترشده ولی اسهالش هنکز خوب نشده خیلی بی حال وخواب الوده هست واشتهاهم ندارد ممنون میشم راهنمایی م کنین
- سرماخوردگي
سلام وقت بخیر ممنونم که باحوصله جواب ما رومیدید آقای دکتر .تقریبا ۱ماه میشه دخترم سرماخورده شربت آزیترومایسین وبهش دادم یک ماه هنوز نشده .شربت کلارژن هم بهش یه شیشه دادم الان فقط گرفتگی بینی داره آبریزش کم داره ولی غلیظ.میخواستم بپرسم بازم میتونم آزیترومایسین بدم یا کلارژن؟؟ ۷ساله باوزن ۳۶ ممنونم

