Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تغذیه نوزاد
باسلام نوزاد یک ماه هرچندساعت باید بهش شیر داد.در یک ماه اول هر دوساعت ونیم بهش شیر خشک دادم
- دندان
سلام اقای دکتر دختر من ۷ ماهسه ودندان درمیاره خیلی سرش داغ میکنه و خیلی کلافه من برایش ایلو پروفن گرفتم چقدر بهش بدم وزنش ۸ کیلو هست
- قطره آهن
سلام وقت بخیر خسته نباشید دکتر دخترم متولد شهریور ۱۴۰۱ بدنیا آمده از برج ۱۲ یعنی بعد از شش ماهگی تا چهار ماه گذشته قطره آهن سیدرال گوچه نمیدونستم پودر جدا داره باید پودر آهن بریزه داخل شیشه قطره آب داره الان چهار ماه گذشته بدون قطره آهن خورده چیکار باید بکنم خدای نکرده بچه بعدا به مشکل نخوره ممنون میشم بهمون راهنمایی کنید باتشکر
- اضافه کردن نبات یا شکر در فرنی کودک ۹ ماهه که یک هفته بعد می شه ۱۰ ماهه
باسلام وخسته نباشید پسرم ۹ ماهه است با وزن ۹ونیم کیلو از ۷ ماهگی فرنی بدون شکر دادم تا ۹ ماهگی که ۷روز دیگه وارد ۱۰ ماهگی می شه می تونم نبات یا شکر تو فرنی بریزم نبات بهتره یا شکر چه مقدار
- بی قراری شبانه نوزاد
دختر من شبا از ساعت ۱۰ شب تا صب فقط گریه میکنه و جیغ میکشه و فقط ۴۰ روزشه هیج جای بدنش درد نداره و فقط گریه میکنه و بی قراره چیکار کنم خوب بشه و خوابش تنظیم شه
- زردی نوزاد
سلام من یک دختر ۳۵ روزه دارم که وزنش موقع تولد ۳ و ۳۰۰ بوده ، هنوز زردی داره ، موقعی که میخوابه زردیش تشدید میشه ، جواب آزمایش کف پاش هم نرمال بود ، از نظرتون چیکار کنم ؟ روی صورتش هم پر جوش چرکی شده ، ما بویش نمیکنیم اما نمیدونم چرا انقد جوش زده !
- وزن بچه وسرماخوردگی
سلام پسرم 9ماه ونیمشه ووزنش 8کیلومیخواستم بدونم کمه یانه؟ اکرکمه چکارکنم بیشتربشه. تندتندهم سرمامیخوره مدام آبریزش بینی داره وسرفه هم گاهی
- سلام اقای دکتر نوزاد ۳ ماهه ای دارم که آترزی مری داشته و عمل کردیم و ااز همون اول نفس هاش با خس خس همراه بود دکتر گفت به مرور بهتر میشه و باید بگم که توی بیمارستان گفتن کل بدنش دچار عفونت شدیده و الان خس خس هایی که موقع شیر خوردن داشت رو نداره اما دوروزی هست که سرفه های شدید میکنه چند باری هم در بیمارستان بستری شده طی همین ماه میشه راهنمایی کنید الان من چیکار کنم دکتر بردم ازتروماسین و اسپری داده و یک شربت برای سرفه که خلط اور نیز هست میشه راهنمایی کنید
- گردن نگرفتن نوزاد
با سلام آقای دکتر پسرم دو روزه رفته تو پنج ماهگی ولی هنوز کامل گردن نگرفته چند ماهگی کامل گردن میگیره؟استفاده از تاب و گهواره برا مغز نوزاد ضرر داره ؟؟؟؟
- چشم نوزاد
باسلام اقای دکتر پسرمن ۵ ماهشه و از اولی ک بدنیا امد چشم سمت راستش از چپ کوچک تر هست، وقتی با دقت نگاه کنیم متوجه کوچکی چشم میشیم، بیناییش هم خداروشکر خوبه چون وقتی دستمو جلوش تکون میدم با چشم هاش همراهی میکنه یا وقتی کسی از جلوش رد شه خوب با نگاهش دنبالش میکنه اما میترسم مشکلی باشه و اینکه از نظر ظاهری در بزرگسالی مورد تمسخر قرار بگیره راه حلش چیه؟؟؟ ممنون از زحمات شما
- گرانولیسیت پائین در خون
با سلام خدمت شما دکتر عزیز، جناب نوزاد من ۴ ماه و دو هفته سن دارد ، در بدو تولد عفونت مجرای ادراری و مشکل تنفسی داشت ، در ازمایش خون وی گرانولیسیت پایین تر از حد نرمال است. به نظرتون علت چه می تواند باشد و این نشانه عفونت است ؟
- گریه کردن
باسلام وخسته نباشی اقای دکتر دخترم یک ماه هسته موقتی می خواد ادرار یا مدفوع کنه اول گریه می کنه بعد انجام میده رفتیم آزمایش انجام دادیم گفته عفونت نداره مشکل چی
- زردی نوزاد
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر! نوزادم تو پنج روزگی، زردیش 11.3 بود و بعد از 24 ساعت فتوتراپی، تو هفت روزگی به 8.3 رسید. وزن بدو تولدش هم 2 کیلو و 860 گرمه. میزان دقیق و نحوه مصرف قطره بیلیناستر رو امکان داره بفرمایید؟ ممنون!
- سفکسیم ۱۰۰ وشربت سرماخوردگی
باسلام وخسته نباشیدبه نوزاد ۶ ماهه که یک هفته مونده بشه ۷ ماهه سرماخورده چند سی سی سفکسیم ۱۰۰ وشربت سرماخوردگی می توان داد؟ باتشکر از شما
- رفلاکس نوزاد
سلام خسته نباشید ببخشید نوزاد دو ماهه دارم به تشخیص پزشک رفلاکس داره، ک علاوه بر شیرخودم شیر خشک کمکی هم میدم، تا امروز ببلاک کامفورت میدادم ولی دوستش نداره، همچنین باخوردنش يبوست میگیره، شبا بی قراری داره، میترسم وزن نگیره با این وضعیت، خودم هم لبنیات و پروتئین گاوی رو کلا حذف کردم، میخواستم شیر خشک جدید بگیرم حالا نمیدونم از نوع اچ آ مثل نان و آپتامیل، یا آپتامیل پپتی و پپتی جونیور، یا بیومیل ای آ ر، توروخدا راهنمایی کنید، ضمنا ما بین شیر خودم کمکی میدم چ مقدار بدم برا وزن گیری؟
- زردی نوزاد
نوزاده 4روزه بیلی روبین توتال12.7ودایرکت0.32است درمان خاصی نیاز هست؟ تو39هفته باوزن3.150گرم سزارین شده پسر با گروه خونی Aمنفی مادرoمنفی اشتها ودفع خوب است
- کولیک
- سرماخوردگی نوزاد پنج ماهه
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم پنج ماهه استش خیلی سرفه میکنه و آب ریزش بینی داره چه آنتی بیوتیک رو براش بدم سینشم خسخس میکنه
- حالت تهوع واستفراغ
سلام نوزاد شش ماهه من بهش امروز مولتی ویتامین دادم بهش تهوع استفراغ دست داد خیلی شدید بود بردم بیمارستان یه شربت دادعلتش رو بایدچکار کنم ممنون
- سلام پسر من ده ماهه است اسهال شدید داره به طوری که دریک ساعت ۴تا۵بار اسهال میشه چکارش کنم

